Ervaringen Tascam M3500 ??

Origineel geplaatst door djSmoothCee
mijn m3500 heeft nu brom geluidt gekregen in de stereo out fader:confused: erg klote!
heeft denk ik een beurt nodig nu

Hoi djSmoothCee,

Heb je toevallig niet gewoon een aardlus?

Even (nou ja even) alles losgooien, maar dan ook alles en dan met b.v. een Ipod en een koptelefoon kijken of je het nog hebt.

Of als je computer er op de een of andere manier op aangsloten zit, ddie maar eens als eerste audiomatig ontkoppelen.

Verder nog tevreden met de tafel?

Groet......
 
Hoi Studioduif,
Heb net met mn headphones op ,alle kabels eruit geplugt maar de brom blijft helaas net zo sterk.
Vreemd hoe die brom in1keer is onstaan en waar presies vandaan?
Maar bedankt voor je tip
maar voorderest een erg fijne tafel om op temixen,wil hem wel een keer vervangen voor een wat nieuwere type analoge mixer.
net een nieuwe tube-tech smc2b compressor gekocht,dus de nieuwe mixer moet maar ff wachten
 
Die van mij is op de maininserts soms verstopt lijkt het wel
dan heb ik ineens aan de linker kant geen geluid meer.

haal ik de inserts eruit dan is er nix aan de hand pracht tafel..
en gekocht destijds van Robin Albers waar Plastic dreams en andere hits op zijn gemaakt.

Alleen mixen doe ik de laaste tijd digi maar eerst analoog door deze tafel halen en dan in the box mixen.
 
Origineel geplaatst door djSmoothCee
Hoi Studioduif,
Heb net met mn headphones op ,alle kabels eruit geplugt maar de brom blijft helaas net zo sterk.
Vreemd hoe die brom in1keer is onstaan en waar presies vandaan?
Maar bedankt voor je tip
maar voorderest een erg fijne tafel om op temixen,wil hem wel een keer vervangen voor een wat nieuwere type analoge mixer.
net een nieuwe tube-tech smc2b compressor gekocht,dus de nieuwe mixer moet maar ff wachten

Shit, das balen. Klinkt dan als een voedings probleem. t'is dat je niet om de hoek woont.

Mocht je r niet uitkomen, laat het maar weten, voor wat benzinegeld wil ik je wel assisteren om hem weer in orde te krijgen..

Groet

Studioduif (ex owner)
 
Mijn ervaringen met een M3500 waren niet zo best. Dun geluid. Stond een tijd terug in een voormalig beroemde studio nadat het failliet was geweest. Een hoop geld uitgegeven aan een CD, maar klinken homaar.. De M3500 was de centerpiece. Not my cup of tea...


Harrie
www.studiofroombosch.com
 
Origineel geplaatst door froombosch
Mijn ervaringen met een M3500 waren niet zo best. Dun geluid. Stond een tijd terug in een voormalig beroemde studio nadat het failliet was geweest. Een hoop geld uitgegeven aan een CD, maar klinken homaar.. De M3500 was de centerpiece. Not my cup of tea...


Harrie
www.studiofroombosch.com


Zeg Froombosch,

Hoe mix jij eigenlijk? Op je site kan ik niets van een mengtafel of controller vinden. Doe je alles met de muis?

...Sorry voor het beetje off-topic gaan...
 
Deed veel met de muis en heb nu twee us-2400 controllers. 48 kanalen Nuendo aansturen. Werkt veel fijner. Heerlijk om weer faders vast te houden. Als ik een mix meer wil laten gluen gebruik ik de neve of de spider met tape emulatie. Ook heb ik wel de aurora gebruikt in combinatie met de ingangen van de spider om meer versmering te krijgen... Lol... Eerst je best doen om het zo schoon mogelijk op te nemen en later weer gluen...

Mijn site is een beetje verouderd. Heb de laatste tijd weer een hoop spulletjes aangeschaft en nieuwe producties gedraaid. Zal binnenkort eens weer de site aanpassen.

Druk druk druk lol en nu weer terug naar de eigenlijke topic ;-)


Harrie
 
Origineel geplaatst door studioduif
Shit, das balen. Klinkt dan als een voedings probleem. t'is dat je niet om de hoek woont.

Mocht je r niet uitkomen, laat het maar weten, voor wat benzinegeld wil ik je wel assisteren om hem weer in orde te krijgen..

Groet

Studioduif (ex owner)

ben je een beetje bekend met servicen van deze tafel ? ik zou er ook graag eens iemand naar laten kijken ipv hem naar een service center te sturen namelijk ..

trouwens heeft smackos er ook niet 1 staan ?
 
Origineel geplaatst door MadR
ben je een beetje bekend met servicen van deze tafel ? ik zou er ook graag eens iemand naar laten kijken ipv hem naar een service center te sturen namelijk ..

trouwens heeft smackos er ook niet 1 staan ?

