Nieuwe PC, mis ik iets?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dual VGA

Dual VGA

Eerlijk ?
Ik vind Nvidia GPU's niet onmiddelijk de beste keuze. Graka's op basis van de huidige Nvidia GPU's zijn luidruchtig en trager dan de ATI broertjes. Maar soit, da's je eigen keuze.
De MSI is een top-keuze en als ik de tijd kon terugdraaien had ik nu een MSI gekocht ipv de Asus P4P800 ( 865)
Het is het huidig het snelste bord, kan je nagaan.
Op Toms Hardware vind je ten andere een verhelderend vergelijk tussen 875 en 865 chipsets. Het verschil is namelijk...geen ! buiten de 2 Mhz verschil in fsb frequentie !!!

Als je hoofdzakelijk met muziek-app's gaat werken lijkt mij een Dual VGA kaart een heel goede keuze.
2x 17" monitors werken zo makkelijk dat ik het voor geen geld meer wil missen. Sterker nog, ik denk er zelfs aan om Triple of Quad-kaart van Matrox te kopen.
Je weet zelf wel hoeveel windows ( plugs, hyper, audiomixer enz enz) je tegelijk kan openen. Dan zijn 2 schermen echt geen luxe.
Nvidia bied via Nview de mogelijkheid om via de DVI connector met een verloopstuk een 2de VGA aan te sluiten.
Ik ben er echter niet in geslaagd die Nview deftig aan de praat te krijgen en heb dan maar snel een GF4 MX 440 dual VGA gekocht.
En weet je wat nou zo leuk is ? Die 2.8 Ghz laat je met de standaard koeler zonder problemen op 3.2 Ghz lopen.
Zorg dan echter wel voor voldoende luchtstroom in je kist. Vooraan een "intake" 80 of 120 mm en achteraan 2 kleine fans die warme lucht afvoeren.
 
Wat de monitor betreft:1 keer een 17" daar ben ik tevreden mee

De SATA HD is inderdaad duurder.ik had voor deze gekozen omdat ik achter het MSI-moederbord ook SATA zag staan en dacht dat deze elkaar beter ondersteunde, kan de plank wederom volledig mis slaan. Ook heeft hij een 8MB Cache.

Voor Cubase SX 2 wordt er 512 MB ram aanbevolen (min 384 MB) dus daar zou ik op deze manier genoeg aan hebben.
In de eventuele toekomst kan ik dit nog altijd uitbreiden

Videokaart is misschien een beetje "overkil",maar straks komen ze weer met een VST'tje of zoiets en dan kan het altijd handig zijn


Ik had nog een ander vraagje:
Hoe groot is 1 patch van een Virus KC. moet ik dan aan enkele KB denken of gaat dat meer in de richting van 1 MB.

iedereen bedankt.
 
De mogelijkheden is HD land zijn zo ontzettend groot. Met die maxtor die je zelf gekozen hebt zit het wel goed. Zelf zou ik het alleen anders doen... maarja...

Die videokaart vind ik een goede keuze. Over een tijdje heb je voor windows 64MB videogeheugen nodig. Een spelletje spelen is ook wel mogelijk, maar dan kan je beter in een snellere investeren, maar dat staat het buget niet toe zo te merken.

Verder Ik heb niks meer te zeggen. :) (positief bedoeld)
 
heee hier stonden veel meer replies volgens mij ?
ik heb er iig gisterenavond nog 1 op gegooit ivm met die msi boardjes

Mods ???????

ben ik nou gek ? of wat ?
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb geen post weggehaald in dit topic, misschien is er met posten wat misgegaan

ja zou kunnen ... maar ik denk het niet
(tenzij ik door te posten meerdere posts kan weghalen)

er stond iig een post van voorman over dat die msi alle andere boardjes in de toms test wegblaasden
En dat ie zo spijt had van zijn asus

ik had daar op gereageert dat ie beter de testen moest lezen want op applicatie niveau is er geen verschil en liep de msi langzamer ...

Of te wel hij heeft een hele mooie aankoop gedaan met dat asus boadje

mocht iemand anders er nog iets van verdwijnende posts weten
dan hoor ik het graag

txs
 
Volgens mij wordt HyperThreading herkend als een dual processor, dus het hangt van dual support af.
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Niet helemaal... voor HT moet het programma anders geoptimaliseerd zijn dan voor 2 cpu's.

Dat wel, maar op zich werkt de dual code nog gewoon wel. Een P4 wil ook andere optimalisaties zien dan een Athlon, maar in weze werkt het nog wel.

