Don Martin Minimoog


dit verhaal, deze synth kende ik helemaal niet.

ik las de synthfool mening, maar die zal een beetje vooringenomen zijn geweest misschien.

het is een erg mooi exemplaar en tot vorig jaar een uitgelezen kans om een zo goed als nieuwe minimoog te kopen, maar met de re-issue is er ook op dat vlak een alternatief en wordt het een lastige kwestie.

is die donimoog the best of both worlds ? zo goed als nieuwe mini met vintage kwaliteiten.

ik vind de nieuwe echt super aantrekkelijk, op het geluid na. en dat is toch een dingetje.

wat is de beste keus? lastig hoor!
 
precies - hoewel de bediening ook zwaar weegt. liever een model d reissue dan een voyager.
voor mij dan.
 
Biedingen lopen nog niet echt hard op een of andere manier.
 
ik zie zoveel lintronic minimoogs voor + 3000 op ebay dat ik vermoed dat de meeste minimoog bezitters toch bedenken dat ze toch kiezen voor een reissue model . old skool minis zijn toch wel erg weak met dat toetsenboard. Ook al zijn ze net nipt warmer 1 op 1 . een 100% werkende is wel een pre.


http://www.ebay.de/itm/Moog-Minimoo...541262?hash=item283b2dae0e:g:LEMAAOSwJhdZhEps

ik ben een eeuwige twijfelaar, maar het verschil in geluid is naar mijn bescheiden mening wel iets groter dan een beetje warmer. vooral in het diepe laag en schrille hoog. dan hoor ik toch 2 verschillende synthesizers.

dat toetsenbord van de nieuwe is geweldig, en het oude - zoals "iedereen" weet - een ramp.
maar aan de andere kant, eenmaal schoongemaakt, hier en daar een veertje wat op zijn plek gezet en regelmatig bespeeld, is er helemaal niks mis met zo'n oud toetsenbord. geen centje pijn.

en een mini met midi is toch een mini met midi, ook al staat er honderd keer linntronics bij, als een soort toverwoord. en als er dan ook een nieuw vco bord onder de oude kap zit, is het ook weer geen buitenkansje.

die donimoog, synthfool is er niet mals over, maar volgens de eigenaar is die chip van Don dé oplossing voor de niet beschikbare UAwatwashetookalweer.
hij is wel erg mooi, maar dat is de re-issue ook. en een oude ook eigenlijk.
 
Mijn oudje met verse bushings werkt gewoon zoals het hoort en heeft geen scheve tanden. Het klavier is niks om over naar huis te schrijven, maar doet wat het moet doen ruimschoots. Ik weet niet hoe veel erger het gesteld is met de exemplaren zonder bufferboard.
 
Doet het ook prima , vind die oude klavieren best lekker soepel spelen
Veel op spelen en goed laten onderhouden ...
Vind het enige voordeel van de reissue de velocity, het geluid vind ik minder/ op z'n minst anders. Dan zou ik nog liever voor de voyager gaan
Maar goed da's ook een persoonlijke keus : qua sound , 1 oude model -d, qua variatie +sound :1 voyager
 
komt Leo weer hoor...

de voyager is toch een heel andere synth?! dan kan je wel gaan vergelijken met allerlei 3vco 24db lowpass synths

de donimoog is niet echt sky high gegaan. mooie koop zo, want het is wel een zo goed als nieuwe model d voor erg weinig.
 
:-)
Die donimoog beschrijving spreekt in de beschrijving over ic's gebruikt in de oude model-d, hadden ze die dan in 72 al , en zo ja waarover heeft hij het dan ?
 
Nee dacht het ook niet ..
 
Die uitleg was supervaag. Het oude osc board had IC's. Het nieuwe ook, maar andere. Op het nieuwe zat uA726, wat je als een IC met heel weinig componenten kan beschouwen. Wat er op de old osc boards allemaal exact zat qua IC's weet ik niet van buiten en Google denkt dat ik Lucifer hemzelve ben ofzo dus blokkeert me.

Enfin, de uitleg bij deze advertentie valt dus niet echt te rijmen met wat er in old/new osc board Minimoogs zit. Alleen de allereerste Minimoogs hadden volledig discrete boards, maar dat is een zeer kleine minderheid. Het zal de verkoop niet echt bevorderd hebben, zo'n klok-klepel verhaal.
 
Voor een minimoog , ja
Tis veel geld, dat wel , maar in verhouding tot andere vintagesynths en mini's is dit niet teveel
 
Die chip/ ic ? :-)
Hij zag er wel mooi uit
 
Back
Top