Ik ben dr een beetje bekend mee. Repareer (als bijbaantje) al een jaar of 20. Die van DjSmoothCee is van mij geweest en ik heb ook nog een 3700. Ik zal niet zeggen dat ik ze elke dag service maar normaal heb ik mijn eigen probleempjes prima kunnen oplossen.

Heb je specifieke problemen trouwens?

Verder is het wel een tikkie omslachtig, groot apparaat etc etc
 
Origineel geplaatst door studioduif
Ik ben dr een beetje bekend mee. Repareer (als bijbaantje) al een jaar of 20. Die van DjSmoothCee is van mij geweest en ik heb ook nog een 3700. Ik zal niet zeggen dat ik ze elke dag service maar normaal heb ik mijn eigen probleempjes prima kunnen oplossen.

Heb je specifieke problemen trouwens?

Verder is het wel een tikkie omslachtig, groot apparaat etc etc

Tis idd een omslachtig ding .. ik heb vooral last van aardlussen. Bijv me behringer gates klinken op elke tafel prima maar bij de m3500 heb ik meteen een brom te pakken .. ook als ik het steraarde principe toepas. Daarom ook dat ik een keer met een osciloscoop de service test wil doen om te kijken of alles nog klopt ( al vermoed ik dat de brom door me voeding komt) .. Heb wel last gehad van cold solderings maar die heb ik zelf kunnen fixen. En gewoon eens die service test doorlopen lijkt me een slim plan ..
 
Hoi Studioduif,

Lijkt me erg tof als je hier een keer na mn mixer komt kijken...natuurlijk de brandstof kosten voor mij.

kunnen we een afspraak maken?

alvast bedankt

gr
ivo
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
Die van mij is op de maininserts soms verstopt lijkt het wel
dan heb ik ineens aan de linker kant geen geluid meer

ik heb stof weggeblazen met een compressor
wat zou dit kunnen zijn denk je?

:stupid

Waarom zou je met een compressor in je mengert gaan lopen blazen? Bang dat ze van MTV Room Raiders langs komen en je een blauwtje loopt bij een of andere snol omdat je stof in je mixer hebt? Volgens mij kan een beetje los stof in de kast van je mixer minder kwaad dan wanneer je het met een compressor in alle hoeken en spleten blaast. Als de mixer uitgevoerd is met een beetje kwaliteitsfaders en -potmeters, dan hoef je nergens bang voor te zijn. Mijn mixer (Soundcraft) is dik meer dan 20 jaar oud, en de alps faders en potmeters kraken echt nergens.
 
Origineel geplaatst door Kraan
:stupid

Waarom zou je met een compressor in je mengert gaan lopen blazen? Bang dat ze van MTV Room Raiders langs komen en je een blauwtje loopt bij een of andere snol omdat je stof in je mixer hebt? Volgens mij kan een beetje los stof in de kast van je mixer minder kwaad dan wanneer je het met een compressor in alle hoeken en spleten blaast. Als de mixer uitgevoerd is met een beetje kwaliteitsfaders en -potmeters, dan hoef je nergens bang voor te zijn. Mijn mixer (Soundcraft) is dik meer dan 20 jaar oud, en de alps faders en potmeters kraken echt nergens.

Moet ik hier serieus op reageren?
Of ben jij een mislukte standupcomedian?
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
Moet ik hier serieus op reageren?
Of ben jij een mislukte standupcomedian?

Vond je me een beetje grappig dan? Enig!

Maar excuses, ik had in eerste instantie eigenlijk helemaal niet moeten reageren op iemand die zijn mixer schoonmaakt met een compressor natuurlijk. Mijn fout...

:Z
 
Origineel geplaatst door Kraan
Vond je me een beetje grappig dan? Enig!

Maar excuses, ik had in eerste instantie eigenlijk helemaal niet moeten reageren op iemand die zijn mixer schoonmaakt met een compressor natuurlijk. Mijn fout...

:Z

Doe is niet zo lullig ! stof zorgt bij computers er bijv voor dat ze niet meer opstarten .. dan is stofzuigen geen overbodige luxe
maar jij vind een compressor dus niet slim ? liever een stofzuiger ? wees eens constructief ipv negatief ! ( en ik ken het hoor ;))

Trouwens dat van die maininserts kan dat niet vanwege corrosie dus roest ontstaan ?
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
Ik ben natuurlijk dom dat ik hier op in ga maar.
Een compressor kan je ook lage druk geven dat die zachtjes de stop wegblaast.
Dus niet op 20 bar he..

dan vliegen de knoppen om je oren

wrm ben je dom ? als hij met goede argumenten aankomt ( in onbereikbare hoekjes blazen vind ik misschien wel een goed argument) dan is het toch prima ? we zijn hier toch om van elkaar te leren ?

Ik gebruik ook een compressor om de filters in de versterkers op me werk schoon te spuiten ( buiten de versterker natuurlijk) maar gebruik hem ook om stof weg te blazen .. een stofzuiger is misschien wel handiger

of moet ik me nieuwe gear, vlinders in de buik opmerkingen voor me houden ? :P
 
Back
Top