Terratec Phase 28, driver probleem ?

ButtonPusher

Stamgast
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
177
Locatie
België
Hallo,

Ik heb net een nieuwe soundcard gekocht, Terratec Phase 28. Maar ik zit met een serieus probleem.
Als ik bv. Kontakt opstart en de ASIO driver kies werkt dat perfect, maar als ik dan tegelijkertijd vb. FM7 opstart, krijg ik telkens een foutmelding ("Couldn't start ASIO").
Als ik WaveLab opstart en iets wil opnemen, krijg ik "Could not open wave device for recording".

Het is toch niet zo dat je maar in één programma tegelijk de ASIO drivers kan gebruiken ??

Bedankt,

Peter
 
Ik heb het even bij mij uitgeprobeert met fm7 en absynth en die kunnen idd ook niet tegerlijk de Asio gebruiken. een VST host(cubase/vstrack/rewire etc) is hiervoor dan de oplossing.
 
Origineel geplaatst door Maleh
Ik heb het even bij mij uitgeprobeert met fm7 en absynth en die kunnen idd ook niet tegerlijk de Asio gebruiken. een VST host(cubase/vstrack/rewire etc) is hiervoor dan de oplossing.

Bedankt ! Ik zal het zo oplossen.

Maar het zou toch wel moeten mogelijk zijn om tegelijk op te nemen in vb. WaveLab ?

Ik krijg deze fout :

"Cannot open Wave device for recording. Are you sure your audio card supports the currently specified sample rate and/or bit resolution?
Check also if the input of the audio card is in slave or auto-sync mode."

Ook als ik in WaveLab niet de ASIO driver selecteer en in FM7 Audio In afzet.

Tnx.
 
Re: Terratec Phase 28, driver probleem ?

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Hallo,

Ik heb net een nieuwe soundcard gekocht, Terratec Phase 28. Maar ik zit met een serieus probleem.
Als ik bv. Kontakt opstart en de ASIO driver kies werkt dat perfect, maar als ik dan tegelijkertijd vb. FM7 opstart, krijg ik telkens een foutmelding ("Couldn't start ASIO").
Als ik WaveLab opstart en iets wil opnemen, krijg ik "Could not open wave device for recording".

Het is toch niet zo dat je maar in één programma tegelijk de ASIO drivers kan gebruiken ??

Bedankt,

Peter

Volgens mij kan dat inderdaad niet... Ik heb dezelfde kaart en als ik bv. in Soundforge een wav. wil openen, moet ik eerst Cubase afsluiten. Kan irritant zijn maar ik heb er tot nu toe niet echt problemen mee gehad.
 
Re: Re: Terratec Phase 28, driver probleem ?

Re: Re: Terratec Phase 28, driver probleem ?

Origineel geplaatst door The Unholy
Volgens mij kan dat inderdaad niet... Ik heb dezelfde kaart en als ik bv. in Soundforge een wav. wil openen, moet ik eerst Cubase afsluiten. Kan irritant zijn maar ik heb er tot nu toe niet echt problemen mee gehad.

Voor mij is dat wel een groot probleem : ik werk veel in Ztracker + enkele softsynths, tegelijkertijd start ik WaveLab en neem zo op.
Hoe neem jij dan je tracks op, alles in Cubase of zo ?
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Heb je trouwens ook van die vervelende tikken als hij zichzelf in/uitschakelt?

Ja ik krijg ook telkens een tik te horen... Maar dat vind ik minder erg :)
 
Ik neem alles op in cubase ja. De vst instrumenten die ik gebruik(bass/v-station, waldorf attack enz.) doen het gewoon en voorlopig heb ik al genoeg aan alleen mn hardware...
 
Ik weet dat het erg vervelend is om als je eenmaal een bepaalde werkwijze hebt gevonden, die te veranderen. Ik ben zelf ook overgestapt van een tracker(axs) naar cubase, dat was ook ff wennen maar nu ben ik blij dat ik 1 programma heb waarin ik alles kan doen...
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Ik weet dat het erg vervelend is om als je eenmaal een bepaalde werkwijze hebt gevonden, die te veranderen. Ik ben zelf ook overgestapt van een tracker(axs) naar cubase, dat was ook ff wennen maar nu ben ik blij dat ik 1 programma heb waarin ik alles kan doen...

