Nieuwe Chillin' trance Remix Zuco 103

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
Ik heb een nieuwe versie gemaakt van Zuco 103 - Baiano

enige nadeel kan zijn dat er iets met de panning niet klopt. Of ik ben tijdelijk wat doof aan 1 oor ten gevolge van een verkoudheid en pijn in mijn linkeroor na een vlucht met een Boeing.


Het oude Topic mag voor mij vervallen, aangezien ik daar toch niet veel reakties op kreeg en niet meer van toepassing is.
Ik kon hem niet meer wijzigen omdat de tijdsduur verstreken is om het Topic aan te passen. En straks gaat men de oude versie downloaden.

http://home.wanadoo.nl/erik.vermeer...unya REMIX (final) copyright Erik Vermeer.MP3
 
Laatst gewijzigd:
wegens het uitblijven van feedback, geef ik mezelf maar feedback.

Ik geef mezelf een pluim, want ik ben trots op het resultaat. Zeker gezien het feit dat de aangeleverde samples, zwaar bagger waren (ontstemd en ga maar verder). Trots ben ik op de compositie. Die is zelf verzonnen. De vocalen waren de spil en ik liet me inspireren tot een zomerse track.

De overgangen kunnen beter hoor ik nu en de mix (stereobeeld) ook, maar ach het kan altijd beter.
Desondanks goed genoeg voor de interface.

Tot horens.
 
Laatst gewijzigd:
Ik luister nu even heel zachtjes, leuk gedaan! ik zal morgen ff een uigebreider reviewtje geven. :)
 
ik vind t knap geremixed, maar ik zou t geen trance noemen, maar ik geloof eurohouse, omdat t toch in de stijl is van andere nummers die ik van je ken..

ik vind alleen de pianoakkoorden op de remix wel heel erg cliche

succes! :okdan:
 
helaas...ik vind de geluiden behoorlijk sfeerloos...de zangpartij is aardig meeslepend, dit moet daardoor ook in je track krijgen voor een goeie balans...

ik word er een beetje zenuwachtig van :|

een paar tips:
probeer de sounds wat voller te krijgen
bouw duidelijker naar een bepaald punt op, kies ook je rustpunten
wat betreft de bassline: its all about timing!
 
Hey allemaal bedankt voor de kritieken. Daar kan ik wat mee? Of eigenlijk niet, want ik heb hem helaas al op de bus gedaan. Anders had ik die kick nog wel wat veranderd. Die piano na het intro (is de gitaarsample) is inderdaad veel van hetzelfde en cliche, maar monotoon schijnt ook vaak in de muziek voor te komen. Ik ben juist altijd geneigd teveel veranderingen aan te brengen. En er zit zang bij en dan moet de basis niet teveel schommelen, heb ik het idee.
Die bass zit echt goed in de maat, maar smaken verschillen.
 
:| cursus warmte voor beginners.....

Met EQ kom je al een heel eind...probeer het gebied rond 400-700 wat te boosten
Multiband compressie kan ook heel veel met de warmte doen, en tegelijkertijd wat kracht bijzetten
Simpelweg je filtercutoff terugdraaien kan al een hoop schelen..

Maar dan nog...als je bronmateriaal zo koud als een kikker is...

je kan van een bart smit gitaartje geen stratocaster maken...
 
Origineel geplaatst door hansbakker
:| cursus warmte voor beginners.....

Met EQ kom je al een heel eind...probeer het gebied rond 400-700 wat te boosten


Cursus EQ'en voor beginners.......

Met EQ kom je al een heel eind........probeer te cutten ipv. te boosten
 
Ha ha !

Nou een beginner ben ik niet, maar ik geef jullie gelijk dat er bepaalde frequentiegebieden teveel worden onderdrukt.
IK heb nog een versie opgestuurd waarbij ik de kick wat zachter doffer heb gezet en het middengebied wat opgepept heb. Gevaar dan wel is dat het weer ietsje scheller gaat klinken, maar die gasten van interface hebben profesioneel masteringspul staan en die kunnen de track wel beter laten klinken. Helaas gezien de tijdsdruk heb ik het wat afgeraffeld.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
maar die gasten van interface hebben profesioneel masteringspul staan en die kunnen de track wel beter laten klinken.

