demian - Dub de Peeland

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.592
Bij deze mijn inzending voor de contest.

Gebruikte synths op deze track : JP8 voor pads en skank, Pro One voor fx en arpeggios, Oscar voor arpeggios, Kawai 100f voor arpeggio's en lead en fx, Minitaur voor bas.

Alles direct opgenomen als audio en daarna een beetje knippen en plakken, er is geen mininoot getekend behalve voor de drums, en dat hoor je hier en daar ook wel. :-)

Alvast happy new year. :okdan:

 
Dub doet het altijd goed hier! De track zit wel boordevol met geluiden, maar dat spaced ook wel weer lekker :D
 
Eerste track diev mijn vakantie inluidde!
Ozrik Spongals ,...
Neem een hijs: +WAT IS DE ARP VET ... kwijl
!
 
Zeer fijne plaat en zeer goed te pruimen. Enige is dat de filter effectjes vaak wat scherp zijn. Nou ja toffe plaat
 
Gave track, heerlijk bij weggedroomd na mijn werk, goed gemaakt!
 
Thanks voor de reacties! :-)

Was inderdaad de bedoeling om er een Ozric style track van te maken, top dat het geapprecieerd wordt. :okdan:

@flyweight: Heb je gelijk in, de mix is niet perfect, ik ga deze track nog verder uitwerken als ik weer 's tijd heb en zal ik er op letten dat ik het hoog wat meer temper.

@1V/oct: Die arpeggio moet ik inderdaad opnieuw inspelen, is inderdaad ook een puntje waar ik wat mee moet.
 
Sfeertje is weer helemaal te gek! Net als vorig jaar, weet je iets te brouwen dat bij mij echt een hele tijd zal blijven hangen. Als ik 1 klein puntje van kritiek mag geven, ik hoopte dat de track/mix op een gegeven moment iets dikker/zwaarder zou worden. Maar verder gewoon super tof!
 
Thnx!

Die verzwaring van de track naarmate die vordert is iets wat ik nog eens ga doen, ik wilde mijn kerstvakantie echter niet alleen maar met deze track bezig zijn, dus heb ik het zo gelaten als het nu is, vandaar ook dat de timing van sommige dingen ook wat erg losjes is hier en daar.

Wat ik wil gaan doen is, waar de 2e opbouw komt het ritme versnellen en een enorme climax bouwen daarna nog een uitgerekte chill periode zonder drums met alleen fx.

Dat zal echter iets worden voor over een paar maandjes want er komt weer een heel drukke periode aan.
Maar, wordt zeker vervolgd. :-)
 
Zo man, ik werd hier even meegenomen op een muzikale trip!
Lekker nummer, goeie compositie ook die van begin tot eind helemaal overeind blijft.
Veel laagjes ook, dat vergt wel aandacht om alle details te beluisteren, des te beter!
Leuk ook te lezen dat je ongeveer alles helemaal inspeelt.
Staat in ieder geval in m'n rijtje met kanshebbers.
 
Back
Top