Apple gebruikers. Is je Mac een instrument?

Apple gebruikers. Is je Mac een instrument?

  • Jawel, zonder mijn Mac kan ik geen muziek maken.

    Stemmen: 6 27,3%
  • Mijn Apple is een complete studio en ik kan soms wel wat hulp gebruiken.

    Stemmen: 5 22,7%
  • Als softsynths hier thuishoren, dan het gereedschap daarvoor ook.

    Stemmen: 3 13,6%
  • De Apple is een computer en géén instrument en hoort hier dus niet thuis.

    Stemmen: 2 9,1%
  • Deze thread hoort niet op dit forum thuis!

    Stemmen: 1 4,5%
  • Apple sucks! (speciaal voor de ons reeds bekende PC-fans) :D

    Stemmen: 5 22,7%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij hebben de mods zoiets van 'laat maar'.

Maar ehm.... je kunt ook een ander OS op elke willekeurige computer zetten nl. Linux.
En daarmee bouwen ze ook synths of digitale mengpanelen mee.

Dat zijn dan wel weer instrumenten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij hebben de mods zoiets van 'laat maar'.
Ik heb zeker zoiets...

Ik snap het niet meer... Er moet een aparte hoek komen voor mensen die minder vragen hebben over hetzelfde?

Zullen we terug gaan naar de vraag van senso...
Is je mac een instrument?
 
waar wordt Apple eigenlijk niet voor gebruikt :D
 

Attachments

  • g44.jpg
    g44.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 77
Origineel geplaatst door Furious5
Een Apple is geen instrument maar een computer waarmee je ook gewoon muziek kan maken. Een PC is ook gewoon een computer waarmee je ook muziek kan maken. Net zoals dat je beide kan gebruiken om te photoshoppen, brieven te typen of je email te checken. Maar het zijn dus gewoon computers.....niks meer.

Waarom moet er nu een speciaal mac hoekje komen? Wat is er nu zo anders aan dat ding? Het enige verschil is gewoon het O/S, thats all....

als je het gebruikt om er proffesioneel muziek op te kunnen maken dan is het OOk een muziek instrument .. lijkt me duidelijk
 
Jeeeezz, een mac is ook maar een pc hoor, geloof het of niet! Zeuren over in een verdomhoekje gestopt te worden en vervolgens zeuren om een eigen verdomhoekje. En we blijven maar net zo lang verkapte threads plaatsen tot het hoekje er ook echt komt, pff.... Zullen we van alles een hoekje maken.
NOG EENMAAL, EEN PC HOEK IS VOOR IEDEREEN, ZOWEL WINDOWS ALS MAC GEBRUIKERS. AL JULLIE LIEVE SCHATJES WERKEN OP EEN PC, OF ER NU APPLE OF DELL OPSTAAT! :bekdicht:

En om op de vraag terug te komen. Ik zie een apple of pc als een instrument om instrumenten te bedienen :luv:
 
ik ben begonnen met een pc: om muziek te maken, en heb (en dat is geen cliche ) veel geleerd over hoe computers werken. daarna overgestapt naar mac en na een gewenningsperiode (waarin ik m.n. moest wennen aan het feit dat hij vrijwel nooit fataal crashte) heb ik me op de mac alleen bezig gehouden met digitale audio, plugins , sounddesign en verdere audiobewerking. sinds minstens 3 jaar heb ik geen nieuwe software op m'n 7300 gezet ,omdat hij die niet trok en omdat het gehele systeem inmiddels perfect uitgebalanceerd liep.
mijn studio bestaat inmiddels uit een aantal types instumenten of gereedschappen . :
analoge deel met diverse synth's en een analoge tafel
digitale data:via scsi en hardware samplers
midi(ook digitaal: via motu, en doepfer)
digitale audio: via adat en spdif en een korg brc168
de mac is hierbij een wezelijk onderdeel als schakelaar/ omzetter en ook als meer direct instrument voor opname en bewerking. problemen in het functioneren van die mac zou grote gevolgen hebben voor de mogelijkheden hoe ik met muziek zou kunnen omgaan. daarom zou een hoekje alhier waar specifiek de mac en of pc "muziekwerking" besproken wordt een verrijking van dit forum kunnen betekenen.
het gevaar van een computerfreakhoekje deel ik dan ook niet. mocht dit hieropuitdraaien dan kan er altijd nog actie worden ondernomen.zolang het gericht is op electronische muziek maken is het wat mij betreft welkom.
 
Maw, windows gebruikers vinden het niet zo'n punt dat win en mac gebruikers bij elkaar zitten in een computerdeel van het forum, maar mac users vinden het erg sneu opgezadeld te zijn met pc gebruikers in een hokje? Wat een arrogantie zeg...
 
de discussie over apple hoekjes ben ik elders al eens tegengekomen

Sneu dat een normale vraag verprutst moet worden maar ik sluit deze toch


Overigens ben ik nog NIKS van apple in het feedback forum tegengekomen. Als iemand iets wil, vervuil er dan geen andere threads mee
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top