[DIY]19" studio meubel

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
tja zelf maar eens kastje make voor modules. bedoeling is 2 compartimenten van elk iets van 20 HE hoog... links audio mixers, effecten, patchbays en rechts samplers en midi modules...

voor hout panelen (ongeveer 5 euro de stuk) heb ik al me adres. Jewe levert mooie meubelpanelen in zwart essen wat voor mijn studio mooi past.

Echter heb nog rack strips nodig. wie weet een leuk adres daarvoor? heb 4 meter nodig ongeveer... had al ff op forum gekeken maar die leverancier en winkel hebbe wat problemen geloof ik...

overigens voor stroom etc. iemand daar oplossingen, tips etc voor?

en dan al die verekte klere kabels. midi en audio. 1 grote bende nu al (en me rack heeft maar paar modules nog...) iemand daar iets voor dat het netjes in het rack kan worden weggewerkt?

foto's etc. en bouwbeschrijving komen wel als ik al het materiaal heb...

dank u :halleluja
 
ach het gaat me puur om rack profiel met gaatjes. rest van de profielen hoeft ook weer niet het moet wel leuik blijven en ik wil nog wel de panelen blijven zien :);) maar toch bedankt :)
 
slipperman,

voor in je 19" rack heb je spanningssloffen die je achter in je rack kan schroeven. ik zou er wel voor zorgen dat je je signaalkabels gescheiden houd van je 230V om zo veel mogelijk storingen te voorkomen. en voor al je kabels heb je van die grijze kabelgoot met van die lipjes die je dan kan afbreken om je kabels naar buiten te laten komen.

succes met bouwen, paul
 
Wat ik heb gedaan toen ik dezelfde kasten wilde als jij (2x 20 HE) is ze bij Thomann besteld. Voor 100 euro per stuk krijg je geflichtcasde racks (zonder deksels) met profiel en montagemateriaal. Zie foto's op http://studio.vanzea.com. En dat sturen ze dan op voor 8 euro ;)

Grtz,
Jeroen
 
Origineel geplaatst door Jeroen
Wat ik heb gedaan toen ik dezelfde kasten wilde als jij (2x 20 HE) is ze bij Thomann besteld. Voor 100 euro per stuk krijg je geflichtcasde racks (zonder deksels) met profiel en montagemateriaal. Zie foto's op http://studio.vanzea.com. En dat sturen ze dan op voor 8 euro ;)

Grtz,
Jeroen

als ik het zelf doe dan kan het ten eerste helemaal naar wens, het geeft wat meer voldoening en ben laten we zeggen iets van 50 euro kwijt voor 2 rackkasten ;) die andere 150 kan ik dus weer gebruiken voor de opvulling ervan in de vorm van een JV8080 ofzo ;)
 
ach het gaat me puur om rack profiel met gaatjes.
Je kunt beter van die glijstrips nemen dan die gaatjesmeuk. als je eens een apparaat met pootjes of schroefjes aan de onderkant hebt, past ie tenminste gewoon.:)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top