Hyperthreading is natuurlijk een beetje fake vergeleken met echte duals.
 
Let wel op dat je een moederboard koopt met een hoge bussnelheid...

dan koop je snel ram geheugen (aangezien muziek realtime is, het is vaker een kwestie van snelheid dan hoeveelheid) en dan kan je moederboard het niet aan....zonde!
 
Wel synthmann, begin een beetje te denken dat veel van de mensen hier maar professionals zoals jij aangeeft moeten stappen wat als je op hun 'expertise' mag vertrouwen dan schiet je geen steek op.
En ja, schiet me maar lek. Maar ik vind het zo jammer dat zoveel opmerkingen hier mensen onterrecht aan het twijfelen gemaakt worden en daardoor met computers in hun maag komen te zitten die niet doen wat ze willen.
Je gaat toch ook niet wildvreemden op straat vragen of je systeemje wel doet wat je wil?
Of verkopers in de winkel blind vertrouwen onder het motto van 'hij zal er wel verstand van hebben anders stond hij hier niet'.
Zorg er voor dat je een argumentatie krijgt als mensen je wat aanraden. Zodat je kan nagaan of ze nou zwaar uit hun nek staat te l*llen of niet. Want wat ik hier af en toe lees durft een verkoper nog niet eens mee aan te komen.

@boost303
Logic 5.5 ondersteunde multi CPU wel maar ik had gelezen dat daar nog wat problemen mee waren. Die kunnen in de diverse updates opgelost zijn maar dat weet ik niet precies.
En Cubase SX werkt ook onder multi cpu. Maar ik weet niet of dit ook stabiel werkt. Dan zou je even het cubase forum moeten raadplegen denk ik.
 
Origineel geplaatst door fuse
[@boost303
Logic 5.5 ondersteunde multi CPU wel maar ik had gelezen dat daar nog wat problemen mee waren. Die kunnen in de diverse updates opgelost zijn maar dat weet ik niet precies.
En Cubase SX werkt ook onder multi cpu. Maar ik weet niet of dit ook stabiel werkt. Dan zou je even het cubase forum moeten raadplegen denk ik. [/B]

Ik heb net een verse Dell inspiron laptop 3.06G mobile met hyperthreading aangeschaft. Vandaar
Nu maar hopen dat t ook allemaal een beetje gaat werken
 
Tsja, er is maar een manier.

Al dat geneuzel over theorie en wat wel/niet goed zou werken schiet je geen kant mee op.

Ik heb computers van tonnen zien crashen omdat een of andere sukkel (ik niet gelukkig) een typefout had gemaakt. :D
(Kan Solaris niet crashen? DAT zullen we nog wel eens zien!)
 
Origineel geplaatst door fuse
Wel synthmann, begin een beetje te denken dat veel van de mensen hier maar professionals zoals jij aangeeft moeten stappen wat als je op hun 'expertise' mag vertrouwen dan schiet je geen steek op.
En ja, schiet me maar lek. Maar ik vind het zo jammer dat zoveel opmerkingen hier mensen onterrecht aan het twijfelen gemaakt worden en daardoor met computers in hun maag komen te zitten die niet doen wat ze willen.
Je gaat toch ook niet wildvreemden op straat vragen of je systeemje wel doet wat je wil?
Of verkopers in de winkel blind vertrouwen onder het motto van 'hij zal er wel verstand van hebben anders stond hij hier niet'.
Zorg er voor dat je een argumentatie krijgt als mensen je wat aanraden. Zodat je kan nagaan of ze nou zwaar uit hun nek staat te l*llen of niet. Want wat ik hier af en toe lees durft een verkoper nog niet eens mee aan te komen.

Ik weet niet of deze 'kritiek' ook voor mij bedoeld is. Zo ja, dan zou ik dat graag horen, dan kan ik de volgende keer anders reageren. Ik ga er even vanuit dat het zo is: (ik heb zin om veel te typen :))

Ik moet toegeven, de mogelijkheden zijn erg groot. En ik heb geen testlab waar ik alle hardware van de wereld kan testen. Ik vind het al knap van mezelf dat ik geen Seagate aanraadt als Harde Schijf. Dat merk gebruik ik zelf altijd. Gewoon, omdat ik er aan gewent ben. :) En ik ben iemand die graag zou mening verkondigd, en dat zo doe alsof het waarheid is.

