[DIY] Electronisch Drumkit

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Tja wil het al erg lang en merk toch dak steeds meer op de tafels zit te trommele ;) Dus wat ik wil is een Electronische drumkit :) Nu heb ik niet enorm veel ruimte en toch die pads zoals die Yamaha DD55 enzo tja wel leuk en aardig maar gewoon te klein voor wat ik wil. Dus wat doe je er tegen. naja zelfmaken toch :D

Heb foto bijgevoegd van iets genaamd acoustische drumtrigger. Die plak je op je trommels om een SDS5 ofzo te triggeren. Phil collins en Chester Thompson hebben ze tijdens de 1986-1987 en 1992 tour gebruikt met Genesis. (Resultaat is op de dvd's te bewonderen. Second home by the sea uit 1992 was mooi gemixed. De SDS5 drums gecombineerd met de Gretch van phil. Die 2 sounds. Stukken beter als het alleen maar SDS5 gedoe)

maar goed. Ik vroeg me af. Als ik nu op de een of andere manier pads kan maken zelf. Rubber liefst. En dan die dingen erop plak. Die dingen op een CV to midi trigger unit aansluit en dat op een sampler, synth module of wat dan ook dan kan je daar dus een goedkope drumkit mee maken netjes op maat etc.

Iemand ervaringen met die dingen?

Ik geloof dat die dingetjes op trillingen werken. Zal dat rubber niet die trillingen absorberen? Wat kan ik er tegen doen? Die dingen eronder plakken? OF andere ideeen misschien?

Had zelf vierkante of 6 hoekig (a la simmons) in gedachte als vorm voor de pads. Als hihat pedaal en bassdrum pedaal gewoon 2 sustain pedaaltjes gebruiken en voor ekkens rond of taartpunt.

Wil niet dat de pads geluid maken. Of anders zachtjes... Wil 6 toms hebben, 4/5 bekkens, 1 snare en 1 bass en dan nog hihat. Eventueel nog zo'n roland pad geval (PD5?) voor andere sounds. Ga het ding in combinatie met sampler gebruiken. (denk aparte sampler ervoor... Akai S900 ofzo?) Mono geluiden gewoon. SDS achtige geluiden alsmede gewone drumgeluiden.

Kortom kom maar op met de tips enzo :)
 

Attachments

  • triggers.jpg
    triggers.jpg
    45,8 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door Niel
Ze hebben van Roland een pad apparaat wat ook kan samplen geloof ik ....

Ben typenummer ff kwijt

nee wil zelf bouw want dan kan het op maat. die 8 pokkepads op een zo klein mogelijk iets is echt niets. Snap ook niet dat die nieuwe akai bedacht en ontwikkeld kon worden. Dam zeg kan je niet eens met potloodjes op meppen denk ik...
 
Back
Top