Behringer B-control

Origineel geplaatst door 100%
Heb je nu de readme gelezen?
Je hebt sowieso firmware 1.06 of hoger nodig. Daarna BCF opstarten in mackie mode. Start BCFview. Rechtermuis klikken en slecteer BCF2000 als input. Start cubase en in cubase selecteer mackie control als midi remote control. et volia!

JA! Tuurlijk heb ik de readme gelezen. Heb dat ook allemaal gedaan, maar nog werkt het niet.
Iemand nog suggesties? Krijg overigens geen BFC2000 als input te zien, maar remote device. In Ableton Live werkt ie wel goed.
 
Ik krijg het ook niet voor elkaar... Heb jij t voor elkaar dat als je door de presets vd Juno heen switched dat de BCR knoppen meeveranderen naar de settings van de volgende preset? Dat krijg ik dan weer niet voor elkaar (misschien kan t ook wel niet) ....

EDIT: :stupid ik ben in de war met de post van Virtual-Analog :D ... Tis ook zo warm hier op zolder...
 
Laatst gewijzigd:
Heb het inmiddels opgelost. Lag op een of andere manier aan de driver. Heb nog een keer bcsetup.exe gedraaid. Daarna was het geen USB Audio Device meer die ik kon selecteren, maar een BCF2000[1].
Nu werkt alles super!
 
Origineel geplaatst door Virtual-Analog
hij verstuurd absoluut sysex,
de draaiknoppen werken perfect met sysex


leg mij eens uit hoe dat werkt dan :confused:
 
Origineel geplaatst door chilistein
leg mij eens uit hoe dat werkt dan :confused:

Als je de BCR op Learn zet en aan een knop draait dan accepteert ie dat gewoon... Nou ja, gewoon.... Direct vanaf de Juno lukte t me niet, kreeg alleen maar BaD meldingen... Maar met een PCeditor (EZalpha in dit geval) lukte t wel...
 
Heb nu ook een BCR2000, maar snap niet hoe ik goed werkend moet krijgen. Heb de nieuwste usb driver en BCR firmware geïnstalleerd, maar als ik met de sotware editor een preset wil saven in de BCR zegt ie:

Code:
Timeout Error
while sending:
"$rev R1"
We are currently working on:
"$rev R1"

Met de standaard presets kan ik wel een deel van bv. Monologue of V-Station aansturen.
 
bekend

bekend

Hoi,

Heb ik ook gehad, oorzaak:

Die edit software draait op java en jij hebt een nieuwere java versie op je computer staan dan waar dat progje op geschreven is. Zoek ff verder op deze thread/ dit forum voor details...dit is al eerder gepost..

groeten,

Merlin
 
Re: bekend

Re: bekend

Origineel geplaatst door Merlin
Hoi,

Heb ik ook gehad, oorzaak:

Die edit software draait op java en jij hebt een nieuwere java versie op je computer staan dan waar dat progje op geschreven is. Zoek ff verder op deze thread/ dit forum voor details...dit is al eerder gepost..

groeten,

Merlin
Tnx, met de search kwam ik niet ver, maar heb het hele topic doorgespit en idd. Met de nieuwste Java vesrie doet de sotware het niet goed. Met 1.4 werkt het nu wel, nu kijken hoe ik m'n software en hardware aan moet gaan sturen.
 
Hoi,

er bestaat ook bc2000 group op yahoo.com. Ook daar vind je wat tips, gebruikerservaringen, templates en links naar andere sites.

Groeten,

Merlin
 
Mijn b-control krijg ik niet aan het werk, hij deed het vroeger altijd wel, gewoon met reason, nu heb ik een reinstall gehad en tijdje ding in de kast gehad en weigert hij herkend te worden door reason. Jhij staat wel in apparaatbeheer maar reason ziet hem niet en ik kan ook de software niet upgraden.. midi-ox ziet m ook niet als midi poort. Wat doe ik fout?
 