Ja het zal wel even wennen zijn. Ik kan op dit moment echt veel beter overweg met een tracker. Ik werkte totnutoe ook vooral met hardware, maar had deze nieuwe geluidskaart vooral gekocht om een softsampler & -synths te gebruiken.

BTW Ik heb vroeger ook nog veel met Axs gespeeld !

Groeten,

Peter
 
Misschien een handige tip..

Voor het afspelen van wavs in soundforge terwijl je cubase sx open hebt staan is mogelijk met de asio driver op een terratec kaart. Je kan in Cubase SX in de audio settings aanvinken dat hij de Asio driver vrij geeft "release asio driver in background" op het moment dat je Cubase SX naar de achtergrond zet. Moet wel zeggen dat ik opnemen tegelijkertijd in soundforge op het moment dat ik iets met Cubase afspeel nog niet geprobeerd heb. Ik gebruik voor opnemen nog steeds een DAT namelijk.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is of je met de phase 28 in Cubase SX bepaalde VST hosts (zoals Delta III en Reason) kan koppelen aan de individuele outputss van de phase 28. Zodat je als het ware de VST Hosts via de 8 outputs naar een hardware mixer kan zetten bijvoorbeeld. Zou wel cool zijn namelijk, iemand dat al eens geprobeerd ?

Suc6...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dj_bomber
Misschien een handige tip..

Voor het afspelen van wavs in soundforge terwijl je cubase sx open hebt staan is mogelijk met de asio driver op een terratec kaart. Je kan in Cubase SX in de audio settings aanvinken dat hij de Asio driver vrij geeft "release asio driver in background" op het moment dat je Cubase SX naar de achtergrond zet. Moet wel zeggen dat ik opnemen tegelijkertijd in soundforge op het moment dat ik iets met Cubase afspeel nog niet geprobeerd heb. Ik gebruik voor opnemen nog steeds een DAT namelijk.

Bedankt voor de tip. Zal ik eens checken.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is of je met de phase 28 in Cubase SX bepaalde VST hosts (zoals Delta III en Reason) kan koppelen aan de individuele outputss van de phase 28. Zodat je als het ware de VST Hosts via de 8 outputs naar een hardware mixer kan zetten bijvoorbeeld. Zou wel cool zijn namelijk, iemand dat al eens geprobeerd ?

Heb het net eens geprobeerd met Kontakt : standalone is dat geen probleem, maar als VST in Cubase wil hij alleen Out 1/2 gebruiken...

Suc6...

Dank !
 
Origineel geplaatst door dj_bomber
Misschien een handige tip..

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is of je met de phase 28 in Cubase SX bepaalde VST hosts (zoals Delta III en Reason) kan koppelen aan de individuele outputss van de phase 28. Zodat je als het ware de VST Hosts via de 8 outputs naar een hardware mixer kan zetten bijvoorbeeld. Zou wel cool zijn namelijk, iemand dat al eens geprobeerd ?

Suc6...


Ik heb via Rewire cubase en reason gebruikt. dan selecteer je je outputs via de bussen in cubase. en werkt prima! (mits je een beetje pc heeft die het geheel allemaal trekt) 8)
 
Dat is mooi werk, die phase 28 lijkt me wel makkelijk om te gaan aanschaffen als ik daarmee kanalen van reason en delta III via een van de 8-outputs naar een lijnmixer kan zetten. Voordeel is dat je softsynths dan door externe effecten kan halen en met de rest van je synths kan uitmixen.
 
ok hij is dus niet multi-client als ik het goed begrijp....

dan schrap ik deze model ook van mijn lijstje
 
De phase 28 is met wdm/mme drivers multi-client maar heeft dan slechts de beschikking over 1 stereo in en 1 stereo uit.
Als je hem met de ASIO/GSIF drivers gebruikt zijn de WDM/MME drivers niet beschikbaar. Maar het is volgens mij afhankelijk van de ASIO/GSIF Client of die de kaart "vasthoudt" want bv. in Cubase SX heb je een vinkje "release ASIO driver in background". Je hoeft dan cubase niet af te sluiten als je bv ffe wat in soundforge wilt doen. Dit werkt prima met mn EWX 24/96 en ik verwacht ook dat het zo met de phase 28 werkt. Als ik de phase 28 heb zal ik mn ervaringen hier verder nog wel posten.

Info : http://produceren.terratec.net/product.php?sid=3
En in de Interface 74 van december staat ook een review.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top