Nieuwe geluidkaart, ben er alleen een beetje uit...

I-eye

Stamgast
Lid sinds
8 januari 2002
Berichten
235
Locatie
Waalwijk
Hey allen,

Na een periode van stilzwijgen, niet alleen op 't mooie forum maar ook met het maken van muziek, wil ik e.e.a. weer gaan oppakken. De eerste stap die ik ga maken is het aanschaffen van een nieuwe PC, waarop ik naast met maken van muziek (middels softsynths) ook software zal gaan ontwikkelen en de nodige games op zal gaan spelen.

Voorlopige configuratie, aan verandereing onderhevig ivm nieuwe standaarden AMD per eind maart (ander socket):
Code:
Aantal	Product
1	2048MB (2x1024MB) PC3200 DDR (Corsair Twinx, Platinum)
1	AMD Athlon 64 3400+ (2,2GHz, 1MB, OEM)
1	Coolermaster TAC-T01 Wave Master
1	GigaByte GA-K8VNXP
1	Hercules Radeon 9800 XT 256MB
1	Iiyama HM903DTA Vision Master Pro 454 19"
1	Pioneer DVD-106S 16/40 (Bulk)
1	Pioneer DVR-107
2	Seagate 160GB (Barracuda 7200.7, 7200rpm, 8MB, SATA)
1	Tagan TG480-U01 480W PSU
1	Zalman CNPS7000A-CU (AMD compatible)
1	Microsoft IntelliMouse Explorer
1	Microsoft Natural Multimedia Keyboard
Nu heb ik ook een nieuwe geluidkaart nodig, ik bezit nu een ST Audio DSP24 MK II met ADC&DAC2000 maar gebruik de extra inputs en outputs van de breakout toch niet.

Helaas ben ik een tijdje uit de nieuwe ontwikkelingen dus hoop ik dat jullie mij kunnen voorzien in een lijstje met geode producten waarmee ik kan gaan googlen naar revieuws e.d.

Digitale in/output is wenselijk, alsmede minimaal een analoge stereo in/output. Verder zoek ik naar een lage latency op een XP-pro systeem, maw goede wdm drivers. De kaart dient ook goed te presteren binnen games, echter een 5.1 setup zal ik niet gaan gebruiken alleen stereo.

Alvast dank!
 
Ff geen tip wat geluidskaart betreft maar wel ff over boederbord/processor/geheugen.

Pas op dat het geheugen dat je koopt ook echt op 400Mhz DDR kan draaien op jou moederbord. Heb onlangs zelf een AMD64 systeem in elkaar gezet voor iemand anders en toen bleek dat het gekochte geheugen alleen op 333 wilde draaien. Bleek dat alleen duur CL2.5 geheugen op 400Mhz wil draaien. Om dit zeker te weten moet je ff op de website van de fabrikant kijken.

Dan over een geluidskaart:
misschien is een Audiotrak maya kaartje iets voor jou?
de maya44 heeft 4 in 4 out+digitaal dacht ik.
 
ik heb je tip ter harte genomen en even op de site van corsair gekeken, in een product sheet over het gekozen type staat dit vermeld:

corsair_pdf_dump.jpg


(zie ook: http://www.corsairmicro.com/corsair/products/specs/cmx1024-3200.pdf)

hetgeen mij dan in verwarring brengt is dat er staat "tested ast DDR400 (200Mhz)" en jij spreekt over 400 Mhz DDR?

Ik zal de audiotrak site ook eens bekijken, thnx.
 
Als je't kan en wil betalen, ga dan voor een RME Multiface (www.rme-audio.com). Ook goed is een M-Audio Delta 1010, die ligt wat goedkoper. En er zijn er nog andere maar ik ben ervan overtuigd dat je nog replies gaat krijgen ;-)

Als ik je een tip mag geven. Als je gaat gamen/developen, maak dan een 2 partitie met een 2e XP OS erop en houdt deze gescheiden van je DAW OS. Vermijd een hoop gezeik... Ook je geluidskaart niet gaan kopen om mee te gamen. Steek er gewoon een low budget soundblaster audigy in, of gebruik de onboard soundchip van je moederbord als die erop zit (moeilijk te vermijden tegenwoordig heb ik de indruk) en schakel deze dan gewoon uit in het hardwareprofiel van je DAW OS...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

B-bye!
 
