Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

Re: Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

Origineel geplaatst door I-eye
en de nodige games op zal gaan spelen.


Nog één aanmerking : Ik zie dat je opteert voor een Radeon 9800 XT.
Zoek op het net een aantal benchmark-vergelijkingen tussen de 9800 Pro en de XT. (Toms / Anandtech)
Je zal zien dat die nauwelijks verschillen in prestatie.Het verschil is echt verwaarloosbaar. Behalve de prijs.
Die is intussen bijna dubbel. (235 euro Pro / 450 voor de XT) Ook de overklok-tool die bij de XT zit schijnt nauwelijks iets te verbeteren.
Ik gebruik thuis de Pro en die bevalt me zeer.
 
Re: Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

Origineel geplaatst door I-eye
Hey allen,

.................waarop ik naast met maken van muziek (middels softsynths) ook software zal gaan ontwikkelen en de nodige games op zal gaan spelen........................


Alvast dank!

Mag ik je 1 advies geven?
Hou je nieuwe PC uitsluitend voor muziek en doe er geen spelletjes en zo op.
Geen internet, geen virus checkers etc en helemaal geen ander ballast.Pas dan haal je het uiterste uit je PC.Er is vast voor weinig wel een andere PC te vinden waar je die andere zaken op kan doen.
 
Re: Re: Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

Re: Re: Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Mag ik je 1 advies geven?
Hou je nieuwe PC uitsluitend voor muziek en doe er geen spelletjes en zo op.
Geen internet, geen virus checkers etc en helemaal geen ander ballast.Pas dan haal je het uiterste uit je PC.Er is vast voor weinig wel een andere PC te vinden waar je die andere zaken op kan doen.

Ben ik het niet helemaal mee eens. In XP is het erg makkelijk om users aan te maken en in de users het een en ander te tweaken. Zo heb ik een user Muziek en een gewone user. En als je dan toch echt alles gescheiden wilt hebben kun je altijd nog aan dde dual bootje denken. Want laten we nou eerlijk zijn. Een game PC kost behoorlijk wat geld en een DAW ook.

Plus het feit ik het erg handig vind om af en toe het internet te kunnen raadplegen wat betreft Muziek produce achtige topics ;)

Nou ga weer alt tab doen terug naar m'n cubase.
 
Duidelijk een systeem dat gebaseerd is op 'wat is het beste/duurste wat er te krijgen is'?

Koop goedkopere versie en spaar je handen vol geld uit. Dan kun je een goede geluidskaart kopen die tegen de tijd dat je een nieuwe computer 'nodig' hebt nog prima mee kan. Dit is teveel van het goeie tenzij je geld teveel hebt.

En van de rest kun je wat oude synths kopen. Voor de geluiden die je never nooit uit softies haalt.
 
Origineel geplaatst door fuse
Duidelijk een systeem dat gebaseerd is op 'wat is het beste/duurste wat er te krijgen is'?

heb je helemaal gelijk in fuse, echter het is een betaling voor een klusje.... kan helaas geen synths kopen, alleen it gerelateerd spul... vandaar het "duurste/beste" :)
 
Back
Top