Pepsi test Reason

Waar blijft de uitslag van de al omvattende test? :p
 
lijkt me handig als er wat mensen met een theoretische audio kennis kunnen meehelpen..(lees mijn eerdere posting van hierboven)

Olaf
 
De NN19-sampler in Reason is niet je van het, maar het kan er mee door.
Je moet Reason echt goed doorhebben wil je er vette sounds uitkrijgen. Ikzelf kan momenteel goed met Reason werken en naar mijn mening is de geluidskwaliteit (als je goed met Reason kan werken) hetzelfde als die op allerhande Trance-CD's
 
Hi hi,

Wat een grappige thread is dit. Ik heb waarschijnlijk weer een totaal andere mening dan iedereen....

Het maakt mij geen fuck uit wat iemand gebruikt om iets te maken. Het proces doet er niet toe. Het eindresultaat is het enige dat telt. Al dat geneuzel in de marge over anti-aliasing en bitrates en al die shit...

Ga gewoon muziek maken en gebruk daarvoor wat je nodig acht. Reason, Fruityloops, RS7000, Nuendo, whatever....
Gebruik wat je makkelijk vind en wat jou de mogelijkheden geeft. En ga vooral mensen niet lastig vallen met argumenten als "Het komt uit Reason dus het kan nooit zo goed zijn als product X".

Ik vind alles leuk waar een stekker aan zit, dus daarom gebruik ik veel hardware. De laatste tijd gebruik ook veel software omdat het mij in staat stelt dingen te doen die ik eerst niet kon (Lees=EINDRESULTAAT en niet PROCES).
Het maakt dus gewoon allemaal niet uit.

Groet, Nolet

De synthforum huis-tuin en keuken filosoof... 8)
 
Ehhh dit klinkt misschien heel stupid maar wat is een PEPSI test???
 
En toen voelden een heleboel mensen zich heel erg oud. ;)
 
Ik heb een kapotte midi-kabel in reason, waar kun je ergens een soldeerbout downloaden?
 
Ik denk precies zo over als jij hoor, alleen vraag ik me waarom zoveel audiofielen er toch nog mee werken.

(audiofiel is geen scheldwoord toch>?>)
:)

Origineel geplaatst door Nolet
Hi hi,

Wat een grappige thread is dit. Ik heb waarschijnlijk weer een totaal andere mening dan iedereen....

Het maakt mij geen fuck uit wat iemand gebruikt om iets te maken. Het proces doet er niet toe. Het eindresultaat is het enige dat telt. Al dat geneuzel in de marge over anti-aliasing en bitrates en al die shit...

Ga gewoon muziek maken en gebruk daarvoor wat je nodig acht. Reason, Fruityloops, RS7000, Nuendo, whatever....
Gebruik wat je makkelijk vind en wat jou de mogelijkheden geeft. En ga vooral mensen niet lastig vallen met argumenten als "Het komt uit Reason dus het kan nooit zo goed zijn als product X".

Ik vind alles leuk waar een stekker aan zit, dus daarom gebruik ik veel hardware. De laatste tijd gebruik ook veel software omdat het mij in staat stelt dingen te doen die ik eerst niet kon (Lees=EINDRESULTAAT en niet PROCES).
Het maakt dus gewoon allemaal niet uit.

Groet, Nolet

De synthforum huis-tuin en keuken filosoof... 8)
 
Ik heb die soldeerbout gedownload (+crack) ik heb em gebruikt maar ik liet em op mijn desktop leggen, nu is er een stuk van mijn startbalk weggesmolten :(
 
Ik heb er geen problemen mee hoor!
Ik vind het goed klinken, en ik kan me prima vermaken met filters en zo , het valt zeker wel mee! ga fasttracker maar eens vergelijken met een ander prog. dat is pas erg! Met reason zit je behoorlijk goed in de richting met vind ik zelf de geluidskwailteit!
 
Fasttracker! Haha, dat was pas een muziekprogramma! Nix geen midi en VST, gewoon lekker getallen intikken tot je er bij neerviel. Ik kan haast niet geloven dat ik er nog wat tracks mee gemaakt heb ook. (wel jammer dat ik die allemaal kwijt ben, zou ze best wel weer eens willen horen)
 
qua het maken van dingen vind ik reason geweldig.. maar ik zet et om in midi signalen en laat ie em uitvoeren naar NI....
de drums vind ik echter juist wel weer goed kliken

dat nummer uit pagina 1 is de drums veel te overduidelijk en de synth te ielig..

dat is gewoon bij reason.. het geluid is mager, maar je zou er een professionele productie mee kunnen maken denk ik
 
ben ik eigenlijk wel met je eens gitaarwerk...mijn laatste productie heb ik daarom als experiment ook grotendeels met hardware gemaakt....ik vind dat je dat best wel goed kan horen..de drums kicken bv veel meer en de bass zit er ook beter in...check mijn track http://www.expansions.nl/filez/greglove-pacificreeves.mp3 maar ff voor het bewijs

Olaf
 
wat heb je voor die laatste track van je gebruikt aan harde waren? misschien in je eigen topic plaatsen, zodat we niet te offtopic gaan?
 
Nee stel je voor dat we off topic zouden gaan! Ik moet er niet aan denken!:P
Ik vind dat sommigen van jullie daar een beetje geobsedeerd mee zijn eerlijk gezegd, maar goed dat ligt mischien aan mij.
Of zal ik hier een aparte topic voor maken?
 
hoeveel staat de stand nu tussen reason VS non reason ?????

;-)) doe mij maar hardware mensen ben niet zo op plugins en softsynths etc sequence alleen maar en speel wat vst tracks (clean) die ik extern bewerk maar het is inderdaad wel leuk de voor en tegen standers te zien

stem tegen !!! stem .......

groetjes dennis
 
liep eigenlijk een beetje te stangen....die laatste track komt gewoon ook 100% uit reason..het enige dat er voor nu ff over heen is gegaan is de Waves L1 maximizer

ach...het maakt toch ook allemaal niet uit..muziek is muziek

Olaf
 
100% reason track met eigen samples?
 
ff denken...drumkit,bongoloopje en vibes komen van standaard soundbank, bas komt uit de nieuwe malstrom synth, chord is een standaard NN19 sample, strings komen van de nieuwe orchester soundbank, synthleadgeluidje is subtractor sound....de rest is eigen samples (breakbeat, klappende mensen, diana reeves vocal met piano geluidje) ..

qua effecten hebben we klein beetje compressie als send effect op de drumkit en breakbeat gezet.....een filter over de bass om de hoge tonen wat weg te filteren, een distortion over het leadgeluidje om em wat beter in de mix te laten zitten, een phase/flanger over de chord, en over de meeste geluiden wat reverb en delay...

Olaf
 
Back
Top