Ik ben er nog niet uitgekomen, ik ga hem denk ik verkopen want reinstallen zie ik niet zitten. Koop ik wel een andere midicontroller
 
DKasemier, en werkt een andere midicontoller dan wel? Waarschijnlijk niet. Zo'n Behringer gaat niet zomaar kapot. Lijkt me een pc/driver aangelegenheid. Ik had dezelfde problemen omdat in het windows register teveel mididevices vermeld stonden, na het opschonen van die lijst werkte mijn BCF opeens wel. Hoe dit werkt staat ergens verderop terug in deze thread
 
Origineel geplaatst door vos_paul
Je kunt zeker wel een request sturen vanuit de BCR. Ik heb hem net en gebruik deze feature met mijn G2 engine. Je moet weten wat voor sysex string je nodig hebt voor je request (is hardware afhankelijk; voor de G2 staat het in de manual). Bouw deze sysex string mbv van een computerprogramma, bijv midiox. Zet je BCR in de 'learn' modus, zend de sysex string naar je BCR. Deze slaat de sysex string op en kan hem vervolgens weer uitzenden als je de zojuist geprogrammeerde knop weer gebruikt. Eitje.

Het enige wat niet kan is de sysex string programmeren op je BCR (en met de editor lukt het me ook niet). LEARN gebruiken dus.


Ik ben steeds aan het proberen of ik met mijn BCR mijn Vintage Keys module zou kunnen aansturen via Sysex (Vintage Keys heeft geen toegewezen cc nummers voor haar parameters);

Maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik begrijp het aldus:
- je maakt met een editor een sysex string waarmee je parameter data opvraagt (parameter value request);
- je zet de BCR in learn mode;
- zend de sysex string naar de BCR;
- en als je de betreffende knop gebruik, zend de BCR steeds een request naar de midimodule voor het opvragen van de actuele data;

betekent dit dat je voor iedere aparte parameter een aparte sysex string maakt ?
en dat je die specifieke sysexstring (via learn) toewijst aan een specifieke encoder ?

die sysex strings, hoe maak je die, moet je daarvoor de lsb en de msb van iedere parameter voor berekenen ?
moet dat via het "omzetten" in Hex getallen en het uitrekenen van de "remainder" ?

ik zou het enorm op prijs stellen indien iemand daarvan een voorbeeld berekening zou kunnen maken bijv. voor een cutoff parameter ?
(kon op het forum geen voorbeeld vinden)
 
Ik wil al maanden een BCF maar volgens mij heeft Behringer leverprobs ofzo. Feedback heeft em niet, i4 niet, thomann niet :stupid arggg
 
Ik ben steeds aan het proberen of ik met mijn BCR mijn Vintage Keys module zou kunnen aansturen via Sysex (Vintage Keys heeft geen toegewezen cc nummers voor haar parameters);

Maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik begrijp het aldus:
- je maakt met een editor een sysex string waarmee je parameter data opvraagt (parameter value request);
- je zet de BCR in learn mode;
- zend de sysex string naar de BCR;
- en als je de betreffende knop gebruik, zend de BCR steeds een request naar de midimodule voor het opvragen van de actuele data;

Zo heb ik t met de Juno 2 gedaan (Die ook sysex gebruikt) en bij mij werkt t goed...


betekent dit dat je voor iedere aparte parameter een aparte sysex string maakt ?
Ik ben geen SysEx expert maar iedere parameter moet toch juist voor ieder knopje/schuifje een aparte sysex string hebben anders ben je met 1 knop op de BCR klaar :D

en dat je die specifieke sysexstring (via learn) toewijst aan een specifieke encoder ?
Ja idd... Ik weet niet of er een software editor is voor de Vintage Keys, maar daar zou ik zeker naar zoeken... Met mn Juno 2 kreeg ik t niet voor elkaar om ook maar 1 enkele parameter toe te wijzen.... Hij bleef BaD zeggen, zal wel familie van Michael J. zijn... Met een software editor ging t als een speer...

die sysex strings, hoe maak je die, moet je daarvoor de lsb en de msb van iedere parameter voor berekenen ?
moet dat via het "omzetten" in Hex getallen en het uitrekenen van de "remainder" ?

ik zou het enorm op prijs stellen indien iemand daarvan een voorbeeld berekening zou kunnen maken bijv. voor een cutoff parameter ?

