Waar tegenwoordig betaalbare vintage gear?

Ah grappig, ik kan me juist herinneren dat de dateqs exact dezelfde “gooi erin wat je wilt, het blijft toch wel werken” imago hadden. Zelf niet zoveel gedraaid toentertijd om daar zelf een mening over te kunnen vormen overigens :)
 
wie 't boeit, interview ivm Rodec bij een radio. Wel de muziek trotseren als je 't helemaal wil horen.
Misschien goed om weten dat Rodec toch wel voor de audiofiel wou zijn.
De liefhebber kan nog op zoek naar Sherman zijn Restyler, samen gebouwd met Rodec. (er is een gerucht dat die opnieuw zou worden gemaakt)

 
Ik zag dat mijn boss dr sample sp 202 al 400 euro staat op marktplaats, de nieuwe next hype?
Das niet zo gek want het is een erg leuk apparaat. EN een slecht geluid man man man .. maar dat is juist leuk. Als je die knopjes indrukt dan hoor je dat het een “toy” is. Ik heb het over de attack en de release. Het apparaat moet super easy te bedienen zijn. Nou de 202 is voor de josti band. Net als de tr-808 eigenlijk zo simple.
Ik zal nog ff een paar foto’s plaatsen van mijn tr reeks. Dan is deze discussie ff stil. Een jaar of 5 terug was het nog van dat samples “perfect “ moeten klinken . Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om wat er mee gemaakt is vroeger. Bekende hits producers enz.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb alle TR's in de JD-XI zitten. Dan is het toch nog een echte Roland hardwarebak. :D

(maar even serieus, de JD-XI is wél een goede manier om heel veel combineerbare TR samples met drumsequencer te hebben waar velen misschien niet meteen aan zouden denken.)
 
Voor een DX7 geeft men tegenwoordig blijkbaar ook al significant geld. Je vraagt je af waarom.
Heb wel eens een Bladerunner patch op de TX802 ( 4xDX7) en TX81Z gehoord na de Oberheim Expander, Arp 2600, Juno 6/60/106, Pro One, Model D, CS70 en wat andere klassiers op dezelfde avond.

Man man, heb gelijk een DX11 gekocht. Dus ja de DX7 kan iets wat software nog niet kan.
Heb de DX7 en DX11 uitvoerig met Dexed en FM8 vergeleken en het heeft echt een speciefiek mooi karakter dat de nieuwe FM bakken niet hebben.
Maar goed ik zou nooi meer dat 200E voor een DX7 uitgeven.
 
Voor een DX7 geeft men tegenwoordig blijkbaar ook al significant geld. Je vraagt je af waarom. Voor de zeldzaamheid moet je het echt niet doen. Ik vind het een leuke synth, maar de interface blijft toch ietwat vermoeiend. En dan ben ik nog iemand die de synthese grotendeels begrijpt en er gericht op kan proggen. Maar 250 vind ik toch wel al echt goed betaald. Nu zie ik ze vlot naar 500 en een stuk meer gaan. Wat zoek je dan als je dat geld eraan geeft? Als het om de e-piano's gaat heeft elke moderne bak daar een selectie van ingebakken. Als het om vage soundscapes gaat heb je leukere moderne bakken. Ze waren leuk toen ze 150 waren en er geen moderne FM bakken waren.
Zeg eens eerlijk waarom is 150 dan wel goed. Waarom geen 50 euro of 25 euro. Zo begon het ook met de tr-808 . “Ik heb er geen 600 voor over” 5 jaar later met een paar cloons die nieuw 700 koste. En het origineel 1500 . “ nou ik heb geen 1500 voor over maar 900 wil ik hem wel” . Weer 5 jaar later. “ voor 1500 euro wil ik die 808 wel. Terwijl het origineel voor 2200 wordt. Ik zie steeds een herhaling.
 
Deze draad is even nuttig als een pro contra behringer draad. I’m out of here.
 
Zeg eens eerlijk waarom is 150 dan wel goed. Waarom geen 50 euro of 25 euro. Zo begon het ook met de tr-808 . “Ik heb er geen 600 voor over” 5 jaar later met een paar cloons die nieuw 700 koste. En het origineel 1500 . “ nou ik heb geen 1500 voor over maar 900 wil ik hem wel” . Weer 5 jaar later. “ voor 1500 euro wil ik die 808 wel. Terwijl het origineel voor 2200 wordt. Ik zie steeds een herhaling.
Eerlijk dan nog wel. :)

Wel: een DX7 is naast de synth ook een goed MIDI klavier (die max 100 velocity is wel een dingetje als je geen DAW gebruikt om dat te mappen), dus gezien de prijs van een MIDI klavier zit er minstens 100€ waarde in. Een OPSIX heeft een uitgebreidere FM engine en handiger interface, dus voor 500 zie ik niet waarom je dan nog een DX7 zou kiezen. Dus in die logica vind ik minder dan 100 en meer dan 500 voor een DX7 "onzin". Klankmatig vind ik het een lekkere synth, maar je bent zo lang bezig om bv envelopes in te stellen dat ik er niet graag mee werkte. Vandaar dus dat ik hem veel dichter bij de ondergrens dan de bovengrens plaats.

