[Minimal? Techno] Moisture

Lekkere track, weinig op aan te merken. Als je nog iets wil proberen, er zit buiten de kick wel een soort bassline in maar deze bevat veel reverb wat ok is maar ben benieuwd wat er gebeurt als je dit geluid split in bv mid/side en het mid mono maakt en het laag in deze layer wat meer boost. Denk dat dat de drive ten goede kan komen. Als je begrijp wat ik bedoel. Luister je mix eens in mono en je zult misschien begrijpen wat ik bedoel, het laag valt dan weg (;
 
Ik wil zeker nog wel dingen aanpassen (de white noise die soms langs komt is wat luid).

Je bedoeld de linkerkant (of rechter) van de bass in mono zetten en het laag hoger zetten.
Dat moet mij wel lukken denk ik!

Goeie tip, ik heb er nog geeneens op gelet, terwijl ik de kick wel in mono gezet heb.
Bedankt voor de feedback en het luisteren!
 
Ik ga kopiëren wat ik je op het Nationaal Fruityloops Forum zei :

Echt wel een vette plaat. Eén minpuntje : de break was zo lang en eentonig, dat ik zin had om te skippen.. Dat is geen goed teken.. Lekkere groove weer.. Vette geluiden, well done !

Voor diegene die met FL-studio werken en vragen of problemen hebben.. of gewoon hun muziek willen laten beoordelen, schrijf je nu in bij het Nationaal Fruityloops Forum :

http://forum.fl-studio.nl/index.php

:dj:
 
Thanks!

Trouwens ik heb de bas in mono gezet, en de rechter kant uit gekozen, want die klonk een stuk voller.
Dit heeft de track stukken beter gemaakt, bedankt voor de tip!

De nieuwe versie heeft de zelfde link.
Fijn dat je er wat aan had, feit dat er meer bas rechts zat geeft mij weer feedback dat Mn oren goed werken.
👍 zal vanavond ff luisteren. Altijd lastig om advies te geven als je niet weet hoe iets is opgebouwd. Ging er eigenlijk van uit dat je een droge sample of instrument had waarover een reverb FX stond. Heb je een geluid met reverb erin dan is dit een mooie oplossing!
 
Het is een gepitched sampletje met reverb erop.
Normaal zou ik dat nooit doen, maar ik vond het wel eens tijd om de regels te verbreken. :)

Altijd je gevoel volgen met feedback geven, dit vind ik inderdaad een goed voorbeeld.
Hier was ik zelf niet achter gekomen, omdat ik dacht dat ik dit in mono gezet had. :P
 
Ik ga kopiëren wat ik je op het Nationaal Fruityloops Forum zei :



Voor diegene die met FL-studio werken en vragen of problemen hebben.. of gewoon hun muziek willen laten beoordelen, schrijf je nu in bij het Nationaal Fruityloops Forum :

http://forum.fl-studio.nl/index.php

:dj:

Bedankt Gloomer, juist een langere break vind ik goed passen bij deze track, anders voelt het zo standaard.
De spanning wil ik daardoor erin houden.
Ik heb er wel drie keer over na gedacht of ik het wel zo lang wou hebben.
 
lekker plaatje, maar ik vind zelf de stukken zonder de snare het beste.

die snare maakt er zo'n typisch minimal deuntje van. als dat de bedoeling is dan zit je goed natuurlijk, maar het geeft wel een erg herkenbaar geluid.
 
Hallo!

De laatste tijd probeer ik super veel om een wat "hardere" techno track te maken.
Echter lijkt mij dit nog niet te lukken.

Wel heb ik dit atmosferische trackje in elkaar weten te flansen.
Zelf ben ik erg tevreden met de huidige mix, alles praat goed met elkaar.

https://soundcloud.com/arksss/moisture/s-baCLN


Feedback is meer dan welkom!

MIsschien is het leuk als iemand een niet minimal remix hiervan maakt.
Maar goed dat kan later nog wel, ik ben voor nu te vreden met de track, thanks!

Hi Mark!

Op zich wel een lekkere track, is wel vrij minimaal inderdaad! Volgens mij als je al voor wat andere percussie kiest zal de track vanzelf harder worden.

Ik bied me wel aan om hier een stamp track van te bakken! Leuk!
 
Back
Top