Innocent Victims of War

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Zoals eerder beloofd een andere track met een relatief hoog Vangelisgehalte.

Innocent Victims of War werd opgenomen in 1993. Aanleiding was een documentaire over de oorlog in het Midden Oosten. De grote tegenstelling was de euforie van een overwinning door het leger ten opzichte van de totale verwoesting van het leven van onschuldige burgers.

Deze tegenstelling heb ik ook proberen verwerken in dit nummer. De melodie is een beetje melancholisch opgegesteld, ondersteund door strings en een zachte bas.

Daarna komen de snaredrum en de statische sequence erbij ... de akkoorden proberen een (valse) euforie weer te geven. Het drama achter de werkelijkheid wordt weergegeven door de tubular bells. Deze tegenstelling wordt twee maal herhaald.

De outro drukt met de neus op de feiten: euforie van overwinningen of niet ... wat achterblijft is verwoesting ... van huizen ... van gezinnen en levens ...

:erm: ... nu niet denken dat ik één of andere depri ben :) ... maar ik leg wel graag m'n echte gevoelens in m'n muziek ... en tot nu toe zijn dat toevallig nogal neerslachtige thema's. Volgende zal anders zijn ;)

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Innocent victims of war.mp3

Laat nog maar eens horen of het net zo goed is als 'Reality versus Dream' ...

(Nog eens even ter info: de Windows-bliepjes iedere volle minuut alsook de lagere bitrate vormen een bescherming van het nummer en behoren niet tot het origineel)

:doei:
 
Joost,

Als je op de HKU zit, in de mediatheek hebben ze de miroslav serie, orchestrale sample cd's....

werk het verder uit met die samples!
 
Re: Innocent Victims of War

Origineel geplaatst door Danny
Zoals eerder beloofd een andere track met een relatief hoog Vangelisgehalte.

Innocent Victims of War werd opgenomen in 1993. Aanleiding was een documentaire over de oorlog in het Midden Oosten. De grote tegenstelling was de euforie van een overwinning door het leger ten opzichte van de totale verwoesting van het leven van onschuldige burgers.

Deze tegenstelling heb ik ook proberen verwerken in dit nummer. De melodie is een beetje melancholisch opgegesteld, ondersteund door strings en een zachte bas.

Daarna komen de snaredrum en de statische sequence erbij ... de akkoorden proberen een (valse) euforie weer te geven. Het drama achter de werkelijkheid wordt weergegeven door de tubular bells. Deze tegenstelling wordt twee maal herhaald.

De outro drukt met de neus op de feiten: euforie van overwinningen of niet ... wat achterblijft is verwoesting ... van huizen ... van gezinnen en levens ...

:erm: ... nu niet denken dat ik één of andere depri ben :) ... maar ik leg wel graag m'n echte gevoelens in m'n muziek ... en tot nu toe zijn dat toevallig nogal neerslachtige thema's. Volgende zal anders zijn ;)

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Innocent victims of war.mp3

Laat nog maar eens horen of het net zo goed is als 'Reality versus Dream' ...

(Nog eens even ter info: de Windows-bliepjes iedere volle minuut alsook de lagere bitrate vormen een bescherming van het nummer en behoren niet tot het origineel)

:doei:

Weer een heel sterk nummer, mooi opgebouwd. juiste balans in geluid. :okdan: petje af hoor
Ik vond reality versus Dream mooier. Want daar zitten een aantal aporteoses in waar ik persoonlijk erg van houdt.
Ik snap dat dit nummer er neit voor bedoeld is. Je laat wel horen wat je schreef in ieder geval.:)

Greotjes Unic
 
Origineel geplaatst door hansbakker
Joost,

Als je op de HKU zit, in de mediatheek hebben ze de miroslav serie, orchestrale sample cd's....

werk het verder uit met die samples!

:confused: Heb je Danny's posts weleens gelezen? (of anders in ieder geval die bij Reality versus Dreams?) Wat ik daarmee bedoel te zeggen: de gebruikte webspace heeft niks met de track te maken (Joost 'host' zijn tracks), dus je loopt nogal in de lucht te praten... :D (daarbij: ik denk niet dat het bij Danny nodig is dat-ie aan sample-cd's en zo begint, als je luistert naar wat hij allemaal wel niet kan met zijn synths... :) )
 
haha...idd :)

dan nog...goeie strijkers zijn erg leuk om bv spectraal te bewerken met de spectral shapers van Tom Erbe, of soundhack zelf als je op mac platform werkt!
 
