Het grote plugin discount topic!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Iemand ervaring met deze site? Is dit betrouwbaar?
Ja. De Humble Bundle bestaat al een tijdje. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Bundle

Ik lees ook "pay what you want"?
Je mag 30 dollar betalen, maar ook meer als je gelijk aan een goed doel wil geven. Je kunt zelfs tot op de cent nauwkeurig instellen hoeveel van de aanschafprijs je aan welk goed doel wil geven.

Ik heb SoundForge in ieder geval gekocht en al mijn serials netjes binnengekregen. De verificatie gaat nog steeds via het bedrijf dat de serials oorspronkelijk heeft uitgegeven.

Het is wel niet de volledige versie zie ik, is zonder externe plug-ins (iZotope Mastering and Repair Suite). Hoe belangrijk zijn die plug-ins? Ik ben niet bekend met Sound Forge dus weet niet of je die essentieel zijn of niet.
Wat gebruik je nu als editor?

Ik heb lang geleden Sound Forge 4.5 gebruikt. Ik kon aan de manier van werken van Wavelab niet wennen, en voor deze aanbieding gebruikte ik Audacity - maar die heeft bepaalde nukken in de interface. Sound Forge heb ik altijd als standaard gehad. In mijn ervaring is een editor iets waar je voor kiest en dan vast aan blijft zitten; vroeger had je ook nog BIAS Peak, en toen dat onder ging was er een hele hoop verdriet.

Masteringsuites - tja, Izotope maakt Ozone en da's niet zo slecht (zie ook de discussie over Ozone elders op het forum). Aan de andere kant heb je vaak al wel de individuele tools in Ozone, het voordeel is voornamelijk dat ze daar samenwerken.

Repair is iets specifieks - weghalen van ruis zonder de muziek te ruineren, onderbrekingen opvullen etc. Of je dat nodig hebt...
 
Hou er rekening mee dat alle software van de humble bundel uitgeklede (soms) oudere versies zijn.
Soundforge Pro 11, uitgeklede versie 12 komt eraan.
Samplitude x3 silver, uitgeklede versie.

Bedoeling is natuurlijk meer publiek, en upgraden naar volledige versies.

Wellicht komen er op termijn weer aanbiedingen aan voor de upgrade, Magix kennende.
 
Overloud EQ550 Equalizer Is FREE For A Limited Time! ($139 Value)
https://bedroomproducersblog.com/2018/03/13/a-overloud-eq550-free/

Free.....maar wel een account aanmaken op https://overloud.com/eq550

Stukje quote....

Overloud has released the EQ550 equalizer in VST, AAX, and AU plugin formats for PC and Mac. The company is giving away 1,000 free licenses per day from March 12th until March 18th.

EQ550 emulates the API 550 series of hardware equalizers. These classic discrete four-band equalizers were used on many hit records in the 60s and 70s, remaining among the most sought-after pieces of studio gear to this day. The developers claim that EQ550 is a “hyper-realistic simulation” of the original hardware, using fourth generation DSP technology to emulate its characteristics in software form.
 
Bedankt Yoozer!

Echter net ontdekt dat de licenties PC only zijn en ik had Sound Forge graag op m'n mac gebruikt. De zoektocht naar een betaalbaar alternatief voor wavosaur op Windows gaat verder...
 
https://www.humblebundle.com/software/magix-sounds-of-music-software

Sound Forge voor $30 en je krijgt er nog wat extra's bij ook. :)
Weet iemand of Sound Forge pro 11 samen met een DAW kan worden gebruikt? In Wavelab en Cubase heb je namelijk de functie "release ASIO driver in background". Dit betekent dat als ik Cubase slapend (in de balk) zet, ik Wavelab gewoon kan opstarten en gebruiken. Andersom werkt dit dus ook. Kan dit ook bij Sound Forge Pro 11?
 
Weet iemand of Sound Forge pro 11 samen met een DAW kan worden gebruikt? In Wavelab en Cubase heb je namelijk de functie "release ASIO driver in background". Dit betekent dat als ik Cubase slapend (in de balk) zet, ik Wavelab gewoon kan opstarten en gebruiken. Andersom werkt dit dus ook. Kan dit ook bij Sound Forge Pro 11?
Iemand? De deal loopt namelijk bijna af.
 
je kan Sound Forge, of eender welke audio editor toch op Diretc x of zo laten draaien, met dezelfde audiointerface,, of ja nu begin ik te twijfelen,, mss dat ik een 2de audio interface voor gebruik, zoals de M-Audio Transit
en die actie te samen met Samplitude is al bezig van in december,,

https://www.magix.com/index.php?id=24739&L=52&utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_campaign=2017_48_SPsut_music_CRG_US&utm_content=SPsut&utm_term=_3844&phash=OuikyuI1i8dKzA7h%22]Samplitude&AffiliateID=50&phash=1yqXHIJuhlvg4kKM&utm_source=Linkshare&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=Affiliate_Linkshare&siteID=TnL5HPStwNw-alJvOwiYeZfqAuqUZEKCZQ&name=Skimlinks.com
 
