Ervaringen Tascam M3500 ??

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
en Bastian ook

en Robin Albers. maar die ga ik kopen haha

oh ... mmmm grapopig eigenlijk wel hij had vroeger z'n simpelere versie 24 nogwat
maar ik heb zijn 909 trouwens .. zaken mannetje hoor .. dat wel ;)
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
okay leuk,

die ik ga kopen is de ST uitvoering 32 kanaals

maar van dat zakenmannetje wat jij zegt merkte ik nix krijg er een meubel bij.

:biertje:

een meubel ? wat koel ! een bank ? ;)

en vroeger had ie iig het kleine broertje van de m3500
de 2600 series dacht ik

anyway .. eigenlijk moet je ALLES tjekken bij 10 jaar oude desks .. dus door elk kanaal een signaal sturen en elk knopje per kanaal tjekken .. kost je 2 uur als je snel bent n het desk kent .. kan me dus wel iets voorstellen bij een meubel ;)

maar als ie in topstaat is ( de mijne was dat niet, drm ook het advies de tafel GOED te testen ) dan is ie erg nice ..
die penny en gilles faders alleen al .. :luv:
 
De M3500 heb ik een paar maanden na aanschaf weer weggedaan, waar ik serieus nog steeds aan terugdenk. Als schone tafel was ie echt super, maar niet voor mijn muziek. Tips daarvoor die ik kreeg waren soundcraft en mackie. Daarna heb ik een paar maanden een Spirit studio 24 geprobeerd maar dat was een grote stap terug, veel te schel en smeerde dicht. Ik zit nu alweer ruim een jaar aan de Mackie 32-8 bus, wat mij eindelijk zeer bevalt, maar de warmte van de M3500 blijft bijzonder. Misschien dat ik er ooit weer eens eentje koop .....
Op marktplaats staan er nu zelfs 2 !! Damn, in 2003 heb ik echt moeten zoeken.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Niel
De M3500 heb ik een paar maanden na aanschaf weer weggedaan, waar ik serieus nog steeds aan terugdenk. Als schone tafel was ie echt super, maar niet voor mijn muziek. Tips daarvoor die ik kreeg waren soundcraft en mackie. Daarna heb ik een paar maanden een Spirit studio 24 geprobeerd maar dat was een grote stap terug, veel te schel en smeerde dicht. Ik zit nu alweer ruim een jaar aan de Mackie 32-8 bus, wat mij eindelijk zeer bevalt, maar de warmte van de M3500 blijft bijzonder. Misschien dat ik er ooit weer eens eentje koop .....
Op marktplaats staan er nu zelfs 2 !! Damn, in 2003 heb ik echt moeten zoeken.

wat je zegt van die soundcraft klopt wel
heb er ook 1 gehad en smeert idd dicht ja en klinkt wat schel


marktplaats staat er nu denk 1 want die ander heb ik :)

mackie is ook lekker
 
yo,
Mijn O2r heb ik verkocht ...heb nu een tascam m3500 gekocht en ben er erg blij mee:)
ik miste heel wat in mijn mixen,de warmte enz...dus ben ik terug gegaan naar analoog!
 
het enige wat je hebt met die 3500/3700 is dat je om een flat signaal te hebben je de hi eq op +3 moet zetten om te evenaren aan wat er inkomt!,probeer maar....verder is die super,als je de opamps vervangt door betere en een nieuwe centrale aardbus maakt (waar je metteen alle massa direct op aansluit,nu gaan ze langs de flat) heb je nog minder hum.
Deze laatste was een een mod factory verkrijgbaar,na vele klachten.

Deze info komt direct uit de mond van de (al jaren)benelux service hersteller voor Tascam Dirk Jonkhere,die vroeger gewerkt heeft voor ensoniq.

Bijna alle delen van de tafel zijn nog verkrijgbaar.
Ik had op de mijne alle witte fadeknopjes door donkere vervangen bvb.
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
het enige wat je hebt met die 3500/3700 is dat je om een flat signaal te hebben je de hi eq op +3 moet zetten om te evenaren aan wat er inkomt!,probeer maar....verder is die super,als je de opamps vervangt door betere en een nieuwe centrale aardbus maakt (waar je metteen alle massa direct op aansluit,nu gaan ze langs de flat) heb je nog minder hum.
Deze laatste was een een mod factory verkrijgbaar,na vele klachten.

Deze info komt direct uit de mond van de (al jaren)benelux service hersteller voor Tascam Dirk Jonkhere,die vroeger gewerkt heeft voor ensoniq.

Bijna alle delen van de tafel zijn nog verkrijgbaar.
Ik had op de mijne alle witte fadeknopjes door donkere vervangen bvb.

klopt allemaal maar heb jij dat allemaal al gedaan ? ik heb pas een setje van 4 burr browns opamps gekocht maar daar was ik toch behoorlijk wat voor kwijt ..

Trouwens waar kan ik die Dirk Jonkhere bereiken ?
 
Veek klassieke XSV hardcore (Ruffneck / Knorr / Tesseract) platen zijn op zo'n 3500 gemaakt.

Klinkt goed.

Een Eurodesk is niet serieus te nemen ten opzichte van deze tafel.
Tascam klinkt dus prima, maar karakterloos.

Ze zijn wel betrouwbaar en je kan er klankmatig veel mee in diverse stijlen.

Klinkt schoon.
 
Ik moet een keer al die service manual test doen maar kom er maar niet aan toe
Die van ij is erg aardlus gevoelig namelijk :(
 
mijn m3500 heeft nu brom geluidt gekregen in de stereo out fader:confused: erg klote!
heeft denk ik een beurt nodig nu
 
Back
Top