AMD ?

AMD ?

Met alle respect, maar AMD ? Een KT chipset ??? Zou ik niet doen !
Kijk eens hier :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=24809

Als je echt heel zeker wil zijn van een vlekkeloze werking van je PC kan ik je dit advies geven
OS: 2000 of XP
CPU : P4 met 533 of 800 FSB
Mem : DDR PC 2100 /2700/3200/3700 liefst ECC of RDR PC800 & PC1066 voor de 850E (Rambus)
Chipsets : 850E/865/875
Bruggen : ICH2 /ICH5

Je kan stellen dat P4 duurder is dan AMD, maar als je goed zoekt vind je aan zeer goeie prijzen heel recent 2dehands
materiaal !

Ik zou echt 2x nadenken vooraleer je een muziek PC samenstelt op basis van KT, VIA, SIS of N-force chipsets. Ik ga niet beweren dat die dingen niet werken, maar er zijn risico's en het is met die chipsets steeds bang afwachten of ze helemaal 100% werken met muziek applicaties.
Als je echt zeker wil zijn dan blijft mijn advies nog steeds een al wat ouder 850E (RAMBUS) chipset met Rimm geheugens.
Het probleem is wel dat RDram geheugens of ook wel Rimms genoemd nogal duur zijn en niet elke PC zaak verkoopt ze.
Je moet deze RDRAM latjes ook steeds per 2 gebruiken.
Toch zie ik op 2de hands PC-sites vaak 850(E) mobo's te koop staan voor héél weinig geld ( 50 tot 90 euro )
Een van de beste moederborden van het ogenblik (en zo gebruik ik er ook 1tje) is de MSI 865 Neo2 Fi2SR.
De absolute top is dit 875 chipset moederbord : Gigabyte GA-8KNXP Ultra met onboard Ultra 320 SCSI controller.
Aan deze controller hang je bijvoorbeeld een 9.1 of 18.2Gig Ultra 320 SCSI HD als dedicated audio disk. Een dedicated SCSI controller belast je cpu niet en laat je toe om probleemloos 24 tracks en meer in 24bit/96 Khz te streamen zonder "overload" of "disk to slow" meldingen. Dit noemen we een high-end oplossing, ook vaak gebruikt in professionele audio en video-applicaties. De cpu kracht die je hiermee uitspaart kan je dan gebruiken om meer plug in synths of effecten te activeren. De Sata HD is ideaal als systeemdisk, en de Zalman CU7000 koeler werkt onwaarschijlijk goed.
Ik gebruik deze ook en de resultaten zijn waanzinnig ! Stressed komt de temperatuur niet hoger dan 32°, idle draait mijn PC 27°. Dat was met de standaard P4 koeler wel even anders (47° idle en 65° stressed)

Als je echter toch AMD wil gaan , laat mijn commentaar je dan zeker niet weerhouden ! Succes !
 
Laatst gewijzigd:
sluit me bij voorgaande aan. snap ook niet helemaal de keuze voor de chipset. kun je ons dat uitleggen? dat zijn namelijk nou juist niet de dingen waar je op moet gaan bezuinigen.
 
Kijk uit met die audiotrak maya kaart en nieuwe chipsets. Ik heb een Audiotrak Inca88 en die werkt dus niet met een 865 chipset. Ik neem aan dat de Maya dat ook heeft. Er worden veel problemen gemeld op de audiotrak site met de Inca en nieuwe chipsets. Allemaal PCI Latency gerelateerd. Maya MKII zal het probleem niet hebben.
 
De Athlon64 3400+ rules!

De Athlon64 3400+ rules!

De nieuwe 64 bit processor van amd is de beste, snelste en stabielste processor die er momenteel te verkrijgen is. Ik zou echter niet voor een Gigabyte mb gaan, maar voor een ASUS (AMD compatibel, natuurlijk) Ga maar ff op het Digidesign forum kijken welk systeem de beste performance heeft. De beste dual G5 en de P4 3000 ( + ) worden opzij geschoven door de Athlon64. Velen baseren zich, om een nieuw syteem aan te schaffen, op de resultaten die op dat forum vermeld staan, omdat Digidesign hardware de best mogelijke computer nodig heeft.

Eerst was er de Dual G4, dan kwamen de betere Pentium 4 systemen de G4 een beetje kelderen. Nu zijn er de dual G5's en de Athlon64.
 
