[OUWE TRACK] rmx waard ?

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Lid sinds
5 mei 2003
Berichten
1.378
Locatie
chaos
Heej,
dit is een wat oudere track (2 jaar ofzo), en we vragen ons af of het de moeite waard is om 'm te remixen....we dachten een beetje in de richting van clubby house of iets dergelijks...
Wat denken jullie ervan ? Verbouwen of vergeten ?


Het is slechts 3 minuten, dus niet al te groot om te downen;

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=2840


Dank U vriendelijk:)
 
tja remixen of niet. ik denk dat wat ik in dit trackje hoor alleen een basis kan zijn voor club/groove. sommige elementjes vind ik best wel leuk trouwens zoals die rifjes. zou ze graag ontvangen. 'k zou het gewoon eens gaan proberen om met een paar van die elementjes wat leuks te maken. moet kunnen :D
 
Ik ben het met Fatar eens.
Er zit niet echt een hook in.
Voor mij is een remix van iets maken dat je de hook(s) neemt van een track en daar iets nieuws omheen bouwt.
Dit is meer een achtergrond muziekje waar ik niet warm van loop. Geen tijd meer insteken dus.


gr. Tom:)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ik vind de beat in het begin te steriel/steady, dat mag wel meer met human feel/fills etc zeker bij wat jij neer wil zetten... of staat het 1e deel los van het 2e? deel 2 had ik al een voorbij horen komen in een andere thread als losstaande trak...

Owwwwwjjaa....heb nu eindelijk weer eens geluidskaart in m'n inet-pc en dus ook eens zelf kunnen luisteren 8o)
kennelijk ging er iets mis bij 't converteren naar mp3......dat "2e deel" is een compleet andere track (Disco74) die er dus niet achter hoort....

Ok mensen dus jullie vinden er niet zo veel aan....=( moet kunnen ;)
Het vreemde is: een tijd geleden stuurden we een demo naar Skint (label van oa. fatboy slim, lo-fidelity allstars, dave clark) en damian harris was wel geïnteresseerd in deze track (verder niks van gekomen dus ;) )

Allez vous, bedankt :mega:
 
Sample is van Talking Heads volgens mij. Ik vind het wel cool gedaan. Origineel is ook gaaf.

Ik vind hem alleen erg gedateerd aandoen. Aan het eind van de jaren 90 had je makkelijk hiermee kunnen scoren, maar nu:confused:
Ik denk dat dat ook de rede is dat veel mensen die track niet helemaal voelen.

Opzet=goed
mix=goed
concept=te gedateerd

Als een label geintereseerd is in dit nummer moet je het natuurlijk gewoon doen, al denk ik wel dat je beter je tijd kan steken aan het creeeren van je eigen,, hedendaagse sound. Biedt meer perspectief voor de toekomst. Het jaar 2004 komt eraan yall.
 
He Boba, bedankt, en een compliment: je bent (voor zover ik weet) de eerste die de Talking Heads erin herkent ! (we hebben 'm enkele noten omlaag afgespeeld in de MPC).
Dit dateert ook bijna van eind jaren '90 : in 2001 hebben we dit gemaakt, eigenlijk een soort experiment toen we op een nieuwe manier begonnen met muziek maken (met Logic namelijk).

De vocal is een Algerijn die destijds hier in Terneuzen woonde, daarna in Gent, en nu vertrekt 'ie richting Barcelona...de percussie -- en de braadpan aan het eind :) is ook door hem gedaan, een echte gipsy straatmuzikant zeg maar...
 
Ophoeken met andere muzikanten, andere culturen is altijd zwaaaaaaaaaaaaaar cool. Is die plaat al uit??
 
Nee, als alles volgens plan verloopt, komt de plaat in januari uit.....maar we wachten nog op een remix van 'Damn Freakz' door K*Bonus en Smos & Baby Bee.....en dat zou niet zo lang meer duren zeiden ze.
 
Back
Top