rare sampler

tim

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
514
Locatie
Amsterdam
mijn sampler doet vaag! Als ik mijn esi opstart dan duurt het een uur voordat ie "mounting drive" heeft afgerond
en als ie eenmaal is opgestart ziet mijn computer hem niet meer een mijn scsi schijf pakt ie ook niet meer?? kreeg wel
laatst de melding bij het uploaden van samples "scsi failure please restart" en sindsdien doet ie raar! iemand weet wat het kan zijn?!?!

thanks

groeten
 
In master SET-UP SCSI kun je zien welke scsi nummer er wordt gegeven aan de harddisk. Misschien staat de termination niet op on , dan blijft hij immers zoeken naar een andere schijf die er niet is. Misschien zijn de interne scsi instellingen zonder dat je het wist gewijzigd.

Ik heb een E 6400 , maar is denk ik wel vergelijkbaar

Succes


Erik
 
Ik denk dat de SCSI nummers van de esi2000 zelf en van de harddisk of cd-rom speler (of ander scsi-apparaat zoals computer) hetzelfde nummer hebben gekregen (tussen 0 en 7, O en 1 zijn meestal van de computer, 5 of 6 van de esi4000 zelf, 4 voor interne harddisk, 3 voor cde rcdrom speler, 5 of 6 voor een zipdrive, etc. ), dan gaat de esi bijvoorbeeld oneindig loopen. ook is het mogelijk dat je een van de SCSI apparaten niet aan heb staan?, eerst alle scsi-apparaten aanzetten dan pas de esi2000?, laatste scsi-apparaat in de chain moet getermineerd zijn. Ergens in het menu moet je de SCSI-nummers wel terug kunnen vinden, het is niet zo duidelijk te zien als bij een e6400 trouwens. Daar had ik ook eens zoiets (2 dezelfde scsi-nummers) en toen kreeg ik maar liefst 10 nieuwe apparaten in mijn disk-display...allemaal niet werkend natuurlijk.
 
nou hij doet ut weer snap er werkelijk geen ene reet van want ik heb niks verander of aangepast, zette de sampler vammidag aan en toen starte ie gewoon zoals normaal op geen vertragingen ofzo?? raar ding hoor!!

:slotje:
 
ervanuitgaande dat er geen dubbele scsi nummers vergeven zijn:
als je dat weer krijgt kun je alles even uit zetten, de scsi-chain verkortte tot b.v. alleen de esi en de harddisk (met terminator) en hem dan zo eens een tijdje gebruiken. blijft het probleem dan zijn de oorzaken misschien wat makkelijker te vinden. b.v. kapotte scsi- kabel, probleem met de harddisk (opnieuw via de esi formateren, heeft hij het overigens ooit langere tijd wel normaal gedaan?).
als het geen problemen met de kortere scsi-chain geeft dan zou het misschien ook aan de samenwerking esi formaat/ computer formaat kunnen liggen. bij de mac van mij wordt de esi harddisk niet of als vreemd(ongeformateerd ) herkend.als ik dan b.v. een cd van m'n esi-data wil branden ,dan moet ik de computer met "extensions off"opstarten.ik sluit de esi derhalve dan ook alleen aan op het computerscsi-deel als ik data op en neer wil sturen.meer weet ik er ook niet van.
 
Back
Top