Schroeven SKB m5

synthkey

Stamgast
Lid sinds
10 september 2012
Berichten
146
Locatie
Zwolle
Dag mensen,

Heb mijn SKB case gemodificeerd zodat er nu m5 schroeven in passen zonder die ontiegelijk dure SKB moeren. Welke m5 schroeven gebruiken jullie en waarom? Waar op letten, schroefkop grootte, lengte,,?
Ik ben laatst naar de Gamma geweest maar daar hadden ze geen geschikte schroeven.

Aliexpress behoort ook tot de mogelijkheden
 
Aliexpress behoort ook tot de mogelijkheden. Dat is het antwoord op je vraag. Succes he ;)
 
Ik denk dat je M5 bouten bedoelt. in dat geval, de Boutencentrale maar misschein heet dat nu Fabory.
 
Tenzij je echt schroeven bedoelt maar dan heet het geen M5. In dat geval zou een foto van je project misschien wel handig zijn.
 
Belangrijkste is dus de lengte. Die is afhankelijk van je creatie. Komt het nergens tegenaan als je te lang neemt? De gevolgen van een te korte bout kun je ook wel inschatten, denk ik.
 
Belangrijkste is dus de lengte. Die is afhankelijk van je creatie. Komt het nergens tegenaan als je te lang neemt? De gevolgen van een te korte bout kun je ook wel inschatten, denk ik.

Komt nergens tegenaan.... de kop liever wel 1,3 a 1,2 cm zijn. Best lastig nog om juist formaat rackschroeven te vinden van m5,,, !!!
 
Die kon ik zo snel niet vinden. Ging om het idee. ik heb zelf de M5 versie van de Fabory. Lom en nabij de 15 euro voor een doos van 100. Zijn er ook in het zwart.
 
8000 hits.... bedankt voor je constructieve bijdrage he!;)

Tnx Ik ben wel oke. Smackos heeft een keer 50 van die kooimoer van me gratis gehad. Zag hem hem en ga ff spontaan gegeven. Ik zij als het te veel is dan geef je ook weer wat aan andere mensen. Stuur je hem een pb

mvg klootzak marcuuu jatoch
 
Tnx Ik ben wel oke. Smackos heeft een keer 50 van die kooimoer van me gratis gehad. Zag hem hem en ga ff spontaan gegeven. Ik zij als het te veel is dan geef je ook weer wat aan andere mensen. Stuur je hem een pb

mvg klootzak marcuuu jatoch

Als ik het dus goed begrijp; gratis schroeven bij Smackos?
Thanks voor de tip! Ik ben niet al te gierig dus zal er 20 confisceren, dan blijft er nog genoeg over voor onze andere forum vrienden!
 
Ik ben niet al te gierig dus zal er 20 confisceren

ja en je krijgt er gratis slagroomtaart en spaarpunten bij en wie weet krijg je ook nog een gratis synthesizer! Smackos is een gul mens.

Waarom ga je niet gewoon naar een fatsoenlijke ijzerzaak, of de Hornbach.
 
China schroeven zijn binnen en het past perfect in de gemodificeerde SKB case :)
De kop van de schroef is wat aan de kleine kant (9mm); ik heb deze er maar even tussen gedaan tegen rackrash (is wel maat m6, want oppervlakte is dan wat groter https://nl.aliexpress.com/item/50pcs-M6-12-M6-Black-flat-nylon-washer-thickness-1mm/32700420849.html)
De nylon washer is iets te groot qua maat maar qua oppervlakte is het beter dan de m5 variant. Eigenlijk zoek ik iets wat qua maat M5 is maar opvl. groter heeft.
Misschien een m5 metalen washer met een grotere diameter, daaronder de nylon washer m5?
 
Back
Top