MC-909 en dag PC

Ik heb een mc909 gehad maar moet je bekennen dat ik het geluid errug dunnetjes vind, mis veeel laag!!! Vergelijk het met een jp8000, neem bv. een supersaw en je hoort het gelijk..... Jammer maar heelaas.

gr. Mario
 
Tja...

Eeh, Ik heb/had dus wel een AMD maar met een Echo Audio Gina kaart (van destijds 1000 piek ofzo)
hele goede Win 98/ME drivers...kute beta XP drivers...
En dan kan je discusseren over niet naar WinXP gaan...en op ME blijven (werkte vrij goed)..tja..ik zeg nix.

Je hebt meestal een pc omdat je er 'alles' mee kan. Niet dus; je moet dat ding heel erg dedicated inzetten,
de juiste hardware kopen en hopen dat je fabrikanten lang genoeg drivers uitbrengen om een tijdje door te kunnen gaan met je shit. Dat had me een fikse investering gekost + dat ik wat serieuzer aan de gang ben tegenwoordig, en
illegale software of samples heb afgezworen... Had me ook behoorlijk gekost..
Ja ja... ik had ook op win98 kunnen blijven... Nieuwe geluidskaart kopen..

Doe maar een MC909..klaar.
Hij klinkt niet 'plat' of weet ik veel wat jullie denken; je kan de compressor instellen hoor ! Of uitzetten..
Kan ook nog 12 aparte tracks naar Korg sturen...heeft eq effecten etc...
Kan ook nog directe outputs door analoge tafeltje sturen (ligt op zolder)...

Ik heb m'n eigen Wizoo Platinum Drums geimporteerd...klinkt superdynamisch...
Dat bijna elk apparaat en softsynth tegenwoordig op dance is gericht is wat jammer he ?!

Laptopje komt vast nog in de toekomst...voor usb, samples, internet...cd's branden...

En ik ga weer freaken...

Ra Ra...

ps. best leuke reacties trouwens !
 
De FX routing van de 909 zit heel erg leuk in elkaar. Daar zit ook een stukje EQ in. Per kanaal kun je de routing (EQ/dynamics, MFX1, MFX2 en Rev?) anders instellen, echter niet de EQ. En dat is gewoon jammer. Verder is ook mijn mening dat het een vrij complete machine is.

Hoe doe jij dat dan met je eindmix? Op die paar outs na.
 
mmmm, ik ben nog steeds dolblij met mijn 909,
heb hem kleine 2 jaar nu, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat de sounds niet overweldigend goed zijn.
tenminste, niet als je hem rechtstreeks op een monitorsetje aansluit, zonder compressor e.d.
maar goed zelfs in dat geval klinkt ie wel goed.
het had gewoon beter gekunt ben ik van mening,
maar SLECHT is het absoluut niet hoor,

alleen op de een of andere manier heb ik er altijd wat problemen mee gehad om hem rechtstreeks aan mijn pc te hangen, misschien teveel midi erop, (heb nu ook een midex bestelt) denk dat dat beter wordt!

hen enigste wat ik nog steeds zo zonde vind, is dat de 909 vrij complex inelkaar zit, je moet vele menu's door surfen om simpele dingen te doen, en zelfs nu heb ik er soms nog last van dat ik een menu kwijt ben.

maar om mijn mening af te sluiten....

ik vind de 909 super, leuke sampler, grappige synths, toch wel erg lekkere sounds erin die dan niet allemaal even lekker klinken, vind alleen de sequencer echt kut. vraag mij niet waarom, ben er gewoon niet blij mee!
 
...iets laat me vermoeden, dat je een AMD config had met interne soundcard zonder asio... die je ook als internet pc gebruikte ?

Heb jaren lang gewerkt(gecrasht) met pentium processors, ik ben nu overgestapt op een AMD en ik heb GEEN ENKELE crash nog gehad! (heb er ineens 3 aangeschaft :dubbel: )

Ik denk dat je veel geluk moet hebben bij de configuratie van je computer.
 
computer blijft natuurlijk altijd een gevoelig "probleem"?

amd vs. intel tja, ik heb momenteel 2 pc's een p4 3,2 en een amd 2400 xp, beiden draaien super, zowel met amd als met intel nooit geen problemen, drivers is natuurlijk ook belangrijk.
de fabel dat amd kloten processoren maakt is natuurlijk in deze tijden uit den boze.



over de 909, ach ja..... ik heb hem ;-) zoals ik zeg, ben er blij mee, doe er leuke dingen mee,
maar alleen een 909...... nee, echt niet, kan wel prima, maar niet voor mij, dat vind ik het probleem dus met de sequencer, ik kan hem niet snel genoeg gebruiken om alleen een 909 te gebruiken,
het word te ingewikkeld en het gaat minder snel allemaal....

live gebruik ik de 909 nog steeds vrij vaak, wat ik echt een voordeel vind, is dat je ze momenteel 2de hands voor weinig koopt, zeker dan zijn ze hun geld dubbel en dwars waard.
 
