Nieuwe songtracks gemaakt

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb onlangs twee nieuwe songtracks gemaakt (waarvan ik nog geen titels heb, alleen voorlopige werktitels).
Moet er nog wel veel aan bijwerken, waaronder meer variatie (in drums etc).

De ene (Try solar) is meer een soort van soundscape-achtige track.

De andere (Try omni) is meer opgebouwd vanuit een soort van songstructuur (intro, couplet, refrein (kort), couplet, refrein (lang), bridge, couplet, refrein, outro).
Hier gaan nog vocalen bijkomen.


Ben uiteraard wel benieuwd naar meningen, adviezen etc.
Nogmaals moet er nog wel veel aan doen en het moet naar mijn idee nog wat meer gaan 'knallen', ook zodat het geen soort van achtergrondmuziek dreigt te gaan worden oid.
 

Attachments

  • Try solar.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 93
  • Try omni.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 94
Die eerste vind ik eigenlijk best goed. Lekker sfeer heb je neergezet. Die tweede zit qua sfeer (en door de drums) duidelijk hetzelfde genre. Klinkt wel vernieuwend. Inhoudelijk/mixtechnisch heb ik weinig tot geen feedback behalve dat ik sommige keuzes in de progressies en akkoorden wat twijfelachtig vind.
 
Die eerste vind ik eigenlijk best goed. Lekker sfeer heb je neergezet. Die tweede zit qua sfeer (en door de drums) duidelijk hetzelfde genre. Klinkt wel vernieuwend. Inhoudelijk/mixtechnisch heb ik weinig tot geen feedback behalve dat ik sommige keuzes in de progressies en akkoorden wat twijfelachtig vind.

Heel erg bedankt voor je reactie over deze songtracks.
Wat bedoel je eigenlijk met sommige keuzes in de progressies en akkoorden?
 
Het lijkt er sterk op dat je een aantal van je sporen in een bepaalde toonsoort staan, terwijl andere in een andere toonsoort staan. Of simpeler gezegd, je gebruik soms noten die niet passen bij de rest van de track. Dat kan een bewsute keuze zijn. In dat geval vind ik het geen goede keuze :).
 
Ik vind ze allebei zeker niet leeg en minimaal. De eerste vind ik cool. De tweede vind ik wat minder, vooral omdat de pads tonaal niet lekker matchen bij de bas. En een beetje saai issie wel zo (of gewoon te lang). Misschien dat het met vocals beter wordt, al ben ik dan wel benieuwd hoe je dat qua tonaliteit gaat lossen.
 
Ik vind ze allebei zeker niet leeg en minimaal. De eerste vind ik cool. De tweede vind ik wat minder, vooral omdat de pads tonaal niet lekker matchen bij de bas. En een beetje saai issie wel zo (of gewoon te lang). Misschien dat het met vocals beter wordt, al ben ik dan wel benieuwd hoe je dat qua tonaliteit gaat lossen.

Bedankt voor je reactie.

Vooral wat betreft de 2e songtrack (Try omni) ligt er nog een grote uitdaging; ook als de vocals er straks bij gaan komen.
 
In de eerste song denk dat je beter een modulatie doet,dus naar een andere toonsoort doormiddel van een cadens(akkoorden) die de richting gaan uitwijzen waar naartoe.Maar hier spelen ook regels in mee,kwintencirkel kun je al veel mee doen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top