Nieuwe PC, mis ik iets?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

alexander1982

Stamgast
Lid sinds
10 februari 2003
Berichten
354
Locatie
Naaldwijk
Ik heb onlangs een offerte laten maken voor een nieuwe PC. Nu vroeg ik mij af of ik niks bijzonders mis/over het hoofd zie:

- Intel Pentium IV 2,8 Ghz, 800Mhz
- Aopen AX4SPE-N S478 moederbord
- 2 maal A-Data 256 MB DDR PC3200
- 17" monitor
- Creative SB 5.1 pci geluidskaart (wordt snel vervangen door een M-Audio Delta 66)
- Maxter 80GB, 7200rpm, ATA 133
- MIDI Tower
- 3,5" Disk Drive
- GF4 FX5200 128 MB videokaart
- Windows XP
- Keyboard + muis
- Sound Blaster SB270 (wordt vervangen door de Tannoy Active Reveal Monitoren)
- AOpen CD-R 52x32x52 Bu

De reden dat ik bij sommige elementen de merken erbij zet is omdat ik niet zeker weet of deze merken wel goed genoeg zijn.

Het is de bedoeling dat ik in Cubase ga werken met een Access Virus KC en vervolgens deze weer door laat gaan naar een mixer (waarschijnlijk de Behringer 1832)
 
werd afgeraden, zo zou het sneller moeten gaan volgens de verkoper. Ik wou eerst een enkele 512 MB kopen.
 
Welke verkoper..?

Ook zou je kunnen overwegen om ipv. 1 x 80, 2 x 40 te nemen. Hou je 1 hd voor muziek en compleet gestript van alle ongein je normaal met computeren erop hebt.
 
werkt dat ook sneller? Op deze manier was het trouwens goedkoper. Daarnaast zullen er geen externe als een Lan en Internet op aangesloten worden.
 
1 ding, luister nooit naar de adviezen van een verkoper, die zijn altijd in ZIJN belang namelijk.
 
Nee werkt niet sneller.. is alleen noodzakelijk als je je muziek pc ook nog een keer wil gebruiken als fun bak. Spellen, internet. Maar aangezien jij je pc enkel voor muziek wil gaan gebruiken kun je volstaan met 1x 80.
 
Over deze winkel (www.jbc.nl) heb ik nog nooit iets slechts gehoord, dus ik ga er maar vanuit dat hij de waarheid spreekt

Dus met die harde schijf is een slimme zet geweest
 
Het is even afwachten op de reacties van anderen hier over dat geheugen, maar mij stond bij dat je toch beter 1x dan 2x kon hebben..
 
Origineel geplaatst door alexander1982
werd afgeraden, zo zou het sneller moeten gaan volgens de verkoper. Ik wou eerst een enkele 512 MB kopen.

is waar, 2 slotjes met ram geheugen erin is beter als 1 ...

maar louter 1 HD raad ik wel af ... 2x 80gieg is geen overbodige luxe these days...

die tannoy's zijn erg lekker en die m-audio delta ook

persoonlijk zou'k met een ASUS-mobo werken, maja, aopen zal ook wel goed zijn...

@jazper : die hd van maxtor is best wel goe ze ... enkel bij echt grotere schijven zoals 120-200 gieg zou'k een WD overwegen ...
 
Re: Nieuwe PC, mis ik iets?

Origineel geplaatst door alexander1982
Ik heb onlangs een offerte laten maken voor een nieuwe PC. Nu vroeg ik mij af of ik niks bijzonders mis/over het hoofd zie:

- Creative SB 5.1 pci geluidskaart (wordt snel vervangen door een M-Audio Delta 66)
- Sound Blaster SB270 (wordt vervangen door de Tannoy Active Reveal Monitoren)


Kun je die niet gewoon eruit laten..? Kun je veel op besparen of het geld ergens anders in pompen..
 
Heb het niet zo op Aopen. Ben een enorme fan van MSI. Leveren topspul tegen een topprijs.
 
Ik heb nu bijna geen geld meer (als ik die PC koop), misschien dat ik dat geluidskaartje eruit haal maar die goedkope boxen-set hou ik voorlopig nog ff.

