eigenlijk wil ik alleen maar....(sample player)

tara

Nieuwkomer
Lid sinds
2 januari 2004
Berichten
5
hallo allemaal

eigenlijk wil ik alleen maar een sample-player die mijn eigen wav's afspeelt op het podium..
ik heb een al akai z4 maar het moet toch eenvoudiger kunnen...alle keyboards hebben
veel te veel aan boord (editors,sequenzers,appegiators en weet ik veel)...
ik dacht aan abelton met een laptop..maar is dat nou stabiel?
.....

tralala Tara
 
Re: eigenlijk wil ik alleen maar....

Re: eigenlijk wil ik alleen maar....

Origineel geplaatst door tara
hallo allemaal

eigenlijk wil ik alleen maar een sample-player die mijn eigen wav's afspeelt op het podium..
ik heb een al akai z4 maar het moet toch eenvoudiger kunnen...alle keyboards hebben
veel te veel aan boord (editors,sequenzers,appegiators en weet ik veel)...
ik dacht aan abelton met een laptop..maar is dat nou stabiel?
.....

tralala Tara

Die boss sp serie mischien wat voor je,van een paar jaar geleden?
Of is dat te beperkt?
 
hoe groot zijn de samples die je wilt afspelen?

[shameless plug]ik heb namelijk nog een Akai S20 sampler. Een hele simpele sampler met niet te veel rompslomp[/plug]

maar het hangt er heel erg vanaf hoe groot de samples zijn die je wilt spelen. Er zit 16 Mb geheugen in, maar samples moeten mbv diskettes naar de sampler worden overgezet vanaf je computer. Ik was er heel tevreden mee als 'sample-player' totdat ik winXP kreeg en de software die nodig is om de samples op diskette te zetten niet meer werkte.
 
o...hemel..voorstellen..moet dat hier?..even kijken hoor.
trouwens er komt van de week iemand langs met een laptop en abelton
dat zal het wel worden...de samples kunnen aardig groot worden
...dus een s-20 zal het niet trekken, denk ik zo...

ik heb nog een s-330 staan btw...een echte punk sampler! (20khz)

dagdag tara
 
Origineel geplaatst door tara
o...hemel..voorstellen..moet dat hier?..even kijken hoor.
trouwens er komt van de week iemand langs met een laptop en abelton
dat zal het wel worden...de samples kunnen aardig groot worden
...dus een s-20 zal het niet trekken, denk ik zo...

ik heb nog een s-330 staan btw...een echte punk sampler! (20khz)

dagdag tara
je zou niet de enige zijn die zich niet heeft voorgesteld bij de nieuwe leden.

zelf ook niet gedaan. (OOOOOOH!!!!)
 
Re: eigenlijk wil ik alleen maar....

Re: eigenlijk wil ik alleen maar....

Origineel geplaatst door tara
hallo allemaal
ik dacht aan abelton met een laptop..maar is dat nou stabiel?
tralala Tara

Je hebt met Ableton op je screen natuurlijk een veel beter overzicht over je samples dan met zo'n klein rot schermpje op een hardware sampler
Ableton zelf is ook zeer satabiel maar je moet natuurlijk wel op je laptopje kunnen vertrouwen.
Er wordt in ieder geval geadviseerd om altijd iets van een groovebox met arpegiator stand-by achter de hand te houden zodat je in geval van nood daar een beetje mee kan tweaken totdat je systeem weer her-opgestart is.
Als je de zaak met midi aan elkaar koppelt en je laptop "slave" maakt ( groovebox-master ) kan je Ableton naadloos in die groovebox sounds mengen en hem het weer laten overe nemen als ie het weer doet.

Vraagje: ga je live nog met iets meespelen of is het alleen samples mixen?
 
Origineel geplaatst door tara
o...hemel..voorstellen..moet dat hier?..even kijken hoor...

Niks moet; 't Is alleen de manier om aan meer posts te komen (ook voor ons!) ;)

Zelf vond ik de BOSS samplertjes wel aardig==> lekker makkelijk.
Met andere heb ik eigenlijk (nog?) geen ervaring.. :o:
 
Vraagje: ga je live nog met iets meespelen of is het alleen samples mixen?


het gaat om het spelen van samples van bijvoorbeeld mijn eigen stem..ooooohh's....en aaaaahhh's
als een soort mellotron dus...maar ook zelf opgenomen strings en
verkeersgeluiden en van alles...alles gewoon live gespeeld op een midi-keyboard.
het filteren en editen doe ik van te voren op mijn eigen pctje dus dat hoeft niet.
ik zal in ieder geval die s1000pb player ook eens opzoeken.. dank allemaal8o
 
Origineel geplaatst door Stefan
hoe groot zijn de samples die je wilt afspelen?

[shameless plug]ik heb namelijk nog een Akai S20 sampler. Een hele simpele sampler met niet te veel rompslomp[/plug]

maar het hangt er heel erg vanaf hoe groot de samples zijn die je wilt spelen. Er zit 16 Mb geheugen in, maar samples moeten mbv diskettes naar de sampler worden overgezet vanaf je computer. Ik was er heel tevreden mee als 'sample-player' totdat ik winXP kreeg en de software die nodig is om de samples op diskette te zetten niet meer werkte.

Je weet misschien niet dat XP een compatibiliteitsmodus hiervoor heeft. Rechtermuisknop op de executable => properties en onder een van de tabs windows 95 of iets dergelijks instellen, en het zou weer moeten werken.
 
Back
Top