Origineel geplaatst door Fatar
sluit me bij voorgaande aan. snap ook niet helemaal de keuze voor de chipset. kun je ons dat uitleggen? dat zijn namelijk nou juist niet de dingen waar je op moet gaan bezuinigen.
Gezeur over VIA chipsets stammen nog steeds uit de tijd van de KT133 in combinatie met een Creative Soundblaster Live (en nog wat andere kaarten). Het doet me allemaal denken aan Terratec met de EWS64XL... één keer een fout en voor altijd het zwarte schaap blijven.
In 99 van de 100 gevallen zijn de klachten over chipsets en dergelijke te wijten aan degene die met de betreffende systemen werkt. Alles maar klakkeloos en 'default' installeren, levert een standaard systeem op wat in de meeste gevallen niet geschikt is voor specifieke toepassingen. Prima om mee te internetten of een briefje te tikken, maar zodra je aan de gang wilt met zware grafische- of audio-applicaties gaat het mis. Combinaties van hard- en software dienen vantevoren goed te worden uitgedacht. Dankzij het 'fijne' modulaire ontwerp van de PC wat in elkaar hangt met allerhande vage drivers om het maar te laten werken, komen vaak onverklaarbare problemen voor. Consumenten gaan er gewoon van uit dat hardware X met driver Y prima werkt op elke configuratie. In veel gevallen is dat ook zo, mits je maar aan de slag gaat met normale applicaties als internet, officewerk en games.

Trouwens, chipsets van SIS en Nvidia hebben nooit de KT133 problematiek gehad... enne... ook Intel maakt fouten (herinneren we ons de Pentium 60 met FDIV bug nog?)
 
Dit is de best presterende pc opt moment!

Dit is de best presterende pc opt moment!

AMD Athlon64 3400+ Retail Box with Fan, 64-bit, 1MB L2 cache
Asus K8V-Deluxe VIA K8T800 (SATA, USB2, 1394, DDR400)
Corsair XMS(2x512MB Matched Pair) DDR CAS2 PC3200 Memory w/Silver Heat Spreader
Intrex 501 Black Mid-Tower ATX Case, Front USB/Firewire, no Power Supply
400W ATX Power supply, FSP 60PN w/120mm Ball Bearing Fan, Ultra quiet 18/24 dBA
Radeon 9200SE 64MB DDR AGP Video Card, TV-out, Dual Display
2x Maxtor 80gig 8 cache HD on prim. (DMA activeren)

Maar als ik jou was, zou ik hem in elkaar laten steken door een professionele en de winkel, die dan de BIOS enzo kan instellen. Want als je dat zelf moet gaan doen, velies je snel een paar weken om je systeem draaiende te krijgen.
 
dank voor de reacties, hierbij een snelle reactie:

Over de chipset, ik heb via gerenommeerde hardware sites (anandtech, tomshardware en harocp) de diverse tests bekeken en de VIA K8T800 chipset komt vrijwel altijd als beste naar voren. Tevens is het gekozen moederbord een van de betere, samen met een ABIT en een MSI. De Gigabyte heeft de meeste opties qua aansluitingen SATA... dit heeft mijn keuze beinvloed.

Ik wacht overigens zeker tot het nieuwe socket 939 is gereleased (eind maart), ivm compatibiliteit in de toekomst en dual-channel geheugen support.

P4 vs. AMD -> P4 is beter met de media encodering, echter gezien het feit dat het een bak moet worden die voor meerdere doeleinden gebruikt gaat worden kies ik AMD 64 bit. Muziek maken zal naar aller waarschijnlijkheid toch een ondergeschoven kindje zijn... dan maar iets langer wachten tot encoderen klaar is.

De PC zal ik zelf in elkaar zetten, is niet de eerste keer en ik zit "in de business" dus weet wat ik wel en niet moet doen voor een goede performance.

De tip van een dual OS neem ik zeker mee tijdens de configuratie, kan je toch wat tweaken met drivers en settings afhankelijk van het doel je de PC voor gaat gebruiken.
 
Re: De Athlon64 3400+ rules!

Re: De Athlon64 3400+ rules!

Origineel geplaatst door ikke
De nieuwe 64 bit processor van amd is de beste, snelste en stabielste processor die er momenteel te verkrijgen is.