Het is een foute redenering om AMD als processor te veroordelen, al wil ik bij de bouw van elk nieuw audio-werkstation deze processor liever vermijden en raad ik hem steeds af.
Niet zozeer de processor dan wel de keuze van het moederbord is van doorslaggevend belang.
Je hebt nu éénmaal moederbordjes van 69 euro en je hebt er van meer dan 200 euro en uiteraard zit daar ergens verschil.
Ik hou het al enkele jaren bij de topmodellen van Intel, Asus, MSI en Gigabyte met ICH2 en ICH5 chipsets en moet zeggen dat er nagenoeg geen problemen mee zijn, ook op voorwaarde dat je geen dubieuze rand apparaten installeert.
Daarbij is het zo dat de mobo's van INtel zelf de koning zijn inzake stabiliteit, op voorwaarde dat je vrede neemt met het feit dat ze net iets minder snel draaien dan de meeste andere mobo's. Eveneens zijn de bios tweak mogelijkheden heel erg beperkt. Maar dat heeft ook zijn reden.
Verder kies ik bij het samenstellen van een audio PC ook consequent voor een plextor CD-writer en geen "XLX Digital Works" ergens made in the jungle of Taiwan, ziet u ? Klanten die naar goedkope Soltek of Chaintech SiS bordjes vragen antwoord ik vriendelijk dat ik ze niet kan helpen. Immers de ervaring leert mij ook hier dat ik er alleen maar slechtgezinde klanten aan over hou. Dat betekend echter niet dat PC op basis van (...) onbruikbaar zijn.
En datzelfde geldt voor HD's, ( ik gebruik enkel WD, IBM en Lacie) video-en audiokaarten,geheugens en noem maar op.
De volgorde en de manier waarop je OS, drivers en soft installeert is al determinerend voor de stabiliteit. Ook het fijn tunen van het OS kan mee bepalen hoe stabiel je systeem draait.
De manier van gebruik van je PC is dan ook nog eens belangrijk. Zo heb ik 1 klant die ik al gedurende 1 jaar lang wekelijks moet bezoeken of telefonisch moet helpen om zijn boel draaiende te houden. Hij werkt met een PC op basis van een Asus P4G8X , momenteel zowat het meest stabiele bord van Asus. Onwaarschijnlijk hoe die man d'r toch in slaagt om telkens weer alles onderuit te halen. Hij zal het wellicht nooit leren. (de brave man is ook al wat ouder...)
Hoe dan ook, zelfs met de met veel aandacht gecompileerde audio-stations kunnen plots de meest gekke capriolen vertonen en het is vaak een vraagteken en zoekwerk hoe dat komt.
Staan beweren dat Mac de oplossing is, is eveneens een beetje een achterhaalde redenering. Het is nu éénmaal zo dat het PC-platform de laatste jaren bijzondere ontwikkelingen heeft doorgemaakt die de stabiliteit absoluut ten goede zijn gekomen.
Toch vereist het een aantal kunstgrepen om de timing van een PC net zo strak te krijgen als die van een Mac, want daar is wel degelijk een verschil.
Echter, de periode dat Mac als muziek computer het enige antwoord was, is lang door. Ik heb zelf omwille van de waanzinnige prijzen al lang afscheid genomen van dit merk. Thuis gebruik ik wel een Imac DV, al was het maar omdat hij ongevoelig is voor de talrijke virussen die circuleren en verder als design niet mis staat in de huiskamer.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
..... op voorwaarde dat je geen dubieuze rand apparaten installeert.

Vraagje van deze kant:

Bedoel je hiermee dubieuze merken, of heb je ook echt dubieuze apparatuur ?
 
Brol hardware.

Brol hardware.

Op computerbeurzen vind je ze per kilo. CD-writers zonder merk in bulk. 15 euro per stuk ???
Ik heb er hier zo eentje liggen. Je mag em gratis hebben ! (maar dat wil je niet) Het ding is gewoon niet te installeren. Geen enkele PC start op zodra ie gemonteerd is. En hij is echt niet stuk.
Dat bedoel ik met dubieuze hardware.
 
