[track] drum en basje

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Voor de verandering weer is wat in elkaar gezet. Dit keer een Drum and Bass probeerseltje. Ik heb geprobeerd het een beetje smerig te krijgen zodat het wat meer een old skool jungle feel krijgt ofzo. Ik heb zelf nog wat vraagtekens bij deze track (hij komt wat laat op gang enzo) maar ik dacht ik post hem gewoon, kijken wat de synthforummers ervan vinden.
Het meeste komt uit de RS7000, met de Pulse en Microkorg voor de bass. Alles in SX afgemixed enzo.

Hier kun je hem beluisteren:
http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=11843


groeten
Arv
 
Hey Arv

Ik vinnum ook wel geinig. Hij komt inderdaad wat laat op gang, maar dat hoeft niet erg te zijn. Misschien wat meer leuke geluidjes in het intro ? En iets minder gefilter op de drums.
Vanaf het moment dat ie echt erin komt istie een stuk leuker. Je kan er zeker wat van maken lijkt me !

(maar let niet te veel op mij verder, de tijd dat ik helemaal into jungle / dnb was, ligt alweer een jaartje of 6 achter me....)
 
Thanx Soundtrooper

ik denk inderdaad, meer leuke dub geluidjes in het begin ja.

gr.
 
ik vind m wel okee!
je mag op zich het filter van de bas wel een *klein* beetje meer opengooien van mij, soms :engel:
 
Ik vind dat experimentele drum 'n bass super. Ook die van die van jou Arv.
Trouwens die site is voor de rest ook fantastische echt wel goede muziek.
 
Een vieze bassline... voor heel af en toe dan. Als de rest weggefilterd wordt ofzo.
Gekke hoge synth erin. (ook voor effe).
Voor net iets meer variatie te krijgen. (1 x in de 64/128 maten ofzo)

Misschien helpt dit je verder.

Greetz.
 
goeie tips thnx

ik denk dat ik op die vocal samples nog een vette delay zet 1/4 ofzo, met een lange decay..
 
De beat is niet zo hard zeg maar. Ik hoor die bassdrum amper??? De bassline vindt ik wel lekker. Het komt allemaal wat traag op gang. Die gefilterde beat zo lang op begin vindt ik niet zo leuk.
Ojee, die vocalen samples houdt ik helemaal niet van. De mix is echt ruk, op een gegeven moment hoor ik de bassdrum echt helemaal niet meer, dan zit er veelste veel bas in de bassline. Dit zijn basslinen die vragen om getweak aan je MID en frequency knoppen op je mixer. Dan kan je em lekker laten snijden. Dan missen we nog de rest van het nummer??? Sfeer geluiden strings???
 
Yep, het klopt de trax moet ik even mooier eq-en gloof ik. Maar sfeer strings, daar heb je ook een puntje! :D

back to mixing deck...
 
Back
Top