voor alle psychonauten.... check this out

chemicalxposure

The Only Constant Is Chan
Lid sinds
23 januari 2010
Berichten
383
Locatie
Leiderdorp
Prepare yourself for a journey deep ino the caverns of your inner mind
sit back and relax, enjoy your trip :)

#ALTERED#STATE#OF#CONSIOUSNESS

http://soundcloud.com/claudius-maximus-5/altered-state-of-consiousness

uiteraard is al het commentaar van harte welkom :D
 
Hij heeft een heerlijk psychedelische kwaliteit. Alles gaat mooi in elkaar over, de sounds werken ook echt samen met elkaar. Ik krijg er van die beelden van binnen bij voor me te zien met van die slangen die in elkaar en uit elkaar kringelen, en overgaan in weer andere vormen. Zo hoort dat bij psychedelische shit. :okdan: Dat gaat allemaal behoorlijk vloeiend.

Je break na 8 minuten is ook mooi mysterieus en past helemaal in de sfeer van het voorgaande. En het neemt lekker de tijd. Blijft allemaal lekker in flow.
9:57 niet verkeerd. Maar niet dat beetje extra dat volgens mij gezien het niveau van de track eigenlijk wel zou mogen.. daar mag je best iets extra's doen om die beat er weer in te knallen. Luister dat een paar keer terug en let goed op je ingevingen. ;)

Dan verder.. na die break (10:00) verder wel gewoon heerlijk zo met die vocal. Dat tript heerlijk. 11:49 Gaaf breakje! En heerlijk stuk ook daarna. En die acid-tune daarbij ook nice, maar mag ietsje meer delayen of reverben wel wat mij betreft. Die mag wat meer de ruimte in, zonder dat ie gaat overstemmen/heersen.

Inhoudelijk weinig op aan te merken. Dacht bij de duur van 17 min wel ff 'pfff, die luister ik morgen wel, veel te lang', maar meer dan geslaagd 'm zo lang de tijd te geven! De muziek verdient het. Het is een verhaal, en zo lang duurt dit verhaal gewoon, punt... :)

Nou, dan is nu eindelijk, met het einde van de track, het punt gekomen dat ik kan gaan zeggen wat ik aan het begin al hoorde en meteen eigenlijk al wou zeggen.
Ik vind wel dat je track niet helemaal uit de verf komt zoals die zou kunnen komen. En dat komt eigenlijk alleen maar door afmix...
Het kan namelijk wel echt een stuk helderder. Je bass is wat modderig, misschien heb je wat delay of reverb of zo daarop gezet? iig in de low-mid tonen zit het wat te dicht naar mijn idee. Je mix wordt een beetje verdicht daardoor, en daardoor komt het geheel er niet helemaal lekker bovenuit waar het dat m.i. wel zou moeten. Het mag iets opener. Ook andere geluiden mogen hier en daar wat duidelijker en helderder klinken.
Ik denk dat je dat goed kan oplossen met 'new york compression' of paralelle compressie, zoals ze dat noemen. Weet niet of je daarmee bekend bent? Maar dat kun je op je send-kanalen (een kanaal voor low & mid tegelijk, een high-kanaal, en een low-kanaal) zetten, daar kun je je afmix enorm mee opknappen vaak. Gaat het echt meer profi van klinken meestal!

Voor de rest inhoudelijk verder weinig tips. Geen kritiek eigenlijk. Zit heel goed in elkaar, en kan horen dat je hier goed in bent. :okdan:
Ik heb 'm zelfs nogmaals opstaan. :mega:
Echt een goeie track.
 
YaY, heerlijk meeslepend 8~
 
Hey iedereen alvast bedankt voor de opbouwende kritiek en complimenten, ik heb hier zeker wat aan

en @ Dozart , ja ik denk ook dat je met jou punten betreft de mix wel spot on zit...
ik ga hier zeker nog mee aan de slag, tis idd zonde als niet alle potentie eruit komt die er wel inzit

ik ben zelf totaal geen meester in mixen en masteren, ( 1 wereknd oor en de ander gevuld met tinuttus en hyperaucusis maken het snel vermoeiend om lange luistersessies te houden )

anyway niks dat me verder tegenhoudt, ik neem je opbouwende kritiek zeker mee in de verdere afwerking van deze track

