nog meer NAMM nieuws

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
- TC komt met een "afgeslankte" versie van de TC powercore, de powercore element.......... met als grote verschil de lagere prijs en het feit dat de X3 multiband compressor er niet bij zit....

"PowerCore Element - the PowerCore solution for music production
Utilize the power of PowerCore Element. Five discrete processors provide unparallel performance and flexibility, transforming the standard computer recording set-up into a high performance audio workstation by adding nine TC-quality plug-ins straight out of the box. Adding nine TC-quality effects (including the brand new tube amp simulator, Tubifex), and taking the strain off the host CPU has never been more affordable than now. With PowerCore, it's not just about the included plug-ins, it’s a route to many more. Check out all the available optional plug-ins for PowerCore, including those developed by Sony, Access, Waldorf and DSound."

- Zowel Arturia als Ohmboyz komen met een software minimoog clone.... die van arturia is officieel door bob moog ge-endorsed....

Arturia_Minimoog350.jpg


http://www.innovativemusic.com.au/namm04.htm#minimoog

- RME komt met een speciale soundcard voor DJ's, met 2 stereo inputs en 2 stereo outputs, de inputs hebben ook phono preamps.....

RPM350.jpg


http://www.innovativemusic.com.au/namm04.htm#The RPM

- Universal Audio heeft net een nieuwe plugin voor z'n UAD1 dsp-card gereleased..voor 150$ koop je een virtuele fairchild compressor...bekend van oa the beatles..origineel heeft ie 20 buizen en 16 transistors....de eerste reacties zijn erg lovend....soort van cleane versie van PSP vintagewarmer..

Fairchild.jpg
 
Grappig die soundkaart voor dj's !! Je midi controller als mengpaneel laten fungeren ;)
Vraag mij af wat voor markt RME daar in ziet .... Overigens, RME heeft nog meer leuke gadgets geintroduceerd op NAMM zie ik.
 
Origineel geplaatst door sten
Grappig die soundkaart voor dj's !! Je midi controller als mengpaneel laten fungeren ;)
Vraag mij af wat voor markt RME daar in ziet .... Overigens, RME heeft nog meer leuke gadgets geintroduceerd op NAMM zie ik.

ehhh .. het is juist de bedoeling volgens mij dat je gewoon analoog mixt
drm zitten er ook 2 stereo outs op ;)

en olaf fairchild al gehoord ?
ik ben iig erg benieuwd
 
Origineel geplaatst door MadR
en olaf fairchild al gehoord ?
ik ben iig erg benieuwd

ikke zelf nog nie, maar Tim wel...en die was er wel blij mee..niet superspringendenthousiast, maar dat komt ook omdat die andere UAD plugins zo verdomde goed klinken..deze was iets subtieler vertelde ie.....maar er zitten ook heel veel controls op dus het kost wel enige inwerktijd om er mee om te leren gaan....tim vertelde dat ie er een lame bassline doorheen knalde die ineens klonk alsof ie van MJ's thriller album kwam....nou da's natuurlijk niet verkeerd ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
ikke zelf nog nie, maar Tim wel...en die was er wel blij mee..niet superspringendenthousiast, maar dat komt ook omdat die andere UAD plugins zo verdomde goed klinken..deze was iets subtieler vertelde ie.....maar er zitten ook heel veel controls op dus het kost wel enige inwerktijd om er mee om te leren gaan....tim vertelde dat ie er een lame bassline doorheen knalde die ineens klonk alsof ie van MJ's thriller album kwam....nou da's natuurlijk niet verkeerd ;)

verdoeme, dat was geen lame bassline! Ik had 'm gespeeld, hoe kan ie dan lame zijn!!! ;)

Maar zonder gekheid. De bassline door een ampsim en daarna door die fairchild klonk verdomd lekker.
 
Origineel geplaatst door MadR
ehhh .. het is juist de bedoeling volgens mij dat je gewoon analoog mixt
drm zitten er ook 2 stereo outs op ;)

Nee, het mixen gebeurd juist met (bijgeleverde) software. De output wordt gewoon doorgestuurd naar een van die twee stereo outputs.

<knip>
A total of 5 independent inputs are routed to 2 stereo outputs plus a separate headphone output, which lets you monitor any of the in- and outputs at any time via TotalMix, RME's unique DSP based mixer. External devices can be connected via MIDI I/O to communicate with any adequate audio software.
</knip>
 
Die uad1 krijg ik nooit in mijn rack geschroeft, beetje fout geboord?
 
Origineel geplaatst door Nolet
verdoeme, dat was geen lame bassline! Ik had 'm gespeeld, hoe kan ie dan lame zijn!!! ;)

Maar zonder gekheid. De bassline door een ampsim en daarna door die fairchild klonk verdomd lekker.


heheheh..ja dat klonk wel heel authentiek....ook altijd een goeie tip in reason, je basslines door het ampsim gedeelte van scream halen.....gelijk een live bassline idee....

enniewee..gisteren heb ik er even mee mogen pielen.......lastig hoor.......het klinkt erg goed, maar wel vrij transparant.....je weet wel....dat je denkt: ik hoor nix...en dan bypass je em en ineens klinkt het toch anders.....het geluid blijft echt lekker vol, ook in het laag, maar gaat niet pompen.....het gaat meer "swingen" dan "pompen" zeg maar..... pas als je de bias knop naar links draait begint ie echt een effectje te worden......maar het geluid wordt dan ook harder dus dat is altijd erg oppassen met vergelijken...... ding klinkt wel heel profi, je sound krijgt echt een soort van "hee het komt van een plaat"-laagje....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top