Willen jullie even meedenken over een 16 steps drumsequencer?

Origineel geplaatst door vanZr
Maar daarmee kun je toch geen externe midi apparaten aansturen? Of kan dat met de EA wel? Met de ER-1 niet geloof ik in ieder geval, maar als dat wel kan is het wel interessant misschien.

Natuurlijk wel!!! Ik heb em(ER-1) wel eens aan de MPC gehangen en dan stuurde ik er dus samples in de mpc mee aan.
Je kan heel makkelijk per step een note toewijzen.
 
Origineel geplaatst door sander
Natuurlijk wel!!! Ik heb em(ER-1) wel eens aan de MPC gehangen en dan stuurde ik er dus samples in de mpc mee aan.
Je kan heel makkelijk per step een note toewijzen.

Dan ga ik daar toch maar wat mee expirimenteren dan...Ik ruik mogelijkheden :D
 
Origineel geplaatst door vanZr
Maar daarmee kun je toch geen externe midi apparaten aansturen? Of kan dat met de EA wel?

Ja dat kan. 'k Heb zo m'n Juno 60 aangestuurd.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Ow, een ER-1 zendt midinotes uit, zendt ie dan ook nog andere midi info uit (buiten klok...)?

Nee, je kan trouwens ook denken aan een tr707, ondanks dat ie niet 100% aan je eisen voldoet
 
Origineel geplaatst door Boost303
In een woord: RS7000, die kan alles en meer wat op je lijstje staat. Volgens mij is er geen ander serieus alternatief

Oh ja, en de sequenser is niet geheel hetzelfde als bij de rm1x, de rs7000 werkt vele malen intuitiever. 2e hands zie je ze nu vaak voor 1000 euro. Alleen voor de sequenser in de RS zou ik al het dubbele betalen

1000 euro?? Reken maar 800 euro tegenwoordig.
 
Re: Willen jullie even meedenken over een 16 steps drumsequencer?

Origineel geplaatst door nick nova


- een Doepfer schaltwerk zou ideaal zijn op dit vlak, maar helaas ietsies te duur voor de moment en ik vraag me af of ie wel overzichtelijk blijft als je hem programmeerd?


Shaltwerk is voor mij een perfecte tool, wilde 'm eerste vervangen voor software maar ben gelukkig snel bij zinnen gekomen.

De Döpfer blijft goed overzichtelijk als je 'm geprogd hebt, wat wil je ook met 8 rijen die elk stapje weergeven. Nadeel is wel dat de shuffle wat omslachtig is te programmeren, maar dat zou geen probleem mogen zijn. 6~track weet daar over mee te praten 8)

Eens kijken op Ebay naar een 2e handsje?

Q gebruikt de SW in combi met een R8m, MP4 en diverse software
 
Re: Re: Willen jullie even meedenken over een 16 steps drumsequencer?

Re: Re: Willen jullie even meedenken over een 16 steps drumsequencer?

Origineel geplaatst door The Q
Nadeel is wel dat de shuffle wat omslachtig is te programmeren, maar dat zou geen probleem mogen zijn. 6~track weet daar over mee te praten 8)
*praat praat praat*...

nee idd, er zijn 'truckjes' voor... erm... hoe deden we dat ook alweer herr Q?
 
Origineel geplaatst door nick nova
Met een delay op de track.
voor shuffle moet je op elke even stap een vertraging inbouwen... of je zet het tempo 2x zo snel en gaat noten anders rangschikken...

zeker een lekker overzichtelijk apparaat... de knopjes lijken wat illig en fragiel... maar dat zal verder wel geen probleem geven als je er 'normaal' mee omgaat... dus niet hakkuh enzo... zeg maar...

wat ik jammer vond, tenminste dat kon ik mij herrineren, was dat je OF alleen MIDI, OF alleen CV kon aansturen maar niet beide... of?
 
Origineel geplaatst door nick nova
Ow, een ER-1 zendt midinotes uit, zendt ie dan ook nog andere midi info uit (buiten klok...)?

Ik dacht dat je em ook gewoon als midi controller kan gebruiken. Dus dat de kraaiknoppen ook midi data uitsturen.
Zal vanavond effe controleren.
 
veel mensen vergeten de kracht van de doepfer regelwer. daar zit echt alles op tot en met een 8 track x 16 sporen sequencer en alles volledig toewijsbaar en te programmeren.
 