MSI werd mij verteld dat dat wel een beetje teveel van het goede is.deze hadden ze op voorraad

MSI 865PE Neo2 S478 voor 219,95 euro

er is ook nog een Asus

Asus AK7V8X-X SockA voor 85 euro

dus misschien even naar een ander moederbord kijken?
 
Zou ook zeggen, koop die dingen die je toch vervangt niet.

En 1Gb geheugen (dus 2x 512) raad ik je sterk aan.

En die grafische kaart is om te gamen te langzaam en voor muzieken te duur.
Kijk eens naar alternatieven zou ik zeggen.

En twee hardeschijven lijkt me eerlijk gezegd wel overdreven hoor.
Die nieuwste series UDMA6 is zo verschrikkelijk snel dat zoiets helemaal niet nodig is perse.
Of SATA150 als nog sneller wilt. En 120 of 160Gb is relatief veel goedkoper tegenwoordig en dus ook veel interessanter IMO.

En een CD brander is gewoon ouderwets een DVD brander is aan te raden. DVD's branden is goedkoper als CD's tegenwoordig.

Qua moederbord weet ik het niet zo, zelf zou ik toch een Asus P800 pakken.

En ja, op deze manier ben je een klap meer geld kwijt maar dan heb je het in een keer ook goed. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse

En ja, op deze manier ben je een klap meer geld kwijt maar dan heb je het in een keer ook goed. ;)

Sluit ik me volledig bij aan.. een beetje meer geld uitgeven kan zoveel lekkerder werken..
 
Alsjeblieft zeg.... geen onzin verkopen aub, Jazper.

Tegenwoordig kan je beter 2 repen geheugen nemen ivm met de Dual Channel onderstuening van de moederborden. Dit houdt in dat in theorie je geheugen 2 maal zo snel wordt als je 2 repen gebruikt. Hoe dan ook, koop A-merk geheugen!!! Het door jou genoemde merk zegt me niks... (maar kan toch wel goed zijn natuurlijk)

Aopen, het kan goed zijn, maar zelf zou ik ook voor ASUS gaan, ASUS komt zo goed als altijd als beste uit de testen. Het moederdbord is het belangrijkste van allemaal.

Wat betreft meerdere HD's, als je ze in een RAID 0 config zet dan is het zeer zeker sneller. Dit houd in dat de HD's samen werken, ook dit werkt in theorie 2 maal zo snel, het is alleen wel meer fout gevoelig. (Je moederbord moet dit wel ondersteunen) Je kan ook die 2 hd's onafhankelijk van elkaar gebruiken, dat is op zich een goed plan, ivm met backup e.d. Voor de snelheid hoef je het niet echt te doen.
Tegenwoordig zijn de HD's zo snel dat ze makkelijk tig sporen audio kunnen draaien.
Tegenwoordig is de WD Raptor Nogwat de top in ATA-HD land.. maar daar betaal je ook voor.

19" monitoren zijn tegenwoordig erg goedkoop. En erg handig met Cubase, want je kan meer op je scherm kwijt.

Een DVD/CD-speler, die mis ik. Aan alleen die CD-R heb je eigenlijk genoeg, maar cd's kopieren gaat veel makkelijker en sneller met een extra cd-speler. Ze kosten erg weinig tegenwoordig.

Ik kan nog uren doorlullen en alles nuanceren, maar ik laat het hier even bij... :)

edit: bovenstaande reactie van Fuse is ook oke.
 
Origineel geplaatst door alexander1982
Ik heb nu bijna geen geld meer (als ik die PC koop), misschien dat ik dat geluidskaartje eruit haal maar die goedkope boxen-set hou ik voorlopig nog ff.

MSI werd mij verteld dat dat wel een beetje teveel van het goede is.deze hadden ze op voorraad

MSI 865PE Neo2 S478 voor 219,95 euro

er is ook nog een Asus

Asus AK7V8X-X SockA voor 85 euro

dus misschien even naar een ander moederbord kijken?

Je zou eens kunnen kijken naar de Asus P4P800 (Deluxe)

En misschien is doorsparen een optie...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top