Onderbouwen is inderdaad belangrijk, het is alleen zo verrekte lastig, omdat de mogelijkheden zo groot zijn. En er niet simpelweg een beste/snelste is. Elke hardware presteerd op bepaalde gebieden weer beter dan andere terwijl die zelfde hardware weer slechter presteerd op andere gebieden. Je zou dus eigenlijk helemaal precies moeten weten wat iemand met een PC doet. En de een denkt dat een constante datadoorvoer van een HD belangrijk is, de ander de toegangstijd. Tja, wat is het nou? Dat soort kwesties, daar kom je nauwelijks uit. En dan heb je nog van die site's als Toms Hardware Page die waarschijnlijk beinvloed worden door producenten. Tja.... dan weet ik het ook niet meer. Ik houd het maar leker bij m;n eigen eigenwijshied. Da's denk ik het beste.. :)

Gelukkig is iemand met een zelf gekozen PC zo goed als altijd tevreden. Elke PC is in princiepe goed.
 
Origineel geplaatst door Svart Rose
Gelukkig is iemand met een zelf gekozen PC zo goed als altijd tevreden. Elke PC is in princiepe goed.

Daar ben ik het tot zekere hoogte mee eens maar dan moet je natuurlijk wel enigsinds "verstand van zaken hebben".

Aangezien een nieuwe PC altijd een dure aanschaf is kan je maar beter even rond vragen vandaar ook dit topic. Ik persoonlijk heb er een hoop aan gehad en ik hoop andere mensen op dit foum ook.

Als er nog dingen zijn die niet kloppen hoor ik dat maar al te graag
 
Nou Svart, jouw Hyperthreading verhaal vind ik niet zo sterk onderbouwd eigenlijk.

Maar dat gaat hier zwaar offtopic.

En even op Alexander in te haken.
Het is echt niet meer normaal wat er op PC gebied allemaal te koop en te kiezen is. Elke maand komt er iets nieuws uit. En allemaal wazige uitvindingen die te gek lijken te zijn. En dan ook al die benchmarks reviews en weet ik het allemaal niet.
Maar laat je niet gek maken! Als je twijfelt dan ga je op safe spelen. Want om nou een paar honderd euro zomaar uit te geven is ook niet zomaar wat.
En als je zoveel geld uitgeeft aan apparatuur en software dan mag je ook wel wat moeite steken om het enigzinds onder de knie te krijgen. Je hoeft niet een nerd te worden maar dagelijks gebruik van je computer (en vooral backuppen!!!!) zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb ook een systeem waar ik niet tevreden mee ben hoor. Maar ik red me voorlopig wel omdat ik alles met houtje touwtje heb opgelost en dat aan de praat kan houden. Ideaal is anders maar het is even niet anders. Ik ben ook al maanden aan het kijken naar alternatieve gear maar dat valt zeker niet mee.
 
valt mij ook op madr. misschien backup problemen?

Origineel geplaatst door MadR
heee hier stonden veel meer replies volgens mij ?
ik heb er iig gisterenavond nog 1 op gegooit ivm met die msi boardjes

Mods ???????

ben ik nou gek ? of wat ?
 
waar kan ik heen???ik kan niet naar china...

waar kan ik heen???ik kan niet naar china...

Origineel geplaatst door MadR
ja zou kunnen ... maar ik denk het niet
(tenzij ik door te posten meerdere posts kan weghalen)

er stond iig een post van voorman over dat die msi alle andere boardjes in de toms test wegblaasden
En dat ie zo spijt had van zijn asus

ik had daar op gereageert dat ie beter de testen moest lezen want op applicatie niveau is er geen verschil en liep de msi langzamer ...

Of te wel hij heeft een hele mooie aankoop gedaan met dat asus boadje

mocht iemand anders er nog iets van verdwijnende posts weten
dan hoor ik het graag

txs

Dat wil ik wel even doen...Er zijn geen posts weggehaald in deze thread...ik had namelijk een nieuwe thread gemaakt...geeft niks , kan gebeuren...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21681

En van dat blazen dat is niet zo serieus bedoeld als wel dat je redelijk goedkoper aan een msi kaartje kan komt itt asus.

Maar waar staat toch in die thread dat ik spijt had van mijn asus...dat hele woord staat er niet in...net als het woord spijt by the way...tevens ben ik blij dat je me prijst met mijn mooie aankoop van een asus boardje. Ik zal de bank even checken of ze zonder mijn toestemming iets hebben overgemaakt naar asus...;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top