Dsp

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
Goeden avond allen=) ,



Ik zit al een tijdje te denken welke soundkaart ik ut beste kan nemen, of eigenlijk ben ik er al uit voor 75%.

Ik ben vanplan om een PowerPulsar te kopen van Creamware met daarop maarliefst 15 DSP's.
Maar nu zit ik te twijfelen of ik al die 15 DSP's wel nodig hebt voor het doeleinde waar ik ut voor wil gaan gebruiken.
Ik wil um eigenlijk alleen gebruiken als sample kaart(mischien nog een klein beetje audio insturen) en daarbij de bijhorende plugins draaien die voor de DSP chips gemaakt zijn (in cubase)

nou heb ik ff op I-net zitten zoeken en kwam een Pulsar2 tegen met 6 DSP's en d8 mischien heb ik hier ook wel genoeg aan, want volgensmij zijn de rest van de specificatie's utzelfde als de PowerPulsar behalve de 7 DSP's die er minder op zitten.

Ik maak hardcore en denk dat ik best wel wat plugins ga draaien op die DSP.

nou is mn vraag eigenlijk hoeveel plugin(s) kun je ''ongeveer'' op 1 DSPchip draaien, dan kan ik zelf een beetje uitkienen welke kaart ik ut beste kan nemen.



alvast bedankt:halleluja
 
Wandel eens door de specs van de Creamweare Noaha heen. Volgens mij zijn er ook voorbeelden van de dsp / plugin / polyfonie verhoudingen bekend in de tests die destijds in SoS en Interface zijn gedaan.
 
het ligt er net aan welke plugins je wil draaien en in hoeverre je de plugins optimaal wil benutten... als je alleen een softsampelr wil draaien in de creamware. dan kun je aan een luna al genoeg hebben...

voor andere plugins ook weer. maar wil je deze net als yawgmoth meer stemmen hebben,dan kost dat meer dsp. een mixer kost ook dsp.. hetzelfde als de plugins voor de mixer...

ik denk dat je specifieker moet zijn wat je voor plugs wil gebruiken en wat je naast de creamware kaart gaat hanteren.
 
ik wil kwa dsp effecten/instruments draaien dingen zoals: reverb, echo, chorus, vocoder,Volkszämpler,

daarbij wil ik ook nog kontakt gebruiken.. maargoed die draait gewoon op mn PC CPU.
 
als dit alles is adviseer ik eerder een creamware luna II. moet je prima mee uit de voeten kunnen. heb je echt gee n 15 dsp voor nodig
 
Origineel geplaatst door Hentheman5
Als het je om sampling en effecten gaat zou ik effe op de nieuwe emu sampler Emulator X wachten...... www.emu.com


kheb um gezien en ziet er ook erg leuk uit... en kost maar 619 euro bij thomann... dat is tegenover de (Power)Pulsar niet echt veel.... maargoed er is nog weinig over bekend omdat hij vrij nieuw is... en ben zowieso niet zo bekend met de kwaliteit van E-MU.

kweet niet of iemand kan zeggen of ik hier een miskoop aan ga doen als ik um aan zou schaffen?

of mischien toch beter voor een Creamware device moet gaan.



alvast bedankt:W
 
ik zou een instapmodel nemen van creamware en als het goed bevalt eventueel kaartje dr bij kopen.
heb nu 3 jaar een pulsar 2 waar je echt wel genoeg aan moet hebben en ben echt supertevreden.:)
(Al ga ik nu wel een kaartje drbij kopen:duivels: )

creamware is :halleluja
 
hum... dus jij hebt aan 6DSP's niet genoeg...

waarvoor gebruik jij je kaart zoal voor... mischien voor ut intern mixen van hardwaresynth's?

of alleen voor samplen+wegsturen van samples in een seqeuncer:engel:
 
Het is natuurlijk zo dat als je al 3 jaar die kaart hebt, het naar meer smaakt.8~ Met een converter drbij kan je hardware apparatuur in je project routen en vanalles erop loslaten. Met de pulsar2 heb ik leuke dingen gedaan en je komt niet zomaar aan je limiet. Je kan zonder moeite een sampler + synths+fx+mixer tegelijk laten lopen.Werkt perfect. Maar wat ik al zei...Je kan geen genoeg dsp's hebben als het je ding is..Dus ik zou het eerst uitproberen met een kleiner kaartje en als je het wel ziet zitten gewoon uitbreiden..:doei:
 
Back
Top