[Yamaha] An1x Edit vraag / probleem

Traxopia

treksopia
Lid sinds
20 februari 2002
Berichten
470
Locatie
Zoetermeer
Ik heb nog niet zo lang een Yamaha An1x. Ik probeer nu via het programma An1xEdit patches met de an1x uit te wisselen.

Probleem 1: Ik kan alleen een patch naar de synth sturen door dubbel te klikken op de desbetreffende patch. Dus het lukt niet om een aantal patches te selecteren en dan met "Send" ze allemaal te versturen.

Probleem 2 : Als ik een patch uit de An1x opsla op m'n PC (patch nr kiesen en dan op knopje request klikken) worden alle gegeven goed bewaart, incl de instellingen van de ARP en de FX. Als ik nu deze patch weer terug wil zetten in m'n an1x op de hierboven beschreven manier wordt niet de ARP en de FX data terug gezet. Dus alleen de instellingen van VCA, VCF etc..

Is dit nu normaal of zouden wel de ARP en FX gegevens moeten worden overgezet? En het moet toch ook mogelijk zijn om een heleboel patches in een keer over te sturen?

misschien handig om te weten, ik gebruiken een Ego-sys Miditerminal 4140, Windows 98 (niet SE)

Hoop dat jullie me kunnen helpen ......:)

Traxopia
 
Re: An1xEdit vraag / probleem

Re: An1xEdit vraag / probleem

Het is een tijdje geleden dat ik een AN1x had, dus correct me if I'm wrong.

Probleem 1: Ik kan alleen een patch naar de synth sturen door dubbel te klikken op de desbetreffende patch. Dus het lukt niet om een aantal patches te selecteren en dan met "Send" ze allemaal te versturen.
Volgens mij kan dit ook niet. Je kan wel alle 128 patches versturen. Je hebt toch meerdere manieren om patches te versturen?
Probleem 2 : Als ik een patch uit de An1x opsla op m'n PC (patch nr kiesen en dan op knopje request klikken) worden alle gegeven goed bewaart, incl de instellingen van de ARP en de FX. Als ik nu deze patch weer terug wil zetten in m'n an1x op de hierboven beschreven manier wordt niet de ARP en de FX data terug gezet. Dus alleen de instellingen van VCA, VCF etc..

Da's raar. Probeer eens een patch van het internet (yamaha) naar je AN1x te sturen. Zover ik weet worden alle instellingen meegestuurd (sommige patches hebben een sequence i.p.v. een arp. Dus daar kan je het goed mee testen)
 
Alvast bedankt voor je aandacht :) ....

Ik heb al een hele berg aan patches van internet, dat het ik dus ook al uitgeprobeert.

Als ik de knop "SEND" gebruik gebeurt er trauwens helemaal niks, alleen als ik dubbelklik op de patch word de patch verstuurd, hij word dan ook verstuurd naar de huidige patch op de synt (dus als die op patch 3 staat word die vervangen door de patch die je dubbel klikt) de fx en arp data van die huidige patch blijft dan bewaart i.p.v dat die van de nieuwe patch wordt verstuurd. Als ik in de editor daarna bijv de ARP type ofzo verander wordt dat wel realtime in de synth aangepast.

Kan dit bijv. te maken hebben met de midi interface of de drivers?
 
Zou best kunnen. Ik had ook problemen met de AN1x editor onder windows 2000 of m'n nieuwe geluidskaart (1 van de 2 weet het zo even niet meer).
Maar toen kon ik geen patches meer uit m'n AN1x krijgen, heel vreemd. Want zenden werkte wel...

Ik weet 99% zeker dat de arp en fx ook worden overschreven.
 
hmm nou vreemd.. kan best aan die editor liggen natuurlijk. Zijn er misschien alternatieven voor die editor?
 
Back
Top