Bedankt voor de reaktie,

Maar inderdaad ... even voor de duidelijkheid: ik neem als één-mansband alles op DAT op. Vermits ik geen PC heb, roep ik de hulp in van enkele mensen om deze te converteren naar ten eerste een audio-CD en ten tweede een mp3-CD. Dan komt Cheimoon en z'n broer Joost in de picture: zij hebben gezorgd dat de mp3's werden afgewerkt met het bliepje en dat ze op Joost z'n server kwamen te staan. (waarvoor nog steeds m'n dank ;) ).

Dus ik heb niets van doen met een HKU of wat dan ook ;) .

Die strijkers komen uit de SY99 en ik vind ze goed zo. Ze klinken niet 100% als echte strijkers, maar dat wil ik juist zo :) .


:doei: :)
 
ten eerste :D lekkere download snelheid (eindelijk es keer wat boven de 2 MB/sec)

ik denk dat de sfeer die je wilt bereiken goed gelukt is, die windows bliepjes had je denk ik gewoon weg kunnen laten hoor.. Als mensen willen jatten is t nog steeds goed te doen, dan kun je veel beter een lagere kwaliteit bitrate online zetten..

persoonlijk niet helemaal mijn ding, maar wel fijn om naar te luisteren
 
Nog even dan: lagere bitrate schiet niet op, omdat je dan teveel geluidskwaliteit verliest (zo is gebleken). Sound en mix zijn in deze muziek juist erg belangrijke elementen, dus dan is daarop korten gewoon geen optie. Zo'n bliepje daarentegen valt erg op maar laat de track toch in zijn waarde.

Maar nou de track zelf! (daar gaat het toch om?)

Ik vind hem érg goed; beter dan Reality versus Dreams. Daar zit waat meer sfeer in en is de geluidsbalans iets beter, maar dit nummer heeft weer een goede melodie. Het maakt zijn titel en de bedoelingen ook goed waar. Het doet een beetje aan Vangelis' To the unknown man denken, maar niet teveel. Misschien komt het wat langzaam op gang (eerste halve minuut), maar dan heb je ook (heel) wat. Zeker cd-waardig, vind ik! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Nog even dan: lagere bitrate schiet niet op, omdat je dan teveel geluidskwaliteit verliest (zo is gebleken).

ja duh, dat ist idee, dan is t ook niet te jatten, vind de windows bliepjes nauwelijks opvallen overigens.. als je echt op deze manier je nummer wilt beschermen, jas er dan zo nu en dan een alpenhoorn doorheen ofzo, dat t zeker niet bruikbaar is om te jatten zeg maar..
 
Jawelle!
Ik heb 'm eerder deze week al gedownload.
Omdat ik de track mij *persoonlijk* niet meteen een 'wow' gevoel gaf, wilde ik 'm even de tijd geven... :D
De vergelijking met je vorige nummer 'Reality vs. Dreams' dringt zich natuurlijk op, en ook na een heleboel keer luisteren vind ik 'RvsD' echt de betere track. Hoe kijk je daar eigenlijk zelf tegenaan?

Natuurlijk is 'IVoW' echt goed geproduceerd; fraaie geluiden, professionele mix. Dus daar zeker geen commentaar.
Muzikaal gezien vind ik 'm echter gewoon minder sterk. Kan er ook niet echt een vinger op leggen...
Maar ik neem aan dat je niet boos wordt als ik dat zeg, 't blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak! :)
 
ik vind 'm voor deze stijl minstens zo goed als die andere... vooral dat laatste deel; strings vanaf 3:30 en dan de overgang met klap bij 4:25, waarna nog wat zachte akkoorden volgen, vond ik erg mooi en sfeervol :okdan:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Jawelle!
Ik heb 'm eerder deze week al gedownload.
Omdat ik de track mij *persoonlijk* niet meteen een 'wow' gevoel gaf, wilde ik 'm even de tijd geven... :D
De vergelijking met je vorige nummer 'Reality vs. Dreams' dringt zich natuurlijk op, en ook na een heleboel keer luisteren vind ik 'RvsD' echt de betere track. Hoe kijk je daar eigenlijk zelf tegenaan?

