Komplete 11 kopen of wachten op versie 12

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.665
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik zit al jaren aan te hikken tegen Komplete 11, maar lees ik net dat versie 12 eraan zit te komen. En Native Instruments heeft ook een update-actie met 50% korting zie ik. Wat is wijsheid, nu 11 kopen en dan evt. updaten naar 12? Of wachten tot er meer details bekend zijn over 12 en dan evt. alsnog 11 aanschaffen? Of gaat die er dan helemaal uit?
 
Wijsheid? 2e hands kopen... Als de kans zich voordoet, altijd goedkoper.
 
Er was al wat over Komplete 12 "uitgelekt": https://www.native-instruments.com/forum/threads/free-expansions-coming-in-komplete-12.328679/


Wat nieuwe versies van bepaalde plugins... Kontakt 6, Massive X... Die nieuwe TRK-01 zit er blijkbaar ook bij... Het is maar net wat je belangrijk vindt en wat je van een nieuwe versie van een bepaalde plugin verwacht.


11 stopt sowieso als 12 nieuw komt. Doen ze altijd, vandaar nu deze actie om nog even te profiteren van het "oude" pakket.
 
Het heeft recentelijk ongeveer 15 mails geduurd eer Native mijn Kontakt kon laten draaien op m'n Mac. Er zaten blijkbaar corrupt files in de sounddata. Uiteindelijk hebben ze me dan de hele software zwik opnieuw laten downloaden en het heeft dus weken geduurd voor het boeltje werkte. Er staan ook fouten in de manual maar daarover ga ik niet uitwijden. Ook met Battery heb ik een hoop gedoe gehad en de laatste update heeft die problemen verholpen. Kijk anders eens op de update pagina van Native. Het aantal updates is haast niet meer te vatten ...
Ik lees online ontigelijk veel frustraties van heel veel gebruikers bij wie het niet of half werkt. Van alle software die ik heb draaien (o.a. Adobe CS6 en dat is wat anders dan een simpel samplertje als Kontakt !) heb ik met geen enkel software pakket problemen gehad, behalve met Native...succes dus met je Komplete.
 
Bij mij draait Komplete als een zonnetje op Windows 10 (eerder op 7 ook trouwens), nooit problemen gehad, of ik moet ze zelf veroorzaakt hebben.

Native Access, de downloadmanager voor de verschillende plugins en de vervanging van NI Service Centre, werkt ook erg goed.

Maar goed, ik spreek alleen voor mijzelf, geen idee wat andere gebruikers mee maken.
 
Hier ook Komplete 10 op windows 10 (en eerder 7). Geen problemen.. :) Ik installeer wel de mainfiles vanaf de meegeleverde NI schijf.. daarna via de Service Center laten updaten. :)

alhoewel... ik herinner me nog dat ik ooit een soort exotische Maschine 2 versie (8D) had geïnstalleerd en dit problemen gaf toen ik Komplete had gekocht en wilde installeren. Maar met 2 berichtjes en hun instructies opvolgen :smeris: was dit opgelost. De 10 stokslagen die er op staan hebben ze me ook stilzwijgend kwijtgescholden.. toch best lief. :D
 
SkeletVM vermeldt er niet bij dat hij op een 10 jaar oud OS draait :D

Wat betreft kopen of wachten - zal niet zo veel uitmaken. Als je nu Komplete 11 koopt met dikke korting kun je over een jaartje met dikke korting updaten naar 12 waarschijnlijk.
 
ik had 2e hands komplete 10 crossgrade gekocht (ik heb ook maschine 2.x), een paar weken later kwam de summer sale.
ik heb besloten voor de komplete 11 ultimate te gaan, niet voor de soundlibraries (al zijn die wel leuk, maar niet zo inzetbaar voor mijn werkwijze), maar voor de ekstra ensembles voor reaktor, en de effekten, rc24, rc48, de compressors, eq's, replika xt, etc.

ik wist dat komplete 12 (ultimate) er aan komt, en dat het gerucht is dat er een kontakt 6 komt.

ik kon niet wachten, want van vooral de rc24 en rc48 zijn erg goed.

wat is wijsheid? de upgrade die ik heb gekocht gold voor komplete 8-10, je kunt een aantal versies overslaan. de update/upgrade prijs blijft hetzelfde.

ik heb overigens de download versie gekocht, van komplete 11 ultimate, zonder schijf. (heb wel de komplete 10 crossgrade op dvd's....... maar wel via native access geïnstalleeerd...) wel veel downloaden, maar tegenwoordig, gaat dat eigenlik snel genoeg.