Laatst gewijzigd:
je kan Sound Forge, of eender welke audio editor toch op Diretc x of zo laten draaien, met dezelfde audiointerface,, of ja nu begin ik te twijfelen,, mss dat ik een 2de audio interface voor gebruik, zoals de M-Audio Transit
en die actie te samen met Samplitude is al bezig van in december,,

https://www.magix.com/index.php?id=24739&L=52&utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_campaign=2017_48_SPsut_music_CRG_US&utm_content=SPsut&utm_term=_3844&phash=OuikyuI1i8dKzA7h%22]Samplitude&AffiliateID=50&phash=1yqXHIJuhlvg4kKM&utm_source=Linkshare&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=Affiliate_Linkshare&siteID=TnL5HPStwNw-alJvOwiYeZfqAuqUZEKCZQ&name=Skimlinks.com
Dit is een andere actie, daar betaal je $149 voor. De actie waar Yoozer over postte gaat over $30 :P
 
Dat dacht ik in het begin ook, maar inmiddels spammen ze al een dik jaar mijn mailbox vol met aanbiedingen. Ik denk dat het altijd al zo is geweest.

Waarschijnlijk gokken ze erop dat genoeg mensen gaan betalen voor de supportabootjes die je nodig hebt als je na een jaar nog service/updates wilt.
 
Weet iemand of Sound Forge pro 11 samen met een DAW kan worden gebruikt? In Wavelab en Cubase heb je namelijk de functie "release ASIO driver in background". Dit betekent dat als ik Cubase slapend (in de balk) zet, ik Wavelab gewoon kan opstarten en gebruiken. Andersom werkt dit dus ook. Kan dit ook bij Sound Forge Pro 11?

Ik gebruik zelf Ableton Live (10 Suite) en een RME Fireface 802. Ik heb de volgende test uitgevoerd:

Experiment 1:
Sound Forge opstarten
Preferences > Audio > ASIO Fireface instellen
lange .wav file afspelen
Ableton Live opstarten
Geen melding over "audio interface wordt gebruikt"
VST laden
wat tingelen terwijl de .wav file nog speelt

Dat werkt in ieder geval zonder problemen.

Experiment 2:
Ableton Live opstarten
VST laden
Sound Forge opstarten
wat tingelen (werkt)
Lange .wav file afspelen
verder tingelen (werkt ook)

Nu weet ik niet of RME goed omgaat met z'n drivers of dat Live vergevingsgezind is of dat de situatie die ASIO release vereist wellicht niet meer geldt, maar dit is zoals het bij mij in ieder geval functioneert.
 
Sound Forge Pro 11 is 32-bit en op een 64-bit pc systeem niet VST3 compatibel. Dus ik zou SF Pro 11 nu niet ('voordelig' voor $ 30) kopen, tenzij je ook de upgrade naar SF Pro 12 wil aanschaffen - die € 199 incl. BTW kost. SF Pro 12 is nl. wel 64-bit en biedt volledige VST3 ondersteuning.

In het verleden heb ik Wavelab gebruikt...
WaveLab Pro 9.5 is nu te koop voor € 434, dit was voor kort nog € 580
Maar natuurlijk is dit nog geen low-budget koopje...

Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar Acoustica 7 Premium van Acon Digital die € 199 kost. Acoustica 7 is er ook in de standaard editie voor slechts € 59 en dat al een heel krachtige audio editor schijnt te zijn met ongelooflijk veel functies. Ik heb er echter zelf nog geen enkele ervaring mee, maar ik zou daar het eerst naar gaan kijken als ik zoekende ben naar een goede audio editor voor een leuk prijsje.
Acon Digital heeft ook weleens kortingacties, maar ik weet niet of dit dan ook voor Acoustica 7 is.
 
waves lijkt zich geheel te willen uitverkopen, of doen ze dat altijd?
Ja dat doen ze altijd, en vrijwel het hele jaar door. :stupid
Ze hebben wel enkele goede plug-ins, maar ik probeer er het liefst zo weinig mogelijk van te hebben. :)

Waarschijnlijk gokken ze erop dat genoeg mensen gaan betalen voor de supportabootjes die je nodig hebt als je na een jaar nog service/updates wilt.
Klopt, maar voor mij dus dé reden om het dan van de computer af te gooien. :D Bij mij werkt deze listige Waves truc dus niet. :doei:
 
Ja, voor mij ook geen Waves spul meer. Ik hou niet van hun businessmodel.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top