Test cd voor monitoren

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Ik wil een test cd samenstellen voor in de winkel om monitoren en pa speakers te demonstreren cq testen.

En ik bedoel dan geen test cd met bleepjes ed, want die hebben we al.

nee,

Het moet muziek zijn in all gernes.

Dus pop, rock, r&b, hiphop, dance ect.

dus spui je ideeen!
 
Food for woofers?

Food for woofers?

Misschien zijn de cd's van Food for woofers iets ?
Er zijn verschillende delen die allemaal +/- 14 tracks en een stel effecten bevatten ! Ik heb zelf deel 2 & 3 zijn echt super om te testen. Heb ook nog een of andere Bose-test cd is klassieke muziek, maar klinkt heel erg goed. :{

Maar goed, als je echt wat wil samenstellen misschien

LFO - LFO kan je een mp3 bezorgen :) (ik geef toe dit was een beetje een dom id :o)

Greetinx DJ R2, RSI Records


Opeens heb je het je wordt conducteur, Het kwartje is gevallen Je liep er al een tijdje mee rond. Iets heel anders gaan doen? Of toch niet? En opeens heb je het: is conducteur nou niet precies wat ik zoek? Kan heel goed. Want het is een erg leuk vak.
 
Laatst gewijzigd:
een mp3 gebruiken om monitors mee te testen....don't think so

gebruik gewoon dikke hip hop met alles erin van sub-sub-laag tot aliasing-hoog
 
ik refereerde van wat r2 zei "LFO kan je een mp3 bezorgen" niet naar bamse
 
Ik heb laatst een 'professionele test-CD voor high-end audio' te leen gehad van een audiofiele kennis van mij. Die CD is al jaren geleden gemaakt, en bevat diverse opnames van piano's, blaasinstrumenten, orgels, vocals, bands etc. Daarnaast bevat hij ook dingen als bleeps, sweeps etc voor frequentiekarakteristieken.
Alle instrumenten zijn met speciale microfoontechnieken opgenomen (close-mic'ing etc.) en laten echt alles horen (bij de piano moet je bijvoorbeeld zelfs het aanslaan van de toetsen kunnen horen).
Ik heb hem zelf ook een keer gebruikt, en het is echt een goeie testcd. Ik zal vanavond even opzoeken hoe dat ding ook alweer heet, maar ik dacht niet dat ie nog verkrijgbaar is.
 
Mij zelf lijkt een vet Drum and Bass nummer met van die hele diepe zware bassen iets om je monitors mee te testen. Verder wat Trance met veel hoge synth. Etc. Is toch niet moeilijk voor te stellen wat Marc bedoelt?

Eric
 
Een song waar je aardig je speakers op kan testen is volgens mij toch wel 'Can it be done' van Weather Report. Geeft je een goede weergave van wat je speakers aankunnen. Van hele zuivere vocals tot diepe bassen.
Ik hoop dat je hier wel wat aan hebt, en anders niet boos worden he.;)

Groetjes synthfreak
 
Music van Madonna is een goed nummer om te testen.

En dat ene van Kylie Minogue wat iedereen te leuk vind om te haten. De popsong van het moment en een ideale referentie lijkt me.

Squance van de double figure CD van plaid.

Zo'n superstrak nummer van N'sync wat qua produktie ontzettend goed in elkaar zit. (ik heb geen jongere zus die dat soort troep in huis heeft)

Punk lijkt me wel interessant omdat het ook redelijk goed gemixed is.

Van de soundtrack van lord of the rings voor iets wat als klassiek moet doorgaan.

Een nummer van Enya. Die leuke nummers maakt maar iedere keer hetzelfde. Qua produktie tot in de puntjes, dat wel.

Wat R&B met van die loodzware bassen. (niet van die top40 net R&B maar de echte dan) Daar heb ik dan de b*llen verstand van. Busta Rhymes of zo?

Tjsa zelf zou ik ook nog wat nummers van Exciter van Depeche mode kiezen. I feel loved en I am you of zo.
 
Zo moeilijk is het niet : Spit in je cd collectie en zoek voor ieder genre iets wat heel goed geproduceerd is......

Suggesties :

Pop- Donald Fagan : New Frontier
Drum'n Bass : Adam F : Circles
Funk : Bootsy Collins : Off the Hook

Daarnaast nog wat Jazz, klassiek, vocal en klaar is je demo cd

Maak 1e graads kopieen op een lage snelheid.

succes !

basicsys
 
Ik zelf heb de volgende 2 cds gebruikt bij diverse monitors.

Tina Turner: Private Dancer (goeie 'droge' kick en mooi stereo beeld)

John Barry: Dances with the wolves (filmmuziek van de gelijknamige film)


Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Succes!
 
Voor referentie van bas en hoog zou ik 1 van die nummers van USAC gebruiken.
 
Wat fuse zei vond ik ook wel okee...
Foxy Brown bijvoorbeeld is ook wel goed testspul voor de bas. Wat Oxide & Neutrino maken is ook wel lekker. Lekkere cleane sound, mooie bassen. Qua dance zou ik gaan voor Timo Maas... "Shifter" bijvoorbeeld, mooie strakke bass, veel drumsounds en zang. Groove Armada's "Suntoucher" is ook wel okee vind ik. En pak eventueel wat ouder spul zoals Supertramp en Lionel Richie. Kan ook nog wel lekker klinken. En bijvoorbeeld de soundtrack van Leon: 'Le vent, Le cri".
Succes!

Groetjes, Dennis
 
Probeer eens iets van John B
Drum&bass met earthshaking bass, en heel erg helder.

Ik gebruik altijd Pascal Feos - Can Dance als referentie.

Richie Hawtin (CD: decks, efx & 909 ) doet het ook wel goed maar das wel erg bassig en kan bijna geen enkele speaker goed weergeven.
 
ik probeer speakers altijd uit met andreas vollenweider - book of roses (geloof ik)
goed opgenomen en ik hoor echt detail verschil op minder goede en goede speakers

greetz dennis
 
Back
Top