wijsheid is hier afwegen wat je wil en verwacht.

heb je al een komplete? ben je daar tevreden over? en er is altijd wel een 2e hands update/upgrade te vinden.

ik draai NI komplete, en maschine op win 7 pro 64 bits, geen problemen.

bij oudere kompletes, of juist nieuwere, is het probleem bij mac vooral, dat apple ondersteuning eruit dondert. iets dat onder windows xp draait, heeft grote kans nog op windows 10 te draaien (heb ook windows 10 op laptop, daar staan overigens ook een aantal NI plugins op.)

tipje, bij problemen met NI; bellen met duitsland.. gaat sneller, want de update/upgrade logika op de site is wat vreemd, zelfs voor een nerd als ik, maakte een fout, was gelijk opgelost, binnen een aantal uren.

kontakt 5 en ik hebben een haat en liefde verhouding, ik vind 'm bruikbaar, maar soms ook zeer weerbarstig, de gui helpt ook niet mee. maschine gebruik liever als sampler layer, tabe dub machine, gelijk pattern, mooi om gelijk een basis te bouwen voor een track.

wellicht dat kontakt 6 veel meer kan, dan 5. goed, genoeg andere sample mogelijkheden.

EDIT: de meeste, of bijna alle problemen met komplete zijn kompatibaliteitsproblemen, zoals von naphoven (hee mede ingezetene van de meest diepteloze stad!) op een andere wijze... aangeeft. dat speelt vooral bij de MAC, tenzij je nog windows xp draait... dat ligt niet alleen aan NI, maar ook aan apple. ik ben geen mac kenner, ik heb ook geen mac, maar zover ik kan beoordelen, speelt dit probleem ook bij andere software, dus niet alleen bij NI, dus vooral apple lijkt ondersteuning te slopen. windows, hoe je ook over windows denkt, ze blijven inzetten op "legacy" (compatibiliteitsmodus in windows 10 b.v., ook in windows 7 aanwezig). waarschijnlijk ook omdat ze wel moeten, vanwege zakelijke gebruikers...

EDIT 2: von naphoven heeft ook gelijk, dat wanneer je nu koopt, de komplete 12 (ultimate) ook weer op een bepaald moment voor 50% korting wordt aangeboden.
 
Komplete 11

Komplete 11

Ik ben al jaren zeer tevreden met komplete 8 en heb nooit problemen. Eens in de 3-4 (volledige versies) upgraden is ruim voldoende bij NI. Bij het werken met Komplete merk ik dat ik de helft van de plugins nog niet eens heb geprobeerd of goed heb onderzocht. Je krijgt heel veel waar voor je geld, zeg maar. Je kunt jaren zoet zijn met de massive, reaktor, kontakt etc. Veel Ni VST's zijn echte werkpaarden en je krijgt een heel breed palet aan instrumenten erbij waar je heel veel muziekstijlen mee kunt maken. De twijfel bij mij is. Heb ik het allemaal nodig? En NI heeft wel een bepaalde sound. Het klinkt allemaal meteen goed, maar wel wat gepolijst.
Ik zit zelf te twijfelen om de Komplete 11 ultimate upgrade te doen. Voor de prijs hoef ik het niet te laten want als je de losse prijs vergelijkt met de bundle prijs van de plugins is het echt een koopje.
Wellicht is starten met Komplete 11select nog een idee? Heb je best een mooi pakket zonder de hoofdprijs te betalen en nog wat geld over voor andere synths (XFER/ Sylenth oid) of samplepaketten.
Ik weet niet of ik je verder heb geholpen haha, maar ik wilde wel even mijn overwegingen delen.
 
ik heb destijds wat NI software gekocht en doe er niks mee. totaal niet mijn ding om er in te duiken. Ik weet enkel dat 't na een poos zelfs niet meer verkoopbaar is wegens waardeloos. Dus zou ik goed uitkijken naar een 2e hands deal en die eventueel later 50% korting upgraden.
En neen ik verkoop ook niks, kan mijn tijd om 't uit te pluizen beter gebruiken :D
 
Moderators, dit bericht mag er wel af. Ik ben er al uit en ik kan updaten voor €199,50.

>>>>

Toch nog een vraag. Iemand biedt Komplete Ultimate 8 aan op Marktplaats. Ik snap het update-/upgrade-beleid van NI alleen niet helemaal. Wat zou ik hiervoor dan kunnen bieden en wat kost een update me dan nog extra naar 11?