ja wat zal ik verder zeggen, thnx voor t compleet afluisteren allemaal, de meeste zullen m niet luisteren vanwege de wat langer dan gemiddelde tracklengte, maar precies zoals ik t ook verwoord,t verhaal duurt eenmaal zo lang... en juist tijdens een psychonautenavond moet je ook echt meegenomen worden in het verhaal, des te meer 'komt het binnen" zeg ik maar zo

nogmaals allemaal bedankt en ik hoop dat er nog wat reacties komen, ten slotte kunnen we hier met zn allen van mekaar leren,

gr Claudius
 
zomaar weer eens naar het trackgedeelte van SF gegaan, tijdens het "geweld" van de contest. kom ik deze prachtige track tegen. wat een creativiteit en ja, hoe verhalend wil je hebben! de beelden blijven binnenkomen. is de zang van een sample of wordt die echt ingezongen? oosterse invloeden bevallen mij ook heel erg. mss een persoonlijk puntje: ergens zou ik wel een melodielijntje willen met een (dwars)fluit of zoiets om even de doorgaande sequence wat te breken. over de mix kan ik niks zeggen, ben zelf een kneus op dat gebied...
 
Again iedereen bedankt voor het luisteren, de tips en de kritiek.
Ik weet dat niemands smaak gelijk is maar kritiek en tips neem ik altijd mee bij het eventueel aanpassen vd track.

Ik hoop dat ik niet veel mensen afschrik met de lengte van Mn track, ik wil graag zoveel mogelijk feedback zodat ik kan ‘evolueren’ en structureel beter wordt in het maken van wat we hier allemaal zo tof vinden

Alvast bedankt
 
Fenomenale plaat, doet me een beetje denken aan Shpongle en Delerium ten tijde van Spheres. Ben wel benieuwd hoe je hem gemaakt hebt, alhoewel het duidelijk de kok en niet de keuken is die deze track super maakt.
 
Ik heb je track 2x helemaal beluisterd. En van mij mag deze (psychedelische) trip / track best 18 min. duren. Aan creativiteit ontbreekt het je zeker niet. Je bent lekker/goed bezig! De eerste 4 min. vind ik vrij zwak (nog). Daar vind ik een eentonigheid in zitten die mij net even iets te lang duurt. Ook zitten daar geluiden in die ik niet heel goed (en ook niet qua volume) bij de rest van de track vind passen. Die 4 min. zou ik dus inkorten naar 3 min. of het iets spannender maken met bijv. iets andere geluiden en volumes.
Er zitten stukken in je track die ik psychedelisch heel erg goed vind. Ook de zang vind ik mooi, hoewel ik daar graag al een klein stukje van had willen horen iets eerder in de track. Hier en daar zou er wat mij betreft wat meer met delay en/of reverb gespeeld mogen zijn. Het einde van de track vind ik zeker niet slecht, maar kan denk ik veel beter. Je geeft zelf al aan geen meester te zijn in mixen en masteren. Het is goed dat je dat weet van jezelf. Ik denk dat daar nog heel veel te verbeteren valt. En misschien nog wel meer dan je nu denkt. Je zou je track eens aan iemand moeten geven - eventueel tegen betaling - die van mixen / mastering echt kaas gegeten heeft. Dat kost weliswaar geld, maar is heel leerzaam. Ik weet het zeker, in deze track zit heel veel meer dan dat het nu geworden is. En dat is op zich jammer vind ik. Maar desalniettemin vind het al een heel mooi stukje productie werk wat je nu afgeleverd hebt. Ik wens je er verder nog veel succes mee! Ik ben benieuwd of je er nog wat aan gaat veranderen.
 
Heerlijk nummer. Lekker subtiel opgebouwd, lekkere klanken.

Ik heb geen enkel probleem met lange nummers, alleen vond ik tussen 10 en 11 minuten de energie een beetje weglekken. Dat voelt een beetje als een iets te uitgerekte tussenfase in het nummer. Daarna krabbelt het wel weer op, maar ik denk toch dat met een iets korter nummer de spanning wat beter wordt vastgehouden zonder het tripgehalte geweld aan te doen.

Qua mix sluit ik me aan bij Dozart: het klinkt hier en daar wat dichtgesmeerd (of gewoon te vol), vooral in het midlaag (voor zover ik dat goed kan beoordelen).

Maar goed, dat zijn kleine kanttekeningen bij een erg geslaagd nummer. Hulde!
 
Back
Top