Leuk synthje voor mijn beginnende dame

Waarom zou iemand die kan spelen niet gewoon iets met een step sequencer kunnen doen? Gevoel voor ritme en harmonie is universeel maar techno is duidelijk muziek die sequencer based is en dus meer thuis is bij een minder keyboard georiƫnteerde manier van sequences maken.
 
Als je vrouw wT wil experimenteren met beats en geluiden is wellicht een groovebox welk de makkelijkste oplossing en meest inspirerende. Gewoon inpluggen en gaan aan de eetkamertafel. Wellicht is naast alle genoemde opties een Roland MC-307 of Roland D2 nog een optie en te vinden binnen het budget. Op YouTube staan wel wat voorbeelden.
 
Thanks voor alle feedback, hier kan ik wat mee!
Ik neem jullie suggesties zeker in overweging.

Ter opheldering:

- Vrouwen die 'into muziek' zijn vind je aan het conservatorium, dat is waar ik de mijne ook trof.
- Ze heeft meerdere zussen maar die zijn allemaal niet 'into muziek'.
- De rede dat ik haar geen 'toegangskaart tot mijn studio geef' is omdat die studio sowieso al wagenwijd voor haar (en iedereen met interesse eigenlijk) open staat maar dat ze het leuk vindt om zelf dingen te onderzoeken en uit te proberen wat het best voor haar werkt. Ze heeft een eigen smaak dus daar passen weer andere apparaten bij en ik denk niet dat ze zit te wachten op een soort regeling waarbij zij mijn studio mag gebruiken in de zeldzame uurtjes dat ik er toevallig niet in bezig ben. Met een beetje geluk kunnen we over een tijdje onze hardware eens in dezelfde mixer prikken voor co-op, dan is het toch vet als ze haar sound en style heeft opgebouwd.

Ik heb nog een maandje dus ik blijf open staan voor suggesties. :)

2e hands Circuit! Super leuk speeldgoed, 10x beter dan ik ooit zelf had verwacht (dacht echt wat een onhandig plastic ding, niet dus...). 2 synths, meerdere drumtracks, op batterijen (niet dubbelzinnig bedoeld 8o)), super intiutief
 
2e hands Circuit! Super leuk speeldgoed, 10x beter dan ik ooit zelf had verwacht (dacht echt wat een onhandig plastic ding, niet dus... op batterijen

Dus we gaan er dus van uit dat je vrouw enthousiast wordt van super leuk, plastic speelgoed op batterijen... Komt er dan ook geluid uit? :D
 
Dus we gaan er dus van uit dat je vrouw enthousiast wordt van super leuk, plastic speelgoed op batterijen... Komt er dan ook geluid uit? :D

:stupid

Dont-die-a-virgin.jpg
 
Dus we gaan er dus van uit dat je vrouw enthousiast wordt van super leuk, plastic speelgoed op batterijen... Komt er dan ook geluid uit? :D

Tsjonge jonge jonge wat een leuke grap was dat........(not)
:stupid
 
Overstijgt idd het algemene niveau niet van dit draadje... :D

Synths voor vrouwen... Wat een sexisme zeg... Alsof Wendy Carlos plotsklaps nieuwe synths kocht...

Koop maar iets, goedkoop en simpel want het is toch maar voor een vrouw...
 
Novation launchpad met ableton? Vooral hands on, misschien geen synth maar wel leuk spul.
 
Beste mensen,

Bedankt voor alle tips en betrokkenheid. Ik ben gegaan voor een tweedehands volca keys + beats.

Het ga jullie goed!
 
Goeie keus
 
al heb ik er persoonlijk geen ervaring mee, ik zou iedere beginner een Roland Gaia aanraden.
Det ding is tweedehands spotgoedkoop, is lekker hands-on en heeft toch wel een interessante engine (3 partials met elk hun eigen osc, filter, lfo en envelopes)
De sound is misschien niet super analoog maar als ie enigszins als een SH-32 klinkt, dan valt het echt wel mee.
Gewoon lekker fun en easy om te leren.
 
Beste mensen,

Bedankt voor alle tips en betrokkenheid. Ik ben gegaan voor een tweedehands volca keys + beats.

Het ga jullie goed!
De 'Beats' heb ik niet, maar voor de 'Keys' heb ik een paar patches gemaakt van klassieke jaren '70 deuntjes. Zie: http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=107725&highlight=

En op Youtube: https://www.youtube.com/playlist?list=PLocjBs7gEETm77I9eHVqlZprJlnMLmbcQ

Biek ding, die Volca Keys. Ouderwets MIDI keyboard er op aansluiten en je kunt nog melodieen spelen ook. Maar let op: het mag geen USB Midi zijn (tenzij je wilt vogelen met een mobiele telefoon enzo, zie mijn YT kanaal)! Ik heb een (oplaadbare) 9V batterij aangesloten op mijn Midi keyboard om wat meer "draadloos" te zijn met de Keys.
 
Back
Top