Wacht even. Er zijn 2 dingen die je niet met elkaar mag verwarren. Snelheid en stabiliteit.
Ik geloof best dat de Athlon64 momenteel "de snelste" is maar dat duurt net zolang tot de nieuwe P4E en de Prescott borden met socket 575 komen en dan kan Athlon voor de zoveelste keer in de geschiedenis het onderspit delven. (AMD is in sommige gevallen terecht een budget keuze en het prijsverschil vertaalt zich steeds weer in de snellere Intel CPU)
Dat terzijde want ik lig echt niet wakker van snelheid. Das iets voor overklokkers. Het zal me worst wezen of ik mp3 kan encoderen aan 60 of misschien 3 seconden sneller bij een ander mobo. Want we spreken in benchmarks dikwijls maar over echt te verwaarlozen verschillen. Stabiliteit en compatibiliteit primeren en dan kan je er niet onder uit dat AMD, VIA, KT en SIS een zeker risico inhouden als je pro audio wil gaan. Ik zeg niet dat het niet werkt maar je moet dan een beetje "geluk" hebben. Dat geldt al voor PC's in het algemeen, dus kies ik liever voor Intel chipsets. Zij ontwerpen ten ten slotte ook de processor dus zullen ze ook wel het chipsetje errond als geen andere kunnen ontwerpen en AMD maakt geen chipsets...
Ik gebruik drie P4 computers waarvan de oudste (4jaar) zogegd de traagste(?) is. "Slechts" een 1.5G@400 Fsb.
Maar: niet te koop wegens ongeziene stabiliteit. Het blijft in de studio de hoofd PC hoewel het qua specificaties de "traagste is" Toch moet ik vaststellen dat het verschil in snelheid tssn de 850 chipset met PC800 Rambus @1.5Ghz (en ook met Ultra 320 SCSI !) te verwaarlozen is met mijn 875 chipset@3.2Ghz met DDR.
Als je afgaat op wat men moet geloven zou die laatst genoemde 2x zo "snel" moeten zijn. Niks is minder waar.
En als je dan toch snel wil gaan, wacht dan even op de nieuwe SiS 659 chipset met...juist, Rambus geheugens.
Die nieuwe chipset draait standaard aan 1200 Mhz Fsb. Met de Prescott...64bit 1Meg L2 cache. Zie je, de Athlon is nu al ouwe troep.
Snelheid ? Ik lig er echt niet wakker van.
 
Laatst gewijzigd:
AMD Athlon 64 FX schijnt nog veel sneller te zijn...maar die is nog niet uit (of wel?)

of is ie al weer achterhaald?
 
Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zij ontwerpen ten ten slotte ook de processor dus zullen ze ook wel het chipsetje errond als geen andere kunnen ontwerpen en AMD maakt geen chipsets...

ik vind alles prima en ben ook een intel fan, maar kom op zeg, AMD maakt wel eigen chipsets.(dual dus, 761 etc)
en VIA is ook stukken beter geworden.
Voor hun eigen Athlon64 modellen gaan ze waarschijnlijk geen chipsets maken. maarja, een dual opteron is ook een mogelijkheid: http://www.iwill.com.tw/products/ProductDetail.asp?vID=182

enfin, AMD niet zomaar wegklappen.
(ok, ik geef toe heb ook een intel systeem op moment. en pa een amd. die amd van hem heb ik flink moeten tweaken voordat ie ok draaide met een lage latency)
 
Origineel geplaatst door demian
AMD Athlon 64 FX schijnt nog veel sneller te zijn...maar die is nog niet uit (of wel?)

of is ie al weer achterhaald?

de FX-51 is al wel uit... het volgende socket platform zal weer een nieuwe release van de FX met zich meebrengen, de 53 meen ik. Echt sneller is de 51 niet t.o.v. de "gewone" 64 3400+ kijk hier maar eens: http://www.tweakers.net/nieuws/30445
 
Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Skel, je bent vast een goede gozer, maar wat komt er toch altijd een onzin uit als je het over computers en aanverwanten hebt.