Attachments

  • rw_bl.jpg
    rw_bl.jpg
    33 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door nick nova
Jee, die xbase krijgt overal raving reviews en op dit forum al 2 (geloofwaardige) tegenstanders van het ding.
Divi en dob vinden het blijkbaar rukdingen.
Divi wat vindt jij er zo ruk aan, aan dat programmeren?
t is al een tijd geleden, weet niet precies meer wat me zo irriteerde. weet wel dat ie totaal on-intuitief werkt, en dat de interface zeer onoverzichtelijk is. als je n main sequencer zoekt zou k deze meiden als de pest, je krijgt er spijt van. da s wel nix gezegd over t geluid hé. kicken kan ie wel...
 
Ben ik trouwens de enige die sowiets wil?
Is dit een geval van beroepsidiotie of vinden nog mensen zulks handig.

Ik kan je verzekeren dat je zeker niet de enige ben... ik sluit me bij 99% van je wensen aan :) (op de trigger outputs na dan, want ik zoek echt een MIDI sequencer...)

Offtopic: Ik heb jaren geleden al een ontwerp voor m'n eigen software stepsequencer gemaakt, als ik daar serieus mee aan de slag was gegaan was ik denk ik nu nog bezig met toevoegen van nieuwe features :) Ik ben afgehaakt toen ik me ging verdiepen in goede timing in Windows... maar heb nu begrepen dat met .NET zulke dingen makkelijker te realiseren zijn, maar geen flauw idee of dat zo is (kan me moeilijk voorstellen eigenlijk dat dat zo is)... Ik heb iig mijn muziekprogrammeerideeen in de ijskast gezet en stort me nu in mijn vrije tijd op supersimpele PocketPC games en dat gaat me beter af :)

Maar ondertussen hoop ik wel dat de stepsequencer van mijn dromen (liefst hardware natuurlijk) toch ooit nog eens gerealiseerd zal worden, maar ben nog steeds niet *HET* apparaat tegengekomen tot nu toe. Ook nog niet in softwarevorm.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
zeker een lekker overzichtelijk apparaat... de knopjes lijken wat illig en fragiel... maar dat zal verder wel geen probleem geven als je er 'normaal' mee omgaat... dus niet hakkuh enzo... zeg maar...

wat ik jammer vond, tenminste dat kon ik mij herrineren, was dat je OF alleen MIDI, OF alleen CV kon aansturen maar niet beide... of?

Neuh... noten inkloppen met een voorhamer is niet aan te bevelen :D

Je kan Midi én CV/GATE tegelijk gebruiken, de CV zit wel vast aan de rijen op nummer (dus niet patchbaar)

Op de Döpfer site staat hoe je shuffle op de SW progt.
 
Origineel geplaatst door nick nova

Ja, Schaltwerk, lekker ding.
Velocity/pan per step programmeerbaar? Makkelijk?

Velocity is redelijk makkelijk te proggen, kan in principe "on the fly".
Panning is volgens mij niet te programmeren.
 
Ok ik heb het effe op de ER-1 geprobeert en ik ontving ook data van de volgende draaiknoppen:

delay dept en time en AMP level.
Van de overige draaiknoppen zag ik niks verschijnen

3 draaiknoppen dus en verder gewoon alle drumpads, de stepsequencer, velocity, noten, etc.

Als je niks ziet verschijnen in je midi sequencer, dan mot je op de ER-1 het midi filter op 0 of 000 zetten.

Snap zo gauw niet waarom de andere knoppen geen midi data uitzenden, misschien een beetje te snel gekeken.
Zou een beetje stom zijn.
 
Tof!

Ik ga es effe wat beter die Er-1 checken.
En de regelwerk effe kijken op die lopende led steps heeft.
de SQ16 blijft de aandacht ook wel houden, goedkoop en gemakkelijk (ik ben zelf steeds goedkoper en makkelijker aan het worden, dus dat zit goed).

Ik snap niet dat dat pannen niet meer wordt geimplementeerd wordt. Als er iets is dat levendigheid geeft aan drums.
 
Nog even over de ER-1. Je kan natuurlijk dus een stuk of 10 midinoten toewijzen. Voor elke geluid zeg maar.
Je kan niet terwijl het apparaat afspeelt de midinoot die is toegewezen aan bijv de hihat knop wijzigen.
 
Back
Top