Doepfer modulair beginnen

Ik heb dit draadje doorgelezen, kan aan mij liggen maar het is me nog niet duidelijk hoe je nou kunt berekenen hoeveel modules er op je voeding kunnen. ik heb bijvoorbeeld een voeding van 2,5Amp (12V) is het dan eenvoudigweg de mA van de modules optellen tot je tegen de 2,5Amp komt?
 
Je moet dat doen voor de +12, -12 en +5V rails individueel.
Als je op modulargrid.net je rack invoert worden die reken sommetjes automatisch gedaan.
 
Je moet dat doen voor de +12, -12 en +5V rails individueel.
Als je op modulargrid.net je rack invoert worden die reken sommetjes automatisch gedaan.
En als ik me niet vergis een 10% speling houden omdat sommige (digitale?) modules meer verbruiken bij het aanzetten.
 
En als ik me niet vergis een 10% speling houden omdat sommige (digitale?) modules meer verbruiken bij het aanzetten.
correct, voldoende reserve houden.
sommige modules starten niet op of doen raar als je niet genoeg power hebt, en genoeg power kan meer zijn dan je zou verwachten.
mijn lxr module bv. trekt 88mA op de +12v bij gebruik maar trekt 180mA bij het aanzetten, das meer dan het dubbel.
 
Ik heb dit draadje doorgelezen, kan aan mij liggen maar het is me nog niet duidelijk hoe je nou kunt berekenen hoeveel modules er op je voeding kunnen. ik heb bijvoorbeeld een voeding van 2,5Amp (12V) is het dan eenvoudigweg de mA van de modules optellen tot je tegen de 2,5Amp komt?
Ik bedoelde met die 2,5A trouwens de externe voeding maar volgens mij moet je naar mA van de powersupply die in de kast zit kijken, klopt dat? in mijn geval de Doepfer DIY kit PowerSupply +/- 1200mA.
 
Back
Top