Fruityloops Buzz Adapter Help

enfusia

Nieuwkomer
Lid sinds
18 december 2003
Berichten
12
Hallo kan iemand mij helpen met de buzz adapter in fruity,

Het probleem is als ik een slider schuif gaat ie direct van 1 naar +-100,
voorbeeld: in panzerdelay wil ik mijn delay ticks op 3 zetten maar hoe? want het begin van de slider is 1 en als ik hem een beetje verschuif kom ik direct aan +-100 enz.
hoe kan ik mijn slider per 1 verschuiven?
Kan iemand mij aub helpen,
ThanX
 
Er op klikken en met de pijltjestoetsen, soms moet je de toets wel even vasthouden voor hij verspringt.
 
Hey heb geprobeert lukt wel zo in buzz zelf,
maar in fruityloops werkt het niet,
Echt lastig,
Weet iemand soms nog iets?
 
Wat moet ik me bij deze Buzz-adapter voorstellen?

Ik ben zelf namelijk een groot buzzgebruiker, maar nu ik sinds eergisteren een nieuwe geluidskaart heb, wil ik graag op 96kHz gaan werken, maar dit is niet mogelijk in buzz... Althans, niet helemaal... De synths worden allemaal een octaaf hoger afgespeeld, maar da's geen probleem, speel ik ze een octaaf lager in. Maar de drums worden ook 2 keer zo snel afgespeeld door de drumcomputers in buzz werken met samples en die zijn dus niet een octaaf lager te zetten, maar alleen te triggeren.
Daarom ben ik nu op zoek naar een alternatief voor Buzz en ik denk dat fruity het dichtst in de buurt komt. Die buzz-adapter klinkt wel lekker, maar zoals ik al zei, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Fruity zelf ziet er namelijk nogal wazig uit zo op het eerste gezicht...

Weet je trouwens of mogelijk is Rebirth een slave te maken van Buzz?
Dan kan ik de 909 of 808 sounds daaruit trekken...
 
Laatst gewijzigd:
Die buzz-adapter klinkt wel lekker, maar zoals ik al zei, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Ik ken buzz zelf niet goed maar ben enigszins bekend met FL studio. De buzz-adapter stelt je in staat om buzz machines (en effecten) te importeren in fruity. Het verschil met een standaard VST-plugin is dat je de parameters net zo makkelijk kan automatiseren als iedere andere standaard fruity plugin (rechter muisknop, link to controller..). Verder is er geen verschil met andere plugins die je in fruity importeert. Je gebruikt gewoon de stepsequencer of de piano-rol om je noten te programmeren. Er worden standaard een aantal buzz-machines (11 stuks) en effecten (24 stuks) met fruity meegeleverd maar je kunt ook andere proberen. Mijn ervaring is echter dat zo'n 50 procent van de Buzzmachines die ik van het net pluk niet stabiel binnen fruity werken.

Fruity zelf ziet er namelijk nogal wazig uit zo op het eerste gezicht...

Tja,..ik geloof dat daar de meningen over uiteen lopen. Fruity kent zowel intuitieve kanten als mindere voor de hand liggende procedures.
Uitendelijk gaat het erom of dat je ermee kunt werken. De een kan dit wel, de ander vindt het een aanfluiting.

Een aantal sterke punten vindt ik de volgende:
-werkt als Rewire master of als Slave.
-stabiele Vst host
-parameters zijn makkelijk te automatiseren

Een aantal mindere kanten:
-geen midi clock-in en slechts een midi input
-slechte ondersteuning van audio clips
-zoals velen al eerder gezegd hebben: sommige procedures zijn niet intuitief. (maar mijn ervaring is dat andere programma's soms ook verre van voor de hand liggend werken(BUZZ bijvoorbeeld ..haha!)

Kortom, als je Buzz gewend bent is het wel effe wennen denk ik.
 
Back
Top