Re: Brol hardware.

Re: Brol hardware.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Op computerbeurzen vind je ze per kilo. CD-writers zonder merk in bulk. 15 euro per stuk ???
Ik heb er hier zo eentje liggen. Je mag em gratis hebben ! (maar dat wil je niet) Het ding is gewoon niet te installeren. Geen enkele PC start op zodra ie gemonteerd is. En hij is echt niet stuk.
Dat bedoel ik met dubieuze hardware.

thnx

Ik was even bang dat je bedoelde dat er soorten hardware waren die standaard conflicten veroorzaakten in een muziek-systeem. Bijv. een verschijnsel dat een modem standaard moeilijk doet met een geluidskaart o.i.d.
Maar deze angst was dus ongegrond....
 
Zoooheeee hebben julie die winners van de mc909 contest gehoord???

Pfff als dat de beste muziek is die met een mc909 gemaakt wordt:confused:
 
Het zijn idd geen pareltjes.
Als dat het apparaat moet vertegenwoordigen dan is het slechte reclame.
Het klinkt allemaal vrij plat, weinig dynamiek.
Zou toch beter moeten kunnen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Zoooheeee hebben julie die winners van de mc909 contest gehoord???

Pfff als dat de beste muziek is die met een mc909 gemaakt wordt:confused:

Ja dat was erg droevig, en doet geen eer aan de MC909
 
Origineel geplaatst door Kenny
Het zijn idd geen pareltjes.
Als dat het apparaat moet vertegenwoordigen dan is het slechte reclame.
Het klinkt allemaal vrij plat, weinig dynamiek.
Zou toch beter moeten kunnen.

Tja, origineel is het ook al niet echt. Creativiteit mensen.:confused:
 
Snap het niet heb bijna nooit problemen met mn pc alleen een hoop voordelen . Je moet een behoorlijke windows nurd zijn om presies te weten hoe je xp zo kunt instaleren dat je alles goed krijgt . Heb er zelf jaren over gedaan om alles naar mijn zin te krijgen . Het nadeel van een pc is dat elk systeem anders is en we verwachten allen hetzelfde een stabiel systeem zonder latency. Even een pc kopen bij de aldi en dan een crack van cubase sx erop gaat nooit lekker werken . Ook een pc van de gemiddelde pc boer heeft niet de hoogwaardige componenten >Heb b.v geheugenmodules gekocht die zeker 2 keer duurder zijn dan standaard chipies maar heb veel minder problemen en als ik een probleem heb is dat software matig . Het is niet zo dat ik tegen hardware ben maar kan met een pc veel sneller werken het is total recall 1 keer save en ik ben klaar en heb elk element los als audio spoor . Nabewerking is nooit geen probleem tis helemaal non-destructive . Interface van een pc is helemaal niks maar daar zijn erg veel goeie controlls voor te krijgen .

hardware is ficked alles staat vast dus je kunt direct beginnen met produceren .

als het niet lekker loopt op een pc is het een gebrek aan pc kennis
 
Om even terug te komen op de mac als muziek pc, ik heb zelf dus wel een AMD processor in mn pc gehad en ook ooit een muziek computer gehad met een pentium III, maar beide keren is naar mijn idee de computer volledig onderuitgegaan door diverse virussen die meekomen met het gebruik van internet. Ik weet dat als je een pc alleen gebruikt voor muziek en voor de rest niks anders dat ie net zo stabiel is als een apple. Maar ik vind het onzin om 2 pc's aan te schaffen om met 1'tje mn muziek te maken en 1'tje voor internet en andere applicaties. Vaak zijn het virussen die zich in de besturing van windows vestigen en daardoor voor een hoop conflicten zorgen, ik heb echt zo enorm veel firewalls virusscanners enz enz gebruikt om dit te voorkomen maar helaas. Vandaar de keus voor een apple, die nu al bijna een jaar zonder enige problemen heeft gewerkt.
 
Origineel geplaatst door mischa

als het niet lekker loopt op een pc is het een gebrek aan pc kennis

hoe meer kennis je van pc's hebt, hoe meer je beseft dat de onbetrouwbaarheid niks met wetenschap te maken heeft! }:|
 
Hier nog een,, ik ken gasten die TU-delft informatica erop hebben zitten en nog de hele dag zitten te hannussen met onverklaarbare windows perikelen.
 
Back
Top