Pepsi test Reason

Origineel geplaatst door olafmol
ben ik eigenlijk wel met je eens gitaarwerk...mijn laatste productie heb ik daarom als experiment ook grotendeels met hardware gemaakt....ik vind dat je dat best wel goed kan horen..de drums kicken bv veel meer en de bass zit er ook beter in...check mijn track http://www.expansions.nl/filez/greglove-pacificreeves.mp3 maar ff voor het bewijs

Olaf
het klinkt goed :) maar weer drums te duidelijk, denk dat dat een groot nadeel is van reason..
maar ja, ik had zo een korg er-1, klonk lekker hoor, maar toen ik reason hoorde, vond ik mijn korg ineens waard om weg te doen!...

dus ik heb em verkocht (uiteindelijk zonde, want ik kon em perfect voor als ik ooit eens live zou gaan gebuirken, gebuiken! :) )

maar ja... als je lekker de drums in cubase gebruikt van reason, en de rest in cubase doet, kan je toch wel hele goed klinkende dingen maken


muziek is wel muziek, maar als je een muziekfan bent, luizter je ook naar de kwaliteit denk ik zelf dan. Ik dewnk dat de meeste van jullie pink floyd met high hopes wel kennen..
erg mooi nummer, maar als je goed luisterd is de acoustische gitaar tegen een irritant frequentie gemixt.. heel vervelend om dat dus op een goeie audioinstallatie te draaien...

door irritatie zet je de muziek af..en wat is muziek zonder muziek??? (ik overdrijf misschien, maar stel dat, dan kan je beter een goed geluid hebben toch? dat je vor iedereen de muziek 'hoorbaar' maakt )
 
het klinkt goed maar weer drums te duidelijk, denk dat dat een groot nadeel is van reason..

grappig dat dit soort opmerkingen altijd pas komen *nadat* iemand heeft verteld waarmee het gemaakt is.....tot dat moment hoor je nix over dat bv de drums niet goed klinken ;)

wisten jullie trouwens dat het nieuwe album van Llorca (op F-com) 100% in reason is gemaakt, en dat een paar van Kerri Chandlers laatste releases hier ook mee gemaakt zijn.....en dat zijn nog maar een paar namen...en kom me niet aan met die onzin dat het duidelijk te horen is dat het uit reason komt etc.etc. want dat is het nl niet...

wat ik ook niet helemaal snap is dat je eerst zegt dat de drums typisch reason klinken, en vervolgens zeg je dat als je alleen de drums uit reason gebruikt en voor de rest cubase gebruikt dat het dan *wel* goed kan klinken....beetje tegenstrijdig?

naja..tis geen persoonlijke aanval verder..maar vind het wel grappig dat niemand de standaard opmerkingen maakte over de typische reason klank die je normaal wel krijgt als iemand erbij zegt waarin het gemaakt is, en nu ik dat wel heb aangegeven ineens de standaard opmerking(en) tevoorschijn komen..

maargoed: zoals Nolet zegt: muziek is muziek, waarmee het gemaakt is is niet belangrijk..

ben het trouwens helemaal met je eens over het feit dat geluidskwaliteit ook belangrijk is....

Olaf
 
Toch grappig dat mensen hier weer follow-ups aan geven waaruit blijkt dat ze de hele draad niet hebben doorgelezen en dan weer komen aanzetten met dezelfde argumenten.

Zal me jeuken of iemand de elektrieke tandeborstel van z'n grootje gebruikt. Als het lekker klinkt is het toch goed?
 
Origineel geplaatst door olafmol


grappig dat dit soort opmerkingen altijd pas komen *nadat* iemand heeft verteld waarmee het gemaakt is.....tot dat moment hoor je nix over dat bv de drums niet goed klinken ;)

wisten jullie Olaf

eeh..dit zei ik voordat je die mp3 psote :)
nofi :)
 
ehhh..over welk nummer heb je het dan precies? in je posting quote je mijn eerdere posting nl...

olaf
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
qua het maken van dingen vind ik reason geweldig.. maar ik zet et om in midi signalen en laat ie em uitvoeren naar NI....
de drums vind ik echter juist wel weer goed kliken

dat nummer uit pagina 1 is de drums veel te overduidelijk en de synth te ielig..

dat is gewoon bij reason.. het geluid is mager, maar je zou er een professionele productie mee kunnen maken denk ik
dit zei ik dus veel eerder dan dat jij dat mp3'tje posttte :)
 
Ik vind het leuke stukjes die ik nou hoor!!!!( wat jullie vertellen)

Maare ik had effe andere vraagje tussen door!!

Hoe doen jullie het het met registreren van jullie eigen nummers(copyright's enz enz.)

Ben ik beetje benieuwd naar!!!!
 
ah dus het gaat om dat nummer van pagina 1..ik snap je weer ;)
vind je dat nog steeds gelden voor het pacificreeves nummer trouwens? ohja..ik zie het al, je vindt de drums nog steeds te duidelijk lees ik...naja..denk dat dat veel meer aan de mix ligt dan aan reason hoor..kwestie van fadertje omlaag en iets minder compressie ;) kvind het wel mooi zo...

Olaf
 
Ligt toch echt aan je eigen wat voor geluidskwaliteit je er uit krijgt, en of het profesioneel klinkt.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ah dus het gaat om dat nummer van pagina 1..ik snap je weer ;)
vind je dat nog steeds gelden voor het pacificreeves nummer trouwens? ohja..ik zie het al, je vindt de drums nog steeds te duidelijk lees ik...naja..denk dat dat veel meer aan de mix ligt dan aan reason hoor..kwestie van fadertje omlaag en iets minder compressie ;) kvind het wel mooi zo...

Olaf
hoe dan ook :) het blijft een eel relaxed programma.. en al zou ik het alleen maar gebruiken voor drums / en/of synth
de synth is niet geweldig, maar wel weinig cpu kracht :duivels:
dat is dan wel weer fijn! :)
 
Ik heb reason nog niet echt gebruikt (demo), maar gebruikt hij veel het RAM geheugen?, want dat zou wel fijn zijn. Ik heb 640 MB RAM:D
 
Ik heb gisteren effe de demo van versie 2 gedownload.
Dat was volgens mij m'n eerste ontmoeting met Reason.
Zier er erg mooi uit!!!!!!!. Maar aangezien ik al de hele dag op m'n werk achter de pc zit en een beetje last van m'n arm/pols begin te krijgen, zit ik 's avonds toch liever met m'n hardware te klooien.
 
Uhuh, met je 'hardware' te klooien. ;)
 
lol... nee fuse LOL :)

Maaruh... zal al tig keer gezegd zijn misschien. Reason is ook tig keer makkelijker te bedienen dan een normale synth als de KARMA of CS1-x of whatever samplebased synth... Ben er wel achter dat dat gewoon een kriem (criem, krym..zegt maar) blijft als je Reason kent.

De Karma heeft veel beter geluid dan Reason vind ik...maar is echt ********* als het om de bediening gaat zolang er geen goede PC-editor voor is. Je blijft van schermpje naar schermpje switchen...schermpje is erg klein... Maarja wie mooiere volle sounds wil dan de sounds uit Reason...moet pijn leiden denk ik ;)
 
Reason 2 demo geprobeerd!

De höskölemeuröh töttéfreure MalStröm is erg leuk! ALs je ranzige sounds zoekt heb je daar een goede aan!

De NN-XT had wat demosoundjes... nou die kunnen wat mij betreft direct bij het grofvuil :( Beetje gek dat ze voor een demoversie niet een goede multilayer pianosample meegeven ofzo. Dit komt niet bepaald over vond ik...
 
Back
Top