Kampa Museum Praag

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.905
Locatie
-
23-06-2017

up-editor_1496866046455.jpg

http://www.museumkampa.cz/

World premier "Tactile utterance" for Kyma extended string quartet by Roland Emile Kuit

fama%20Q%20string%20quartet.jpg

FAMA Q string quartet with David Danel and Roman Hranička – violins, Ondřej Martinovský– viola, Balázs Adorján – violon
Roland Kuit - Kyma

Tectonic Articulations of Colour
Roland Kuit: Kyma, Nord Modular Synthesizer
 
heb dit bericht al een paar keer voorbij zien komen. Wellicht rare vraag maar wat gaat hier precies gebeuren? Ben niet bekend met de taal waarin dit bericht geschreven is maar lees wel iets over een World Premiere en het beeldmerk Roland heeft exact hetzelfde lettertyoe als de fabrikant. Heeft e.e.a met elkaar te maken of heb ik het helemaal mis en wordt er viool gespeeld in een museum aangevuld met geluiden van een Nord modulair en Kyma
 
Sorry, laat maar. De website van de link heeft een vertaalbutton. In het engels is het direct duidelijk. Succes!
 
Stucwerk hahahaha

Dit was een overzichts tentoonstelling van het werk van Tomas Rajlich in het belangrijkste moderne kunst museum daar.

Voor mij een hele eer om een speciaal hiervoor gecomponeerd stuk te mogen maken en uitvoeren. Krant en TV waren er, en metteen een uitnodiging voor September een les op de Universiteit daar te geven. Straks weer terug naar NL.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    41,7 KB · Bekeken: 123
De video is binnen maar ik ga deze niet plaatsen. Buiten de lessen die ik ga geven aan de universiteit in Praag, ga ik ook dit werk opnemen in 1 van de beste studio's van CZ. Met de techneute Eliška Bejčková die ook in het museum voor mij de techniek verzorgde. (T.V.)
De CD zal eind dit jaar uitkomen. Dit voor geïteresseerden.

Een kleine anecdote: toen het strijkkwartet en ik voor de 2de keer oefenden in het Concertgebouw van Praag, was het zo mooi wat het kwartet deed dat ik zei dat ik m'n Pacarana zou verkopen en vioollessen bij hen zou gaan volgen....
Deze mensen hebben namelijk de meest moderne technieken in hun vingers wow!

Hier nog een foto repeterend in de dirigenten kamer. 36 graden. Foto op zn kop, het gaat om het idee.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    76,1 KB · Bekeken: 120
Bedankt Barno.

Net het fiat en het geld binnen op de opnamens te mogen gaan doen.

Verder is dit ook headline nieuws bij Donemus:

Resent projects Roland Kuit

Roland Kuit has been exploring and broadening the language of sound for over 25 years. On 23-06-2017, a special world premiere took place in the Kampa Museum – The Jan and Meda Mládek Foundation in Prague (CZ). With this three part work “Tactile utterance”, Roland succeeded in expressing the 50 years of painting by Tomas Rajlich…

Schermafbeelding-2017-08-17-om-12.44.11.png


http://donemus.nl/recent-projects-roland-kuit/
 
Back
Top