1pauluzz1 – Phasioli

1pauluzz1

Paul -"1" en -"uzz1"
Lid sinds
9 november 2004
Berichten
421
Locatie
's–Hertogenbosch
Op de valreep toch ook maar weer een inzending van mijn kant ;)

Mijn inzending van december 2015 was het eerste volledig afgemaakte nummer in bijna 5 jaar tijd. Voor 2016 wilde ik zoveel mogelijk muziek afmaken, hoe moeilijk dat als onzekere perfectionist ook is – dat heeft 20 afgemaakte projecten opgeleverd. Velen onder de maat natuurlijk, maar af en toe komt er iets uit waar ik mild tevreden over ben.

Wat betreft mijn inzending:

De bron voor alle geluiden in dit nummer was enkel een Fazioli grand piano.

Ik ben gaan experimenteren met creatieve beperkingen na het zien van dit gesprek met Brian Eno, waar hij de functie van beperkingen opleggen voor het creatieve process bespreekt: vimeo.com/65663692.

De beperking 'gebruik enkel geluiden van een Fazioli grand piano' resulteerde in dit glitchy nummer. Er is veel sound-mangling, resampling en saturatie aan te pas gekomen. Qua stijl is het weer wat verder verwijderd van wat ik normaal gesproken maak, en ik denk dat het ten dele is beïnvloed door Mr. Bill's stijl.

Op naar de volgende :)

 
Ik vind hem een erg mooie vage sfeer hebben. Ik zou hem nóg mooier hebben gevonden als de drumpartij iets minder ingewikkeld zou zijn geweest. Nu is die af en toe niet te begrijpen voor een simpele ziel als ik.
 
Pakt me meteen, drummentjes ook erg jofel.
Alles past mooi in elkaar, vast ook omdat het dezelfde bron heeft
k zweef gewoon de kamer uit, en dat op een kop koffie met een stroopwafel!
:D
 
Gave sfeer. Lekker wat microdetails er in. Klinkt erg sounddesignerig zeg maar. Drumprogrammering is mij te in gewikkeld. 2step ritme zou hier ook mooi staan denk ik.

Is het allemaal gemaakt met die eerste noten?
 
Thanks! Koffie en een stroopwafel, Hollandser wordt het niet :koffie:

Het is gemaakt op basis van een aantal opnames; een paar harde aanslagen, wat zachtere, wat lagere tonen, wat hogere. Daar ben ik mee aan de slag gegaan. Ik meen dat ik met die snare begonnen ben, toen de kick, toen dat pad-achtige geluid uit het begin.
 
Dat "experimenteren met creatieve beperkingen" mag je wel meer doen Paul, ik vind dit een heel mooi nummer en vooral afgewerkt van begin tot eind.
Zou goed passen bij een serie of een film, dergelijk nummer.
 
De combi van klassieke piano sound en glitch verdient een pluim. Interessante stukken. Ik kan het smaken maar heb ook het gevoel dat het eerder collagewerk is dan dat je er echt over hebt nagedacht
(niet dat dat een must is...!)
Anderzijds daardoor misschien wat een gemiste kans ?
 
Heerlijk, heb er echt van genoten. Top stuk! Heel tof inderdaad dat je dit allemaal uit 1 piano haalt.
 
Wat een ontzettend mooie track is dit zeg! Staat in m'n top 5 voor dit jaar. Hier kan ik dus uren achter elkaar naar luisteren. Wat misschien nog gaaf zou zijn geweest is om op 4:01 terug te komen met een strakke beat, glitch eruit en er dan later weer mee eindigen.

Verder helemaal niets op aan te merken. Top track!
 
Echt een mooie track. hoewel de stringachtige partij net iets te vaak voorbij komt naar mijn smaak, en de drums wat maniakaler zouden mogen mbt de stijl, maar dat mag de pret niet drukken !
 
Ja het klinkt mooi op zich, lekkere drums en goede mix. Maar toch is het wel wat herhaalderig voor mij. In de jaren 90 luisterde ik veel naar dit soort muziek van O.A. Autechre.
 
interessante track, mooie sfeer ook.
Leuk dat juist die beperking zoveel bijzondere dingen kan brengen.
Het plakken, knippen, mangelen enz is een andere benadering dan gewoon inspelen maar wel verrassend op die manier als ik dit zo hoor! (ben zelf ook niet echt een sampeler)
 
Back
Top