Dus.
 
Want, het zijn naaktfoto’s ? 😟

Deze viespeuk kijkt graag naar foto's van de binnenkant, yummie yummie... 8~

Roland_step_2.jpg


:D
 
Deze draad is even nuttig als een pro contra behringer draad. I’m out of here.
Kom je daar nu pas achter :D
 
Ondertussen staat er al een tijd een Minikorg 700 voor 650 op Synthforum te koop. Waar tegenwoordig betaalbare vintage synths vinden? HIER!

Het is een historisch belangrijke synth (allereerste Korg model), unieke en zeer goede klank, en als je even oefent kan je ongelooflijk expressief/dynamisch spelen met de traveler. Dus niet treuren over die te dure bakken die je niet kan kopen, gewoon hiervoor gaan en muziek maken. Ze zijn nog betrouwbaar ook.
 
Bloody hard to fix pertang. Ik pas. Ookal ben ik zot vd 700S (die 't niet is)
 
Grappig, ik vind de 700s nu net de minste van de drie. Het kan exemplarisch zijn, maar ik vond gek genoeg de 700s niet zo mooi klinken als de 700 en voor de functionaliteit heb ik de 800dv. Die laatste valt natuurlijk niet onder betaalbare gear.

Wat vond je lastig te repareren aan de 700? Bij mijn weten zit er geen zeldzaam spul in, wel Korg ic's maar dat zijn ook discrete schakelingen in een doosje.
 
ik ben geen tech. Maar heb t uit hele goeie bron. Daarom maar geen 700s gekocht. Ben anders gek van tvod 🥰
 
Ik begin ook eigenlijk wel beetje moe te worden van al die mensen die een 909,808,707, Juno 106 kopen en dan muziek van vroeger gaan nadoen.

Het klinkt geweldig, en ik ben zelf fan van genoeg Roland-adepten, maar ik merk dat ik veel meer opleef als iets echt 21e eeuws klinkt.

Zelf maak ik overigens ook niets innovatiefs en hier draait de 808-emulatie en de AJ2 ook gewoon overuren, dus ik moet ook m'n smoel houden.

Maar toch, de standaard studio met de usual suspects en een space echo begint me echt de keel uit te hangen. Er is best wat leuke nieuwe gear op de markt.

Goed, tot zover mijn 'bijdrage'.
 
Dank, we hebben er veel aan! :W
Hahaha zo'n drol van een thread kan je niet meer oppoetsen. Vintage gear is niet meer voor leuke prijzen verkrijgbaar of je moet gaan voor de praktische, maar minder iconische bakken. Een DX27 is prima te betalen, maarja, die DX100 is schattiger.

Het gaat me wel echt veel te ver allemaal. Als Poly800 ooit de 750+ gaan aanraken vreet ik m'n lul op.
 
Hahaha zo'n drol van een thread kan je niet meer oppoetsen. Vintage gear is niet meer voor leuke prijzen verkrijgbaar of je moet gaan voor de praktische, maar minder iconische bakken. Een DX27 is prima te betalen, maarja, die DX100 is schattiger.

Het gaat me wel echt veel te ver allemaal. Als Poly800 ooit de 750+ gaan aanraken vreet ik m'n lul op.
Hahaha..


Ik heb lang geleden mijn Poly 800 in hele mooie staat per biedingen voor 300 weggedaan. Ik denk dat door de komst van nieuwe poly's er ook nooit veel meer zal neergelegd worden voor deze parafoon. Hij klinkt wel mooi verder.

Korg 700 is ook een heel aparte bak en nodigt uit tot spelen. performance ding!! Ik heb er ook express geen moeite voor gedaan om er midi op te zetten en toch redelijk wat opnames mee gemaakt. De S vond ik wel meerwaarde qua extra OSC.. die ring modulatie maakt em echt super vies bv.. en natuurlijk een interval hebben is leuk bij leads.. Hij klinkt sowieso lekker blubberig ofzo.. apart klankje.. wat je niet zo snel hoort in andere synths.
Maar wat meespeelt.. er zijn tegenwoordig gewoon zoveel nieuwe leuke monosynthjes.. microfreak bv.. ook heel leuk om mee te spelen.. en zoveel meer.. dat zorgt wel voor minder interesse in een ouwe vintage analoog.

Ben ook benieuwd wat de nieuwere Poly's in gaan doen met de prijzen. Voor mij geen nieuwe P5 iig.. heb je gezien wat erin zit??? :dubbel: Maar als ze het in een bescheiden ergonomische behuizing zonder toetsen stoppen (wat gewoon kan) ben ik misschien wel geïnteresseerd.
Ik denk ook niet dat mensen massaal hun P5 gaan dumpen.. is volgens mij ook niet gebeurd met de Mini Moog na de komst van de Behringer Model D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top