Batterij JX-3P vervangen

Mink

Nieuwkomer
Lid sinds
24 november 2014
Berichten
8
Locatie
Rotterdam
Hoi allemaal, noob question waarschijnlijk: ik wil graag de batterij van mijn JX-3P vervangen zodat ik weer eigen patches op kan slaan. Is toch een hoop gedoe elke keer met live spelen on the fly met dat ene schuifje die patches weer maken 8~ :D

Kan ik die batterij makkelijk zelf vervangen, of komt daar gesoldeer bij kijken? Als ik hem makkelijk zelf kan vervangen, weet iemand welke batterij ik moet hebben en waar ik die vandaan kan toveren? Als het beter door iemand anders gedaan kan worden, door wie? Ik woon in Rotterdam.

Thanks voor de hulp!
 
De batterij dient los gesoldeerd te worden en die nieuwe moet ook weer vast gesoldeerd gaan worden. Is echt een fluitje van een cent om te doen, mits je de spullen ervoor heb natuurlijk

Er zijn meerdere manieren hoe je de batterij daarna terug kan plaatsen. Vaak raad men het aan om de nieuwe batterij naast de printplaat te plaatsen, mocht die ooit gaan lekken dan zit het iig niet op de printplaat.

Heel toevallig 2 weken geleden zelf deze batterij gekocht als vervanging van mijn oude

https://www.ebay.nl/itm/0-Roland-JX...470669?hash=item33aaa8070d:g:LQMAAOSwv2RZpR8V
 
Laatst gewijzigd:
Of een knoopcel met houdertje,, is nog makkelijker vervangen:eureka:
 
Dat is absoluut waar maar hij moet er eerst toch echt uit gesoldeerd gaan worden.

Heb jij een link naar een knoopcel en houder die geschikt zijn voor de JX-3P? Ik kon dat namelijk niet zo snel vinden namelijk?
 
Back
Top