De Prescotts (toch echt 32-bit, want de 64-bit extensies staan verlopig nog niet ingeschakeld!!!) lopen bij voorbaat al achter op de huidige 64-bits Athlons. Waarom? Bij gelijke kloksnelheden legt hij het zelfs af tegen z'n voorganger, de Northwood. Natuurlijk is de Prescott ontworpen met snel doorschalende kloksnelheden in het achterhoofd, Intel verkoopt tenslotte cpu's gebaseerd op kloksnelheden, niet op prestaties. Die kloksnelheden worden voorlopig toch niet gehaald om Intel op een ongelooflijk energieverbruik en warmteontwikkeling stuit bij z'n nieuwe telg uit de P4 familie.

Feit is dat AMD op dit moment met 1GHz lager geklokte 64-bit cpu's op 32-bit gehakt maakt van alle Intel processors.

En dat gelul van stabiliteit komt me al net zo m'n neus uit als dat mpc gelul over timing. Al die kutfabeltjes die mensen blijven rondstrooien om het beter te weten.
Als je aan een AMD systeem net zo veel geld uitgeeft als aan een P4 systeem, dan is het net zo stabiel, net zo stil en net zo goed. Iets anders beweren is gewoon gelul, want ik heb inmiddels zo veel systemen op samengesteld op beide platformen, dat ik best mee kan praten. Ik ben daarnaast zo lui als menselijk mogelijk is, dus als een AMD systeem mij meer werk op zou leveren, dan zou ik alleen nog P4 systeempjes bouwen.
Een AMD systeem dat je net zo zorgvuldig samenstelt als een vergelijkbaar P4 systeem zal net zo makkelijk te configureren zijn als datzelfde P4 systeem.

En natuurlijk ga je geen kutmerk mobo gebruiken in je DAW. Natuurlijk pak je daar geen SiS of ECS voor. Gewoon een nForce of voor de K8 als alternatief een KT. Je pakt voor een P4 DAW toch ook geen B-merk mobo? Appels en peren anyone?

Eerst lullen over SiS als B-merk en vervolgens hetzelfde merk weer als technisch hoogstaand aanprijzen voor het andere platform. Eerst met megahertzen smijten en vervolgens snelheid bagalatiseren.

En dat is dan weer mijn mening...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wacht even. Er zijn 2 dingen die je niet met elkaar mag verwarren. Snelheid en stabiliteit.
Ik geloof best dat de Athlon64 momenteel "de snelste" is maar dat duurt net zolang tot de nieuwe P4E en de Prescott borden met socket 575 komen en dan kan Athlon voor de zoveelste keer in de geschiedenis het onderspit delven. (AMD is in sommige gevallen terecht een budget keuze en het prijsverschil vertaalt zich steeds weer in de snellere Intel CPU)
Dat terzijde want ik lig echt niet wakker van snelheid. Das iets voor overklokkers. Het zal me worst wezen of ik mp3 kan encoderen aan 60 of misschien 3 seconden sneller bij een ander mobo. Want we spreken in benchmarks dikwijls maar over echt te verwaarlozen verschillen. Stabiliteit en compatibiliteit primeren en dan kan je er niet onder uit dat AMD, VIA, KT en SIS een zeker risico inhouden als je pro audio wil gaan. Ik zeg niet dat het niet werkt maar je moet dan een beetje "geluk" hebben. Dat geldt al voor PC's in het algemeen, dus kies ik liever voor Intel chipsets. Zij ontwerpen ten ten slotte ook de processor dus zullen ze ook wel het chipsetje errond als geen andere kunnen ontwerpen en AMD maakt geen chipsets...
Ik gebruik drie P4 computers waarvan de oudste (4jaar) zogegd de traagste(?) is. "Slechts" een 1.5G@400 Fsb.
Maar: niet te koop wegens ongeziene stabiliteit. Het blijft in de studio de hoofd PC hoewel het qua specificaties de "traagste is" Toch moet ik vaststellen dat het verschil in snelheid tssn de 850 chipset met PC800 Rambus @1.5Ghz (en ook met Ultra 320 SCSI !) te verwaarlozen is met mijn 875 chipset@3.2Ghz met DDR.
Als je afgaat op wat men moet geloven zou die laatst genoemde 2x zo "snel" moeten zijn. Niks is minder waar.
En als je dan toch snel wil gaan, wacht dan even op de nieuwe SiS 659 chipset met...juist, Rambus geheugens.
Die nieuwe chipset draait standaard aan 1200 Mhz Fsb. Met de Prescott...64bit 1Meg L2 cache. Zie je, de Athlon is nu al ouwe troep.
Snelheid ? Ik lig er echt niet wakker van.
 
