Midi controller voor Reason

search64

Ouwe rot
Lid sinds
6 september 2003
Berichten
1.344
Ik wordt een beetje knettergek van het inklikken met mijn muis in reason, dus wil ik graag een midicontroller kopen met toetsen en draaiknoppen, en nu vond ik de Midiman Oxygen 8 en de Radium 49. De radium heeft meer toetsen en 8 sliders en 2 midi-outs ipv eentje op de Oxygen. Maar volgens midiman.net kost de Radium maar 20 dollar meer, dus dat lijkt me dat een betere keus. Bovendien denk ik dat op den duur 25 toetsen (als de Oxygen) wel erg weinig is. Maar wat kost een Radium 49 tweedehands?

Wat zijn nog meer opties (in die prijsklasse)?

Ow ja, USB aansluiting vind ik ook wel fijn aangezien mijn geluidskaart niet spetterend genoeg is om een midi-aansluiting te bieden. Bovendien ben ik een arme student.
 
Staat er toch;

Toetsen en draaiknoppen, dus de UC-33 is niet toereikend voor mijn doel.
 
Ik heb zelf een Oxygen8, ben er behoorlijk tevreden over. Ik ben geen piano virtuoos, dus die 25 toetsen heb ik voorlopig genoeg aan; je kan makkelijk een of meer octaven hoger of lager kiezen. De aanslaggevoeligheid vind ik niet geweldig, maar misschien heb ik 'm nooit goed ingesteld.
In ieder geval ging er voor mij een wereld open toen ik dat ding kocht, Reason werd ineens tien keer leuker...
 
Hoezo is de UC-33 niet toereikend genoeg? Tgenwoordig kan je ook de benodigde sheets kopen speciaal voor Reason voor de UC-33. Of wil je misschien 6 UC's tegelijk hebben?
 
Oja,de Remote 25 van Novation is tegenwoordig op de 2dehandsmarkt voor een zacht prijsje te koop. Is dus wel met toetsen.
 
de remote 25 is 1/3e duurder !
ja hoe? als ik z'n uc33 alleen om mijn mixgedeelte aan te sturen zou gebruiken in bv cubase hoe moet dat dan?
 
geenidee, gebruik hem voor alle zaken in Reason. Daarnaast gebruik hem in Cubase alleen voor Pro-53 en Halion. Ik heb het dus nu over de UC-33. Maar goed, de Remote heb ik al te koop gezien voo 220. Mooi prijsje, nietwaar?
 
Origineel geplaatst door christopher
geenidee, gebruik hem voor alle zaken in Reason. Daarnaast gebruik hem in Cubase alleen voor Pro-53 en Halion. Ik heb het dus nu over de UC-33. Maar goed, de Remote heb ik al te koop gezien voo 220. Mooi prijsje, nietwaar?

veel te duur
 
Origineel geplaatst door christopher
Oja,de Remote 25 van Novation is tegenwoordig op de 2dehandsmarkt voor een zacht prijsje te koop. Is dus wel met toetsen.

waar moet je pcies zoeken dan ?
 
Opgelet;

de REmote25 van Novation was oorspronkelijk bedoeld als remote controller voor reason (vandaar ook de naam)
Is een perfect ding, qua (semi gewogen) toetsen knoppen pots en sliders.

Als bonus kun je bijna alle virtuele analogen (nordlead/ms2000 virus etc) direct bedienen alsof je de toestenversies hebt.
Kost inderdaad wat, maar dan heb je wel kwaliteit (en daar heb je op de lange duur toch wat meer aan)

Ik heb ze bijna allemaal gehad (uc16/regelwerk/drehbank/10 controll etc) maar deze is toch de beste.

De REmote61 (binnenkort leverbaar) is het grote broertje met 61 toetsen!! (de perfecte mastercontroller)
 
Back
Top