Phochos - Gods Bathtub

Die helicopter rond 4.40 ben ik beu, verder heel mooi.

Oh, je bedoelt de 'goedkope VCS3-geluiden' die uit mijn generator komen.:D
 
Prima sfeertje inderdaad. Ik blijf echter ook verlangen naar iets meer. Virkaz zei het al, ik mis laag. Veel laag. De eerste lage tonen laat je pas na bijna 10 minuten hun werk doen. Die wil ik veel en veel eerder horen :). Hetzelfde geldt een beetje voor progressie in je track. De eerste wisseling der akkoorden hoor ik pas na ruim 8 minuten, terwijl je daar op verschillende plekken in je track al ruimschoots de kans toe hebt gehad. Tijdens het beluisteren hoor ik zoveel mogelijkheden en richtingen die de track had kunnen kiezen. Dus dat op zich is goed. Alleen het inlossen van de belofte
blijft dan uit. De akkoordenwisselingen die ik later hoor, zijn vrij extreem waardoor ik een beetje uit de flow van de track raak.

Desalniettemin een heerlijke sfeer :okdan:.
 
Heerlijke track ome Pooch!
Eerlijke ambient zoals het hoort in mijn ogen
Ik heb me nergens gestoord aan welk piepje waar dan ook
 
Leuke track, vind dat lfo geluidje wel irritant omdat het niet veranderd. Voor de rest wel mooie sfeer gebouwd.
 
Hele mooie intro met veel sfeer en lekkere kamerbrede pads, het kabbelt heerlijk maar ik vind het jammer dat de geluiden die er naar verloop van tijd bij komen eigenlijk eerder storend werken dan verrijken (vooral dat wubwubwubwubwub helicoptertje dat maar door blijft gaan), waardoor ik het op een gegeven moment toch af zet.
 
Prachtig, als ik aan synthesizer muziek denk, dan bedoel ik dit dus.
Ik kan niet anders dan een punt geven, maar heb toch ook één opmerking:
Op sommige momenten is het wel heel erg precies Jean Michel Jarre, of in ieder geval klinkt het zo in mijn oren.
 
Prachtig, als ik aan synthesizer muziek denk, dan bedoel ik dit dus.
Ik kan niet anders dan een punt geven, maar heb toch ook één opmerking:
Op sommige momenten is het wel heel erg precies Jean Michel Jarre, of in ieder geval klinkt het zo in mijn oren.

Dank voor je feedback, had het nummer Waiting for Cousteau ook voor ogen toen ik het nummer componeerde (althans dit is dus het eerste deel van een groter nummer, die grotendeels ritmisch is).:halleluja
 
ben wel liefhebber van het genre en dit is een goede track, echter de mix is niet top
effecten en lfo's inderdaad te nadrukkelijk aanwezig en daardoor storend in het hele luister proces. het geeft daardoor geen rust, wat het eigenlijk wel zou moeten.
 
Hehe.. ik heb die Vintage Phaser van Behringer ook.. alleen zet ik em op mijn Rhodes :D
Door de helicopter heen luisterend.. word ik in een heerlijke compositie meegezogen.. :)
 
Hehe.. ik heb die Vintage Phaser van Behringer ook.. alleen zet ik em op mijn Rhodes :D
Door de helicopter heen luisterend.. word ik in een heerlijke compositie meegezogen.. :)

Okee, ik weet dat ik iets teveel de LFO en de helicopter heb gebruikt (hoewel het geen helicopter is, maar de poor-mans VCS3 van me, de BJ82 generator). Ik zoek nog steeds een goedkoop filter om die generator me te bewerken. Heb al eens een monotron geprobeerd, maar dat werkt helaas niet, krijg ik alleen maar veel ruis en een extra brom mee.:duivels:
 
Back
Top