Indutech (try-out)

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb onlangs weer een track gemaakt en wat geëxperimenteerd met industrial-achtige invloeden.
Vond het niet altijd gemakkelijk, ook qua afmixing etc (vaak te hard etc).
Tevens vond ik het best nog wel lastig om een leuke lead-partij te maken.
Dit is eigenlijk nog een soort van try-out; ben wel redelijk op weg.
Uiteraard ben ik ook wel benieuwd naar feedback en tips, adviezen etc zijn altijd ook welkom.


https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/indutech-try-out
 
Ik vind het weer lekker klinken Robi! Zou zo 123 ook niet weten wat je zou kunnen veranderen.
 
Niet echt mijn smaak. Een paar dingen die me opvallen:

Er gebeurt naast de kick van alles in het laag, maar wat precies is niet helemaal duidelijk. Daar zou ik veel meer in snijden (eq/compressie) om het belangrijkste element de ruimte te geven. De kick komt er bijvoorbeeld niet echt lekker uit. En dat basje rond 4:49 heeft best wel potentie maar alles staat maximaal hard zodat niets echt goed naar voren komt.

Die stiltes doen ook een beetje vreemd aan. Het lijkt zo drie keer of het nummer afgelopen is.

Ik vind 'm nu ook te lang voor de hoeveelheid ideeën die erin zitten. Het wordt wat repetitief zo.
 
inventief, experimenteel, industrieel, maar toch is het niet mijn kopje thee. Ik vind de mix slecht (de drums zijn nauwelijks hoorbaar).. en ja, die 3-4 stiltes moeten weg, want het is precies of je begint een nieuw nummer. Ook de vele achtergrondgeluiden storen een beetje..

Maar je maakt muziek en je voelt je er goed bij. Dus dat is prima. Volgend plaatje wordt weer een toppertje. Veel succes ! :)
 
indutech! eksperimenteren met andere stijlen, of beter gezegd; ze te enten op je eigen stijl, ligt voor mij ook moeilijk. de pogingen die ik weleens doe, meer oefeningen, zijn, sja. dus, dat heb je al, dit lukt al.

ik vind het nummer pas echt spannend worden na 2:02, de achtergrondgeluiden zijn juist goed, maar de mix... ik weet niet precies aan te duiden wat er met de mix mis is, het klinkt te scherp, hier in ieder geval. het lijkt alsof alles in dezelfde "bandbreedte" zitten, de achtergrondgeluiden zouden heel mooi gelaagd door de drums heen kunnen.

ik neem aan dat ik de nieuwere versie heb beluisterd, zal wel.

over de mix nogmaals; die scherpte zou je kunnen houden, maar dan het vastgrijpen in andere geluiden, of op een af andere manier moet je afstemming van de mix anders benaderen, in mijn oren... beter laag, zou werken, idd..

maar ben het ook met jan eens; inventief, en eksperimenteel. repetitief, ik heb daar geen moeite mee...

het nummer, dat het me pas pakt bij 2.02, is wellicht smaak, is zeker waard om beter uitgewerkt te worden, tot een volwaardig goed nummer, en dat kan je.
 
hoi Vink,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Kan er zeker nog veel aan verbeteren, vooral ook qua laag, eq, compressie etc.
En wellicht zou ik deze nog wat korter en compacter kunnen gaan maken, bijv dmv begingedeelte in te gaan korten oid.


Edit;
Heb deze inmiddels toch wat ingekort weer en wat kanalen gewijzigd met de eq en nog wat andere effecten toegevoegd.
 
Laatst gewijzigd:
Ben eigenlijk ook nog wel benieuwd naar feedback oid over een andere wat oudere track (misschien een beetje 'offtopic');

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/tool-of-blues


Deze heb ik weliswaar al een tijdje af; heb echter toch het gevoel dat er nog bepaalde punten (nog) niet helemaal lijken te kloppen.
 
ik heb 2.30" geluisterd en heb het moeten afzetten, ben namelijk nog van plan wat te slapen, maar dit nummer maakt me heel onrustig... Ook slecht gemixt met al die achtergrondgeluiden... Waarom doe je dat nou steeds ? :?
 
ik heb 2.30" geluisterd en heb het moeten afzetten, ben namelijk nog van plan wat te slapen, maar dit nummer maakt me heel onrustig... Ook slecht gemixt met al die achtergrondgeluiden... Waarom doe je dat nou steeds ? :?

Heb momenteel niet zo'n zin om hierop verder te gaan reageren.
Merk dat ik niet goed in mijn vel zit (ondermeer veel piekeren etc).
Ik laat het voorlopig even hierbij.
 
robi! ik heb je nummer zojuist weer beluisterd (maar dan op mijn zgn. reference installatie, hk680 + KEF C75, en een hoogwaardige eksterne dac, neutrale weergave, met zeer goede soundstaging, en alle frekwenties komen van hoog naar laag perfekt naar voren, dat kan verschil geven met hoe ik het nummer gisteren ervaarde), klinkt nu veel beter, vond 'm nu zelfs erg goed, die achtergeluiden werken voor mij heerlik. het laag is mooi, meer aanwezig. goed aanwezig.
 
Heb de track Tool of blues inmiddels ingekort, aangezien er toch een gedeelte was waar ik niet echt content mee was.
Deze is voor mijn gevoel nu toch wat meer in evenwicht.
Misschien nog iets te lang, heb er echter wel een beter gevoel bij.
Heb deze track reeds in dit topic geplaatst (even opnieuw geupload in soundcloud).
 
Vind het zeker niet slecht!
Heb jaren naar industrial hardcore geluisterd en ben het gewoon om alles iets rauwer te hebben maar voor indutech is het net genoeg imo.

Begrijp niet goed waarom men over die stiltes ligt te zeuren terwijl dit quasi een must is voor industrial tracks. De overgang naar die kick op 1'10 is vet en de kick op zich ook!! Zeker niet simpel om te maken en alsook het laag zit goed voor mijn part! Die overgang rond 2'00 zou ikzelf iets subtieler laten inkomen maar da 's kwestie van smaak denk ik...

Nice job imo!
 
Heb de track Tool of blues inmiddels ingekort, aangezien er toch een gedeelte was waar ik niet echt content mee was.
Deze is voor mijn gevoel nu toch wat meer in evenwicht.
Misschien nog iets te lang, heb er echter wel een beter gevoel bij.
Heb deze track reeds in dit topic geplaatst (even opnieuw geupload in soundcloud).

Hey Robi, ik heb nog eens geluisterd.. idd, veel meer evenwicht, veel veel beter.
Je bent zeer inventief met het gebruik van geluiden en melodieën.
Sorry dat ik zo hard was met mijn vorige feedback.. Ik voelde me niet zo goed, ja en dan ben ik een beetje vervelend hé.. ik heb dat regelmatig. Suikerwaarden die veel te veel schommelen..

Ik ben daarom eergisteren ook met spoed opgenomen in het ziekenhuis.. Mijn medicatie bleek totaal niet geschikt voor mijn ziekte. Het werd alsmaar erger. Nu hebben ze de medicatielijst aangepast en voel ik me veel beter. Hopelijk blijft het zo, want ik wil genieten van muziek, me niet meer irriteren. Nogmaals sorry Robi !

Doe jij maar lekker verder, je wordt beter en beter in't produceren :okdan:

Fijne dag vandaag kerel, en een fijn weekend ! :W
 
Back
Top