Gloomy - Let's Do It (fast Dance/Electro)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.125
Locatie
België
Hey luitjes,

Over een periode van een paar dagen/weken heb ik toch weer een nummer weten in mekaar te "flansen".. Raar, maar als ik Guitar Rig gebruik, dan hoor je steeds white noise doorheen het nummer.. je hoort 't het best in het begin. Precies of ie staat in demo mode ?!

Alleszins, hij knalt er deftig op los !

Wat doen jullie 't liefst : kijken en luisteren of luisteren alleen ? *D

Hier de Soundcloud versie, gratis te downen natuurlijk :



of liever wat "gekke" beelden erbij ? Klik dan hier :



Veel plezier en nog een fijn, resterend, weekend..

Greetz,

Gloom.
 
In het begin moest ik nog even wennen, maar daarna gaat het helemaal lekker los.
Deze track heeft mijn aandacht zeker weten vast te houden!

Hey Robi, goeiemorgen makker :)

Ja hé, 't begin is wat "Gloomeriaans".. ik vond 't wel wat hebben.. Jullie vroegen om meer Orientaalse geluiden, dus heb ik dat maar gedaan.. Eerst grondig bewerkt met de plugin Dehumaniser2. En een leuk clipje bijgevonden ook, haha..

Jazeker houdt het je aandacht vast, zit ook boordevol effecten en automations.. Een antwoord op het probleem van Guitar Rig heb ik al gekregen op het Nationaal Fruityloops Forum.. wat zijn ze daar snel met hun antwoorden, zeg.. Dank je wel MvR !!

Nu nog naar mijn producer pc en alles uittesten..

Dank je van harte, Robi ! :)

Fijne zondag iedereen !

Grtz,

Gloomy.
 
Erg leuke clip en vet nummer, knap gemaakt Gloomy!

Leuven ???!!!!

Eindelijk een Belg die mijn muziek leuk vindt, niet enkel Nederlanders en Amerikanen, haha..

Je komt hier niet veel op het "tracks-subforum" hé ? Ben vereerd dat je mijn nummer hebt beluisterd/bekeken en deze mooie feedback nagelaten hebt, waarvoor mijn uiterste dank.

Cheers bud, en de groetjes in Leuven.. da's echt nie ver van hier..

Gloomy.
 
Zo, kanonnen hey, hier kan je idd lekker op losgaan! Man wat een bak met energie, lekker hoor! Supervet als die drums erin knallen op 1:13. Die intro was echter niet helemaal mijn smaak, sowieso stoorde de ruis me teveel. Goed ik ben ook weer wakker, thnx Jan :D!
 
Wow Fifth Bot, wat een mooie commentaar zeg.. haha, hier doe ik het voor.. gratis en voor niets.. fijn yo ! Thnx :okdan:

Die ruis.. ja zeg.. maar er is een oplossing in de maak. Kijk :

"Steevm van het IL-forum heeft een oplossing voor dat Guitar Rig probleem :

If you've got something in GR that makes noise (an amp, for example), try turning up the Gate knob:

file.php


Guitar gear is pretty noisy, which is why gates are so popular. You also get interesting effects if you chain together loads of analogue pedals that are a bit noisy. Once that noise is phased/flanged/filtered/delayed, it can sound quite cool/annoying.

Whether that will help depends on what audio you have going into GR, as well as which FX you've loaded. Just remember that analogue emulations often add noise, and the easiest way to eliminate it during the silent parts is with a gate just above the noise threshold.

Steevm is een wonderbaarlijke Ier die woont in Oostenrijk. Hij maakt ook heerlijke muziek. Met Kerst vorig jaar heeft ie me gratis zijn CD naar mij gestuurd. Hij is ook zeer actief op't forum en heeft ontzettend veel muziekkennis. Hij speelt nl al jaren in een band.

Heb ik jullie interesse gewekt ? Luister dan even naar zijn SC-profiel :

https://soundcloud.com/steevm

Fijne zondag iedereen !

Gloomy."

Bedankt om te kijken en/of te luisteren naar mijn nieuwe plaat iedereen :luv:
 
Vind hem heel erg jaren 80 overkomen als die bass er inkomt bij 0.36, en dat is als compliment. De overgang op 2.25 kan beter. Laat hem er daar lekker in knallen, wellicht een klein moment van stilte, en dan BAM!
 
Vind hem heel erg jaren 80 overkomen als die bass er inkomt bij 0.36, en dat is als compliment. De overgang op 2.25 kan beter. Laat hem er daar lekker in knallen, wellicht een klein moment van stilte, en dan BAM!

Hij Metatron, dank je wel voor de lovende woorden. Ik kan me wel vinden in je opmerking hoor.. Die overgang kan idd beter, maar dat is gedaan met de plugin van Nicky Romero, namelijk Endless Smile.. en raar maar waar, afkappen van automation clips, daar heeft Endless Smile geen kaas van gegeten.. weggegooid geld dus.. Of, ik moet wat verkeerd gedaan hebben.

Maar dank je wel voor het grote compliment, want ik wil altijd heel graag retro klinken.

Toppie van je, merci ! :okdan:

Gloomy.
 
Lekker sfeertje, beetje raverig en dat is alleen maar goed. Ik vind dit echt muziek voor live. Lekker energiek en niet per se een mooi liedje. Draai dit in een kelder met veel galm en iedereen gaat los. Helemaal als je die beelden er ook bij toont en gratis paddo's uitdeelt, haha :D Goed gedaan :okdan:

Haha Rutger, gratis paddo's.. dan loopt de keet over van het volk ;)

Maar wel super feedback van je, thanks makker.. Ben erg blij dat jij'm goed vindt.

Ja, die beelden, ha.. 't is me iets hé :dubbel:

Hou je goed makker !

Gloomy.
 
Leuven ???!!!!

Eindelijk een Belg die mijn muziek leuk vindt, niet enkel Nederlanders en Amerikanen, haha..

Je komt hier niet veel op het "tracks-subforum" hé ? Ben vereerd dat je mijn nummer hebt beluisterd/bekeken en deze mooie feedback nagelaten hebt, waarvoor mijn uiterste dank.

Cheers bud, en de groetjes in Leuven.. da's echt nie ver van hier..

Gloomy.
Jup, Leuven:) Stellacity:D

Zal hier een beetje meer komen luisteren;)

greets,
Rezix.
 
Stellacity...

Zal hier een beetje meer komen luisteren ;)

Goed zo Rezix, het is leuk vertoeven hier.. heel erg mooie muziek 90% van de 100.

Fijne dag man, maak er iets fijn van :)

Alles goeds,

Gloomy.
 
Lekker afgemixt, ookal is ie niet helemaal mijn smaak!

Oh Beardmans, makker.. oef, je vindt 'm goed afgemixt, daar ben ik zeer blij om. :okdan:

Nee, ik ken je ondertussen wel, dit is idd niet jouw exacte smaak hé, haha.. Maar wel hartstikke bedankt om ff langs te komen.. een hele eer, als je't mij vraagt..

Volgende plaat zal wat rustiger worden.. Ik denk aan een lekkere experimentele Dance plaat (128 BPM) met veel soundscapes, effecten, automations en Synths.. Ik ga proberen hiervoor alleen maar de plugin Wave's Codex gebruiken.. Die werkt niet goed, maar dan wordt het een hele uitdaging, en dat is dan weer wél goed. :P

Thnx man !

Gloomy.
 
Back
Top