[Track] Anemonic

Origineel geplaatst door Bahamut
lekker achtergrondmuziekje om bij weg te chillen
prima

Dank je. Het is ook het eerste nummer waarin ik mijn Chapman Stiuck heb gebruikt. Weliswaar simpel, maar toch 8)
 
Chapman stick? Ik zat de hele tijd met iets in m'n kop dat een rimshot na kon doen (een soort Claptrap maar dan iets anders) - maar 't is dus een gitaar zonder stuk hout eronder (duikt weg voor de flames).

http://www.johnmyung.50megs.com/images/chap1.jpg

Een hypnotiserende melodie met een echte overgang van "koud" naar "warm". Ritme zou je misschien nog wat kunnen muteren met dubdelays, maar zo kabbelt 't lekker subtiel mee. Chillen - dat zeker, in een halfverduisterde kamer kijken wat 2 dagen zonder aan slaap met je geest doet (audio-hallucinaties - dan begin ik soortgelijke muziek te horen).

'k vind 'm gewoon mooi :).
 
Deed me een beetje denken aan FSOL. Als die chapman dinges erin komt wordt het helemaal mooi. :)
Fijne chill muziek :z
 
Hij is weer lekker! Door deze song begeef ik me op een verlaten strand met ruisende palmbomen en vergeet ik
dat de winter er weer aan komt.
Fantastische gitaaropname trouwens. Het is net of je in de huiskamer staat te spelen. :mexico:
 
Geweldig spannend begin! begint net op tijd te veranderen voor het saai wordt. misschien inderdaad nog wat meer met fx pielen op die hihats, of de hihats een beetje shufflen. mooie break!:halleluja
goeie drumsounds! misschien een tikje meer variatie (echt heel subtiel).
top!
 
Lekkere track! Erg mooie en gave sounds. Omslagpunt vind ik ook erg verassend. Je zou het omslagpunt misschien nog iets kunnen accentueren door nog even wat te klooien met de delay van de arpeggio, alhoewel dat sfx-geluid op 2:22 al een hoop goed doet!
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Chapman stick? Ik zat de hele tijd met iets in m'n kop dat een rimshot na kon doen (een soort Claptrap maar dan iets anders) - maar 't is dus een gitaar zonder stuk hout eronder (duikt weg voor de flames).

Het is wel gewoon een stuk hout (al is de mijne toevallig van kunststof). Je
speelt het echter totaal anders, namelijk door de snaren neer te drukken
(het zogenaamde touch-style principe). Ik heb ook nog een ander instrument
die volgens hetzelfde principe wordt bespeeld. Misschien dat ik daar ook nog eens
opnamen mee maak.
 
'In the air tonight' meets alien-life... Tenminste de percussie deed me denken aan die Collins tune.

Heerlijk kabbelende muziek, en zeer fijn gitaarspel.

Ik heb hem eerst van de stream geluisterd en ga hem nu dl'en want dit wil ik wel vaker horen....
 
phoe heerlijk gewoon,

Als ik me ogen dichtdoe zit ik voor me gevoel in een luchtbel die uit de zee komt en zachtjes via allerlij dingen naar de zon stijgt. wow! Me vriendin heb psies hetzelfde. ze wil hem bij haar favorieten en das een compliment. enige puntje is dat op ongeveer 3.50min een breakbeat erin komt en die lijkt de hele tijd redelijk strak te klinken tot aan de cymbal achitge gelduid. maar moddervet echt. gitaar klinkt echt supervet. mooi gedaan ook met de effecten. ik vind het eigenlijk al jammer dat ik begin over de breakbeat... :okdan:
 
Origineel geplaatst door Fatar
phoe heerlijk gewoon,

Als ik me ogen dichtdoe zit ik voor me gevoel in een luchtbel die uit de zee komt en zachtjes via allerlij dingen naar de zon stijgt. wow! Me vriendin heb psies hetzelfde. ze wil hem bij haar favorieten en das een compliment. enige puntje is dat op ongeveer 3.50min een breakbeat erin komt en die lijkt de hele tijd redelijk strak te klinken tot aan de cymbal achitge gelduid. maar moddervet echt

Tja... die cymbal is geen cymbal, maar een hi-hat... en die sleept nogal in die breakbeat.
Ik vond dat echter wel leuk zo, juist omdat de rest nogal strak is. In ieder geval bedankt
voor je reaktie :doei:
 
Back
Top