Re: Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Re: Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Origineel geplaatst door n0_key
Skel, je bent vast een goede gozer, maar wat komt er toch altijd een onzin uit als je het over computers en aanverwanten hebt.

De Prescotts (toch echt 32-bit, want de 64-bit extensies staan verlopig nog niet ingeschakeld!!!) lopen bij voorbaat al achter op de huidige 64-bits Athlons. Waarom? Bij gelijke kloksnelheden legt hij het zelfs af tegen z'n voorganger, de Northwood. Natuurlijk is de Prescott ontworpen met snel doorschalende kloksnelheden in het achterhoofd, Intel verkoopt tenslotte cpu's gebaseerd op kloksnelheden, niet op prestaties. Die kloksnelheden worden voorlopig toch niet gehaald om Intel op een ongelooflijk energieverbruik en warmteontwikkeling stuit bij z'n nieuwe telg uit de P4 familie.

Feit is dat AMD op dit moment met 1GHz lager geklokte 64-bit cpu's op 32-bit gehakt maakt van alle Intel processors.

En dat gelul van stabiliteit komt me al net zo m'n neus uit als dat mpc gelul over timing. Al die kutfabeltjes die mensen blijven rondstrooien om het beter te weten.
Als je aan een AMD systeem net zo veel geld uitgeeft als aan een P4 systeem, dan is het net zo stabiel, net zo stil en net zo goed. Iets anders beweren is gewoon gelul, want ik heb inmiddels zo veel systemen op samengesteld op beide platformen, dat ik best mee kan praten. Ik ben daarnaast zo lui als menselijk mogelijk is, dus als een AMD systeem mij meer werk op zou leveren, dan zou ik alleen nog P4 systeempjes bouwen.
Een AMD systeem dat je net zo zorgvuldig samenstelt als een vergelijkbaar P4 systeem zal net zo makkelijk te configureren zijn als datzelfde P4 systeem.

En natuurlijk ga je geen kutmerk mobo gebruiken in je DAW. Natuurlijk pak je daar geen SiS of ECS voor. Gewoon een nForce of voor de K8 als alternatief een KT. Je pakt voor een P4 DAW toch ook geen B-merk mobo? Appels en peren anyone?

Eerst lullen over SiS als B-merk en vervolgens hetzelfde merk weer als technisch hoogstaand aanprijzen voor het andere platform. Eerst met megahertzen smijten en vervolgens snelheid bagalatiseren.

En dat is dan weer mijn mening...

you've got my vote! :)
 
Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Re: Re: De Athlon64 3400+ rules!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wacht even. Er zijn 2 dingen die je niet met elkaar mag verwarren. Snelheid en stabiliteit.
Ik geloof best dat de Athlon64 momenteel "de snelste" is...
Dat terzijde want ik lig echt niet wakker van snelheid. Das iets voor overklokkers. Het zal me worst wezen of ik mp3 kan encoderen aan 60 of misschien 3 seconden sneller bij een ander mobo. Snelheid ? Ik lig er echt niet wakker van.

Dit is wat ik schreef. Snelheid zal me worst wezen.

Origineel geplaatst door ikke
De nieuwe 64 bit processor van amd is de beste, snelste en stabielste processor die er momenteel te verkrijgen is.

En zoals ik eerder aanhaalde : als je graag snelheid wil wacht dan tot volgende zomer op de SiS659 chipset.

Bij deze.
 
Ach, wachten wachten altijd maar wachten.
Ik geef je op een blaadje: volgende zomer is er wel weer iets snellers beters en mooiers.
Moet je alleen nog even wachten... tot de winter. Of de zomer daarna.

Kortom: als je nu een PC nodig hebt, koop er dan één met de betere onderdelen die binnen 1 maand op de plank liggen bij uw huisdealer.
Ik zeg expres niet 'beste onderdelen', want de prijscurve is altijd exponentieel... :)
En ik zeg expres ook 'ook de plank liggen' want er zit altijd een enorme tijd tussen aankondigingen, exclusive previews, de eerste keer te koop in Akihabara (of hoe heet ut) en er met je eigen tengels aan kunnen zitten.

Aldus de door schade en schande wijzer geworden Hanz... ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top