Hmmm... ik denk dat als de jury veel inzendingen heeft met goeie tracks, dat dan van de goeie tracks de best gemasterde wel als winnaar uit de bus komt...

Maar leuke track toch verder? Tis altijd maar ff zien ook hoe goed de inzendingen van je concurrentie zijn h`e...
 
Origineel geplaatst door Almeros
Hmmm... ik denk dat als de jury veel inzendingen heeft met goeie tracks, dat dan van de goeie tracks de best gemasterde wel als winnaar uit de bus komt...


Daar heb je gelijk in volgens mij. Ik heb 7 jaar geleden eens een demo aangeleverd op cassettebandje notabene. Deze demo is op de interface cd beland en klonk ontzettend goed.

Nog bedankt dat je het een leuke track vindt.
 
Over dat masterinspul van Interface gesproken, dat weet ik nog zo net niet hoor....die demo's op die cd's (en ook die 'Analogica' dingen) klinken behoorlijk bagger vind ik...volgens mij doen ze helemaal niks aan masteren daar.

Misschien dat ze die lezersdemo's masteren, maar dat is dan ook maar gewoon met een plugin waarschijnlijk.

En een demo klinkt zoals tie klinkt als je 'm opstuurt, ze gaan echt niet eerst honderden tracks zitten masteren voor ze gaan luisteren. Ik denk zelfs dat ze de winnende remix niet masteren, daar zal de maatschappij van Zuco wel voor moeten zorgen denk je niet ? ALS ze de track al gaan uitbrengen, want ze zijn nogal vaag daarin.
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Over dat masterinspul van Interface gesproken, dat weet ik nog zo net niet hoor....die demo's op die cd's (en ook die 'Analogica' dingen) klinken behoorlijk bagger vind ik...volgens mij doen ze helemaal niks aan masteren daar.

Misschien dat ze die lezersdemo's masteren, maar dat is dan ook maar gewoon met een plugin waarschijnlijk.


7 jaar geleden (toen de computers nog niet zo vaak gebruikt werden voor mastering en opname) hadden ze al duur spul staan. Dat wat ze toen hadden is nu geen donder meer waard.
Wat ik wel denk ik dat ze er misschien 3 uithalen. Die masteren en dan de beste eruit pikken.
 
@Catalunya Je moet niet denken dat door masteren ineens de balans wel goed is. Het is geen wonder middel. Het moet al perfect klinken als het nog niet gemasterd is. Dit is erg moeilijk maar je kan niet van die mix die je laat horen ineens een super klinkende track maken hoor!:erm:
 
Origineel geplaatst door Q-bus
@Catalunya Je moet niet denken dat door masteren ineens de balans wel goed is. Het is geen wonder middel. Het moet al perfect klinken als het nog niet gemasterd is. Dit is erg moeilijk maar je kan niet van die mix die je laat horen ineens een super klinkende track maken hoor!:erm:

dat denk ik ook niet. Je hebt helemaal gelijk en zo denk ik er ook over. Mijn nummer klinkt qua mix balans niet top, dus zal die balans niet beter worden. Wat wel kan is dat storende factoren (zoals een teveel aanwezige bassdrum) via masteren wat meer in de mix valt.
 
Er wordt ook beoordeeld op professionaliteit ;)

Mijne heb teveel laag volgens mij. We zien wel :)

Heb in ieder geval de zang eerst maar eens netjes in het ritme gezet. In het origineel vind ik dat maar raar klinken. Heb die ook pas gehoord toen ik al 3/4 klaar was :D
 
he leuke track...

misschien een eervolle vermelding in de interface aan alle SF leden die mee hebben gedaan:P
 
Back
Top