VA's in nummers

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Af en toe gebeurt het wel eens dat ik uit verveling de radio aanzet.
Niet dat er dan veel bijzonder is maar da's wat anders.

Maar het viel me gewoon op dat er tegenwoordig veel meer openlijk gebruik wordt gemaakt van VA sounds.
Bijv die nieuwe van Kylie Minogue heeft zo'n pulse VA lijntje erin en dan denk ik bij mezelf waarom ze niet een fijne analoge bak hebben genomen.
Maar bij meer nummers heb je dat wel. Gewoon hoppa kaal een VA erin knallen en gaan.

En het gaat me niet zozeer om een VA vs analoog maar meer om de 'mode' en waarom het opeens gebruikt wordt in de nieuwere muziekstijlen.
 
Ik denk dat dit een standaard-fenomeen is na het uitkomen van "nieuwere" instrumenten.
In 1e instantie wordt een nieuw instrument (of instrumenten-range) niet echt gebruikt vanwege de eigenschappen van DAT instrument, maar als emulatie van 'n ander. Na enige tijd wordt zo'n instrument dan beter "ontdekt" en komen de grotere namen (die toch niet echt uitblinken in vernieuwen) met toepassingen voor nieuwe instrumenten.

'n beetje een terugkerend verhaal, zag je ook bij de invoering van de digi-synth, en de opkomst van de elec gitaar.
(ergens op WWW staat nog 'n mooi verhaal over de beginjaren van frits Fender met z'n telecaster, kweet alleen geen linkje....)
 
dit is gewoon jaren 80/electro(clash) mode..... die typische digitale sound..heeft dus imho nix met VA te maken
 
Daarnaast hebben VA's ook een ander geluid dan Analoge synth. Wat beter is bestaat niet, maar je kan je songs natuurlijk wel een ander karakter geven.

Daarnaast heeft iedere studio (hmm..... bijna iedere dan) wel een VA in zijn setup staan. Die kunnen natuurlijk niet ongebruikt blijven staan.
 
Origineel geplaatst door olafmol
dit is gewoon jaren 80/electro(clash) mode..... die typische digitale sound..heeft dus imho nix met VA te maken


Even off topic, maar ik loop geloof ik weer eens helemaal achter met die afkortingen (LOL was in het begin ook niet aan mij besteed)

Maar waar staat IMHO voor?
 
Origineel geplaatst door demian
Dit heb ik ook wel eens gevraagd ... In My Holy Opinion :)

In my HUMBLE opinion. ;)
 
In My Humble Opinion
 
Re: VA's in nummers

Origineel geplaatst door fuse
Af en toe gebeurt het wel eens dat ik uit verveling de radio aanzet.
Niet dat er dan veel bijzonder is maar da's wat anders.

Maar het viel me gewoon op dat er tegenwoordig veel meer openlijk gebruik wordt gemaakt van VA sounds.
Bijv die nieuwe van Kylie Minogue heeft zo'n pulse VA lijntje erin en dan denk ik bij mezelf waarom ze niet een fijne analoge bak hebben genomen.
Maar bij meer nummers heb je dat wel. Gewoon hoppa kaal een VA erin knallen en gaan.

En het gaat me niet zozeer om een VA vs analoog maar meer om de 'mode' en waarom het opeens gebruikt wordt in de nieuwere muziekstijlen.

ach... de doelgroep voor dergelijke muziek hoort het verschil tussen analoog en VA echt niet. Dus waarom veel geld uit geven aan een analoogje, als 't ook virtueel kan? 't zal wel weer uit de triton komen !?!?
 
Back
Top