De antwoorden staan vast op de site van NI, maar ik wil geen domme dingen doen. Impulsief als ik soms ben :D
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt met de huidige 50% korting Komplete 2 t/m 10 upgraden naar 11 voor 99,50 euro. Het maakt dus niet uit welke versie je hebt (behalve v1 blijkbaar, als die bestaat).

Indien je van een product als Maschine of Kontakt oid komt betaal je 199,50.

Mocht je naar ultimate willen betaal je op dit moment (met 50% korting) 299,50 voor een upgrade vanaf komplete 8-11.



Moderators, dit bericht mag er wel af. Ik ben er al uit en ik kan updaten voor €199,50.

>>>>

Toch nog een vraag. Iemand biedt Komplete Ultimate 8 aan op Marktplaats. Ik snap het update-/upgrade-beleid van NI alleen niet helemaal. Wat zou ik hiervoor dan kunnen bieden en wat kost een update me dan nog extra naar 11?

De antwoorden staan vast op de site van NI, maar ik wil geen domme dingen doen. Impulsief als ik soms ben :D
 
Ik heb net Ultimate 8 voor 400 euro gekocht via Marktplaats en volgens mij kan ik die voor 199.50 upgraden naar Komplete Ultimate 11. Dan ben ik voor 600 euro de eerstkomende jaren onder de pannen.

dan zit je zeker voor de eerstkomende jaren onder de pannnen....

vergeet niet dat je moet updaten vóor 1 juli, als ik het goed heb. je kan vreemd genoeg de update al kopen, zonder dat je de juiste versie hebt om van te updaten. beetje verwarrend, al heb je een account, geven ze geen waarschuwing (althans die zie je wel, bij de shop, maar daar kijk ik zo over heen...) of zijn wegen afgesloten.

heb er plezier mee! ik heb er zeker veel plezier van.

EDIT: idd € 199,50
 
@Vink,

Dank! Ik maak sinds kort vooral popmuziek en dat heeft mijn inspiratie een flinke boost gegeven. Ik zat veel te veel te prutsen met EQ's en Dynamics en vergat leuke muziek te maken.

Nou let ik alleen maar op de liedjes en daar haal ik eigenlijk meer plezier uit. Ik kan dan ook niet wachten om met violen en strijkers aan de slag te gaan :okdan: En als ik dat zat ben stort ik me weer op de dance :D
 
ja soms kun je je verliezen in sounddesign... en soms kan dat ook goed zijn, ik ben nu vooral aan het eksperimenteren met de vele mogelikheden die ik nu heb.

de soundlibraries van ultimate waren niet doorslaggevend, maar heb er een aantal gedownload (wil nog een aantal downloaden die me interessant lijken), die violen en strijkers, en blaasinstrumenten zijn best inspirerend, al maak ik "industrial" muziek, goed laibach gebruikte ook orchestrale elementen...
dus soms verrassen dingen je, en geven je een impuls.
ik kan de libraries van ulitmate niet vergelijken met anderen, maar ik vind ze erg goed. veel in te stellen ook, en mogelijkheden om speelwijzes te veranderen, zelfs tijdens het spelen...

toch blijven fm8, een van mijn lievelingen, guitar rig pro (als efffektenbak, en soms voor gitaar) en reaktor 6, de plugins die ik het meest gebruik, naast de zeer goede effekten. vooral de rc24 en rc48 reverbs vind ik werkelik prachtig (kan persoonlik zijn, en te maken hebben met de stijl van muziek die ik maak). o ja, de reflektor, ook een heerlikke reverb.

afwisselen van stijl helpt, ik laat openbaar alleen de industrial dingen horen, maar werk ook in andere stijlen, alles voor het plezier.

dus wederom: heb plezier, van de mogelikheden! en lekker er mee spelen, gelijk, al snap je nog niet alles.. dat doe ik altijd..

@Vink,

Dank! Ik maak sinds kort vooral popmuziek en dat heeft mijn inspiratie een flinke boost gegeven. Ik zat veel te veel te prutsen met EQ's en Dynamics en vergat leuke muziek te maken.

Nou let ik alleen maar op de liedjes en daar haal ik eigenlijk meer plezier uit. Ik kan dan ook niet wachten om met violen en strijkers aan de slag te gaan :okdan: En als ik dat zat ben stort ik me weer op de dance :D
 
Nog even een korte update. Ik heb via Marktplaats voor 400 euro Komplete 8 gekocht en voor 199.50 kon ik updaten naar versie 11. Het ID-nummer overzetten en importeren ging super makkelijk en voor 600 euro kan ik in nu 500 gig aan NI-instrumenten en effects downloaden. Ik zal mijn provider vast waarschuwen :D
 
Back
Top