DIY midicontrollers

Vet!!!!!

greg.jpg
 
Re: DIY midicontrollers

Origineel geplaatst door sander
Niet moeilijk om te maken en ook niet duur.

http://www.ucapps.de/index.html

als jij em voor mij kunt maken netjes :L
ik heb er geen tijd voor eigenlijk ;)
 
ik heb meestal niet zo'n zin om iets te maken. Vaak begin ik er wel aan, maar dan uiteindelijk maak ik het nooit af en verdwijnt het ergens in een hoek van m'n kamer. (zoals m'n 606 bijv). En echt netjes ben ik ook niet, dus misschien dat iemand anders je kan helpen. :(

Ik ga vanavond proberen of ik m'n Syntecno en MAM module
als midicontroller aan de praat kan krijgen.. Dan heb ik een stuk of 10 draaiknoppen :)
 
Re: DIY midicontrollers

Origineel geplaatst door sander
Niet moeilijk om te maken en ook niet duur.

http://www.ucapps.de/index.html

Het lijkt inderdaad niet moeilijk om te maken, maar vergis je niet. Hoewel dit doe-het-zelf MIDI-controller ontwerp al door veel mensen tot een goed einde is gebracht, kan er toch ook een hoop misgaan. Niet dat dat je ervan moet weerhouden om eraan te beginnen, maar weet gewoon waaraan je begint. :)

Verder zijn de kosten van alle onderdelen, die je er voor nodig hebt niet erg hoog, maar er gaat veel tijd inzitten om van al die potmeters en andere elektronica een werkende MIDI-controller te maken, vooral als je het netjes wilt doen. Als je er zelf niet veel tijd voor over hebt, dan zou je beter de aanschaf van een kant en klare controller kunnen overwegen, in de vorm van een Doepfer Pocket Control of een Encore Knobby bijvoorbeeld. Deze zijn verkrijgbaar voor relatief weinig geld en besparen je een hoop tijd, die je aan andere dingen kunt besteden, zoals bijvoorbeeld muziek maken.

Zelf ben ik met een vriend na 2 jaar nog steeds bezig om onze eigen doe-het-zelf-from-scratch MIDI-controller af te maken. Maar als ie straks eindelijk af is, dan geeft het natuurlijk wel een enorme kick om met die controller eens lekker Rebirth of Reason te gaan tweaken. 8)
 

Attachments

  • diy.jpg
    diy.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 122
hmz..motiveerd steeds minder
 
Die ziet er dus echt mooi uit. Ik zou die wel willen...
image038.jpg

image033.jpg
 
Laatst gewijzigd:
hehe..ik had ze gezien..gewoon gruwelijk mooi gemaakt
 
Back
Top