En hier.... was ik je kwijt... :D

Ik heb dus ook een probleempje...
1. Ik krijg t niet voor elkaar om door de presets vd Juno2 te switchen op de BCR... Volgens de Manual vd Juno2 ontvangt ie Program Change messages (1-127) maar bij mij werkt t niet (in Cubase SX3 wel trouwens, door de Banks en Programs switchen)... Iemand een idee?
2. Als ik een preset opvraag op de Juno2 dan neemt de BCR niet de instellingen van die preset over (snapshot send of zow)... EDIT+LEARN werkt niet (las ik ergens in deze thread)...

Verder doet de BCR goed zn werk, heerlijk apparaatje....
 
Origineel geplaatst door MokuM
Zo heb ik t met de Juno 2 gedaan (Die ook sysex gebruikt) en bij mij werkt t goed...

Ik ben geen SysEx expert maar iedere parameter moet toch juist voor ieder knopje/schuifje een aparte sysex string hebben anders ben je met 1 knop op de BCR klaar :D


Ja idd... Ik weet niet of er een software editor is voor de Vintage Keys, maar daar zou ik zeker naar zoeken... Met mn Juno 2 kreeg ik t niet voor elkaar om ook maar 1 enkele parameter toe te wijzen.... Hij bleef BaD zeggen, zal wel familie van Michael J. zijn... Met een software editor ging t als een speer...


En hier.... was ik je kwijt... :D

En ik ben jou ook een beetje kwijt !

Is het nou gelukt bij je of niet ? Je geeft aan dat het bij jou goed werkt maar je hebt het ook over Bad meldingen.

Een software editor heb ik juist niet kunnen vinden, vandaar dat ik het met de BCR zou willen proberen.

Maar mijn vrees is dus dat ik voor iedere parameter een sysex string moet gaan berekenen/opstellen.
Niet alleen lijkt mij dat een grote klus, maar belangrijker is dat ik niet zou weten hoe dat zou moeten !
 
Alle functies van de Juno 2 kan ik nu besturen met de BCR (nou ja, op ProgChange na dan)... Dus alle SysEx strings staan in de BCR opgeslagen in een preset... Maar ik heb ze niet erin gekregen door de Juno 2 aan de BCR te koppelen en dan de Learn functie te gebruiken van de BCR... Dat werkte niet om een of andere reden, ik kreeg continu als ik aan de Alpha Dial draaide een BaD melding, dus hij kon niks met die SysEx data (wat niet aan de BCR ligt)... Dus toen heb ik t via een Software Editor geprobeerd, die dus normaal de Juno 2 zou aansturen door Sysex uit te sturen vanuit de pc, maar nu dus naar de BCR om alle Sysex data in de BCR te krijgen... en dat werkte wel... gewoon met de muis alle knopjes bewegen met de Learn functie van de BCR aan.... daarna de BCR weer aan de Juno 2 gekoppeld en voila, alles kon ik aansturen...

Dus conlusie: Mij lijkt het dat t aan de Juno 2 ligt dat ie niet een regelmatige stroom sysex strings verstuurd of zo, iets anders zou ik niet weten, want met de pc editor ging t goed...

Hoop dat t nu wat duidelijker is ;)
 
Ik heb de verleiding van deze low budget controllers niet kunnen weerstaan en ben nu ook lid van de "B-Control gemeenschap". 8)

B-Control.jpg


Je ziet wel dat het geld niet in goede digitale camera's en volle batterijen geïnvesteerd wordt. :dubbel:

Het lijkt allemaal goed te werken, dus de € 255,- die ik eraan uitgegeven heb, lijken goed besteed. :)
 
Naast positieve berichten over de BCR2000 zijn er ook veel negatieve berichten, maar de prijs en de hoeveelheid knoppen maken het wel erg interessant.

Ik heb echter een vraag alvorens ik het zou willen aanschaffen.

Het lijkt me dat het geen probleem is met deze controller om meerdere softsynths/softfx tegelijk aan de controller te hangen.

Is het voorbeeld van de volgende werkwijze dan ook geen probleem?:

Ik verdeel onder elke knoppenrij een verschillend VST instrument. Drie hoofdrijen, dus 3 vsti's.
Kan ik nu als ik record, al deze drie vsti's direct zonder meer tweaken, zonder een muisklik te hoeven plegen?
En kan ik dus bijvoorbeeld de filterfreq van vsti 1 dichtdraaien terwijl ik die van vsti 2 open draai?
 
Back
Top