veel techtalk, weinig inhoud

Origineel geplaatst door matt second
In principe is het synthforum een hardware-forum. Hierin is ook ruimte gegeven om over softsynths te praten. Monitoring en recording heeft, omdat hier zoveel raakvlakken zitten met het synthgebruik ook een plek gekregen. Zo is ook de mogelijkheid gegeven om je zelf gefabriceerde composities (tracks en andere opnames) te laten horen.
Het is dus niet gek dat het grootste gedeelte van de onderwerpen technisch zijn. Het aanmoedigen om meer over muziek te praten dan over synths op een hardware-gericht forum komt bij mij een beetje vreemd over.

ok, dat klinkt heel realistich, maar hoe zie je dan de relatie tussen aandacht voor synthesisers en aandacht voor synthese? voor mijn gevoel is er namenlijk erg weinig aandacht voor synthese en vrijwel geen die verder gaat dan substractieve synthese (ok fm, als je "geluk" hebt). synthese lijkt mij toch het technische onderwerp binnen deze context bij uitstek en er wordt zo goed als niet over gesproken. in alle bescheidenheid vind ik dat persoonlijk nogal zorgwekkend.

kas.
 
De inhoud van het forum wordt opgebouwd aan de hand van de aandacht die de gebruikers van het forum eraan geven.
Als je dit zorgwekkend vindt, dan is er de mogelijkheid om zelf meer bijdrage te geven aan onderwerpen over synthese.
 
Als je een synth koop dan koop ik hem voor 80% op gevoel, dus of de sound wel
lekker vind en of ik mijn ideeën kan uitwerken op deze synth.
vind sommige synth gewoon niet muzikaal genoeg, dit heb ik vooral met moderne
synth maar ja dat is mijn mening.

Misschien iets voor een Topic ?
 
Origineel geplaatst door Digimod
Als je een synth koop dan koop ik hem voor 80% op gevoel, dus of de sound wel
lekker vind en of ik mijn ideeën kan uitwerken op deze synth.
vind sommige synth gewoon niet muzikaal genoeg, dit heb ik vooral met moderne
synth maar ja dat is mijn mening.

Misschien iets voor een Topic ?

Digimod > https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=62

ga je gang zou ik zeggen
 
Origineel geplaatst door matt second
De inhoud van het forum wordt opgebouwd aan de hand van de aandacht die de gebruikers van het forum eraan geven.

ok, dat is gedeeltelijk waar, maar voor een ander geteelte wordt het opgebouwd door de structuur van het forum zelf. die structuur is hier erg op hardware gericht en niet op methode wat volgens mij de aandacht van synthese afleid, mischien zelfs ontmoedigt. "synthforum" zou kunnen slaan op een forum over synthese of op een forum over synthesisers, als het puntje bij het paaltje komt is dit vooral een forum over het maken van dansmuziek en het *hebben* van aparatuur, niet (of minder) over het gebruiken daarvan, in mijn ervaring althans

Als je dit zorgwekkend vindt, dan is er de mogelijkheid om zelf meer bijdrage te geven aan onderwerpen over synthese.

vind ik wat makkelijk, ik denk dat de moderators helemaal niet zo hulpeloos en onschuldig zijn als je hier doet voorkomen. als men de discussie kan bijsturen door posts te verwijderen dan moet dat ook kunnen door onderwerpen aan te dragen. sterker nog, ik vind dat dan moet. als de zoekfunctie nu bij een term als "FOF synthese" nul resultaten geeft terwijl het forum schijnbaar toch al enige jaren draait dan blijf ik erbij dat dat zorgwekkend is.

kas.
 
In principe is het synthforum een hardware-forum. Hierin is ook ruimte gegeven om over synthese te praten.

Als er nu veel behoefte is om over synthese te praten dan merken we dat vanzelf aan het aantal gestartte onderwerpen.

De moderators zijn er niet om een dusdanige sturing te geven in de onderwerpen waar de gebruikers van vinden dat het nuttig is om informatie over uit te wisselen.

Nogmaals , de inhoud van het forum hangt af van de gebruikers. Ga je gang , als je iets wilt weten over FOF synthese, kun je een vraag in het geluid/synthese-subforum stellen: https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=37
 
Re: veel techtalk, weinig inhoud

Origineel geplaatst door Arv
Het valt me zo op dat (misschien altijd al zo geweest) de meeste threads (90%) alleen maar over technische zaken gaan en alle geneuzel dat daarbij komt kijken, en zelde over de muzikale inhoud en gevoel in songs/tracks.
Hoe komt dat toch? Is iedereen volledig opgeslokt door de techniek? Ik kan me namelijk geen recente thread herinneren waarin uitvoerig over muzikale onderwerpen wordt gepraat (zonder de technische aspecten)


Arv


Geef je volkomen gelijk,maar ja... het is een synthforum. Had het ook liever wat meer inhoudelijk & theoretisch gezien met minder technische zaken.

Of een extra thread onderwerp bij tracks.
 
Re: Re: veel techtalk, weinig inhoud

Re: Re: veel techtalk, weinig inhoud

Origineel geplaatst door justin
Geef je volkomen gelijk,maar ja... het is een synthforum. Had het ook liever wat meer inhoudelijk & theoretisch gezien met minder technische zaken.

Of een extra thread onderwerp bij tracks.

ben blij dat je nog even je post hebt aangepast ..

je kunt het nog steeds op het forum kwijt . (er is een geluid / muziektheorie subforum)
als iemand van mening is dat er een sub-forum mist , dan kun je dat uiteraard altijd gemotiveerd aangeven in het Feedback-forum : https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=68
 
Leden posten voornamelijk wat ze interesseerd.

En in tracks reviews kan bijv over muziek gepraat worden. Maar het merendeel van de mensen heeft het dan liever over de technische zaken.

Er zijn hier ook mensen die bijna geen muziek maken en heel veel met de techniek bezig zijn.
 
Back
Top