Natuurlijk is 'IVoW' echt goed geproduceerd; fraaie geluiden, professionele mix. Dus daar zeker geen commentaar.
Muzikaal gezien vind ik 'm echter gewoon minder sterk. Kan er ook niet echt een vinger op leggen...
Maar ik neem aan dat je niet boos wordt als ik dat zeg, 't blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak! :)


Beide stukken behoren tot mijn betere werken, maar ze zijn allebei op een andere manier opgevat( en ook aangevat ). Bij RVSD ben ik echt vertrokken van het principe van 'Ik wil de verschillen tussen de twee beschrijven' zonder me iets aan te trekken of het nu melodieus was of niet.

Bij IVOW heb ik de sferen proberen weer te geven door het soort melodie, ipv met geluiden. Het geeft een ander effect. De één zal eerder gewonnen zijn voor RVSD, de ander voor IVOW ... en sommigen misschien voor beiden :) .

:dubbel: Als ik daar van boos zou moeten worden ;)

Wel raar dat je het een professionele mix vindt, want daar schort het toch een beetje bij dit nummer. In de intro, als de melodie al even te horen is, hoor je er nogal veel ruis bij. In het laatste deel, vlak na de plotse overgang, zit er een diepe paukslag/bas bij die overstuurt. Maar misschien valt het niet genoeg op.

Zouden deze nummers een CD waard zijn of niet? Dat is eigenlijk de vraag waar ik na het posten van nog een aantal tracks een antwoord op zou willen. Het zou mij moeten helpen bij de beslissing of ik er al dan niet zal voor gaan.

In ieder geval bedankt voor de reaktie ;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door Bahamut
ik vind 'm voor deze stijl minstens zo goed als die andere... vooral dat laatste deel; strings vanaf 3:30 en dan de overgang met klap bij 4:25, waarna nog wat zachte akkoorden volgen, vond ik erg mooi en sfeervol :okdan:

Hetgeen wat in dit stuk het mooiste is (naar m'n persoonlijke mening dan), is inderdaad het laatste refrein waarbij op iedere downbeat de snare wat geaccentueerd wordt (is doorheen het nummer niet het geval), tesamen met het stringfiguurtje en de trompetachtige saw op de achtergrond ... om dan plotsklaps over te schakelen naar het grootste contrast ... de destructie oftewel de akkoorden van de D20, met hier en daar een tubular, lage cymbaal ... enz.

En er zijn blijkbaar nog andere mensen van dat gedacht ;)

Thx :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Wel raar dat je het een professionele mix vindt, want daar schort het toch een beetje bij dit nummer. In de intro, als de melodie al even te horen is, hoor je er nogal veel ruis bij. In het laatste deel, vlak na de plotse overgang, zit er een diepe paukslag/bas bij die overstuurt. Maar misschien valt het niet genoeg op.
Tja, ik ben natuurlijk ook geen professional :D maar ik ga het nog even opzoeken thuis, die dingen die je noemt.
Zouden deze nummers een CD waard zijn of niet? Dat is eigenlijk de vraag waar ik na het posten van nog een aantal tracks een antwoord op zou willen. Het zou mij moeten helpen bij de beslissing of ik er al dan niet zal voor gaan.
Je bedoelt in eigen beheer uitgebracht voor een schappelijke som? (5-10 Euro)
Dan: zekers! Ik wil er wel ééntje... :okdan:

Ik vind het erg prettige muziek om zo te horen. Al blijft het wel enorm ge-ent op Vangelis.
Misschien is dat je bedoeling, maar is het ook niet leuk een eigen 'sound' te ontwikkelen?
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik vind het erg prettige muziek om zo te horen. Al blijft het wel enorm ge-ent op Vangelis.
Misschien is dat je bedoeling, maar is het ook niet leuk een eigen 'sound' te ontwikkelen?

:) Er zijn in totaal een 17 songs met die apparatuur gemaakt en die op CD staan. Van deze 17 zijn er een 5 tal met een hoog Vangelisgehalte, de anderen zijn helemaal anders. Kijk zodadelijk maar eens naar 'Wonderland' (over 10 minuutjes staat de link er).

:)

:doei:

Danny
 
zeer leuk gedaan. mooie compositie. me vriendin vind het ook een heel erg mooi nummer. doet me idd heel lekker gedateerd aan, maar houd ik wel van op zijn tijd. kan der niet meer over zeggen. *pluim*
 
vind m errug goed. idd anders dan RVSD maar niet slechter. gewoon anders. Als je een cdtje uitbrengt wil ik er zekers eentje hebben. hou hier wel van.

ga nu ff wonderland luisteren.
 
Re: Innocent Victims of War

Origineel geplaatst door Danny
een bescherming van het nummer en behoren niet tot het origineel)

:doei:


Nu al sterallures ??? ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top