KOMA's Field Kit launched on Kickstarter!

Ik mag die lui van KOMA wel… leuke dingen bedenken ze! Zo ook deze:

e81120ac-e306-49ba-a89a-95d807a26ebb.png


After a year of development, testing and prototyping, KOMA Elektronik is proud to present the latest addition to the KOMA family: the KOMA Elektronik Field Kit! On Kickstarter now! The new KOMA Elektronik Field Kit is the perfect tool for everyone who would like to experiment with electroacoustic sound…

Meer info op: http://us2.campaign-archive1.com/?u=249171d0d8198c069432e4bb4&id=ad409f1d0b&e=071f4cec43
 
Ziet er wel leuk en bruikbaar uit voor onder de 200,-

demo's?
 
Interessant, ik kwam er alleen nog niet direct achter of je dat houten kistje er ook bij de DIY versie bij krijgt, en hoe een en ander van power voorzien wordt.
Verder lijkt het me dat die DIY "kit" geen complete kit is (of zouden die schuiven en jacks er ook allemaal bij zitten?).

Maar leuk ding hoor, interessante set features!
 
Leuk,maar veel te duur voor een kit,er zit niets speciaal in kwa electronica,en het is nog eens SMT bij ook,altijd leuk als het stuk is!! ;/
 
het is nog eens SMT bij ook,altijd leuk als het stuk is!! ;/

Voor de leken als ik, wat betekend bovenstaande precies? :kroon:
 
Die radio is leuk. Ik heb hem gehoord (of heeft de concurrent er ook een?) op E-Live 2016, het verplichte festival voor iedere ware synthesizerliefhebber. Daar was een demonstratie. Omdat je nooit van tevoren weet wat er aan audiomateriaal binnenkomt, is elk geluid onvoorspelbaar en uniek.
 
+1
Zou ook zo even niet weten hoe ze dat gedaan hebben qua electronica, de rest van de features kan ik wel zelf maken maar die radio niet.....
Overigens zou een input voor een elektret microfoontje ook leuk zijn. En ik weet nog niet echt wat je met die sectie rechtsonder aan moet. Moet je die sensoren zelf maken of is dat een of andere standaard.
 
Hier krijg ik wel een glimlach van.

Maar zitten de add-ons nou inbegrepen in de 199,- of moet je die er los bij bestellen?

Moet je los bestellen maar dat zijn echt mega cheape dingen die je zelf ook voor een paar euro kan kopen in een elektronika zaak (motortje, piezo-mics wat draadjes etc.)

Voor de leken als ik, wat betekend bovenstaande precies?

SMT = Surface Mount Technology, manier waarop onderdelen direct op een PCB circuitboardje worden geprakked, zonder draadjes en gaatjes en alles is heel priegelig klein waardoor het veel moeilijker wordt om er aan te sleutelen /reperaties te doen
 
+1
de rest van de features kan ik wel zelf maken maar die radio niet.....

Ik heb me er niet heel erg in verdiept maar ik neem aan dat ze gewoon zo'n geïntegreerde radio gebruiken zoals bijvoorbeeld NXP die levert (bijv. de TEF6901A). Die kunnen volgens mij stand-alone werken (dus ook zonder digitale i2c randmeuk) en zijn out-of-the-box al CV-controlled.
 
Ik heb wel zo'n kit van Conrad in mijn modulaire synth, maar da's alleen CV controlled FM geen korte golf.
Interessant IC wel! Alleen niet erg handig qua DIY :)
 
Leuk,maar veel te duur voor een kit,er zit niets speciaal in kwa electronica,en het is nog eens SMT bij ook,altijd leuk als het stuk is!! ;/

Toch wel bijzonder hoor, de dingen die jij "te duur" vindt, maar een platenspeler van 4k+ daarentegen, prima prijsje... :D

Ah ja, ieder z'n ding. Denkende aan de ontwikkeling, en het testen, en volume schatting, en onderdelen, is de kans heel erg miniem dat dit te duur is. Ik ga er volgend jaar wel eentje kopen denk ik :)
 
Denkende aan de ontwikkeling, en het testen, en volume schatting, en onderdelen, is de kans heel erg miniem dat dit te duur is. Ik ga er volgend jaar wel eentje kopen denk ik :)

dat is het hem juist wat je typt, weinig ontwikkeling nodig voor deze circuits,verkrijgbaarbare pcbtjes elders,(through hole!,behalve de radio misschien niet),de hardware componenten die hierbij zijn zijn verder niet van top kwaliteit en het grootste minpunt is het hele pcb is SMT,lastig om te modden een beybey als iets stuk gaat

Gezien het Diy is kan je voor minder of hetzelfde geld gelijkaardig bouwen en met betere hardware componenten


de enige luxe bij deze kit is het mooi afgewerkt frontpanel,die heel duur is als je 1 exemplaar moet laten maken voor je eigen toestel.

die platenspeler van 4k kan ik zelf niet bouwen voor 20k!!
 
Ik gebruik nooit meer TH IC's voor al mijn nieuwere projecten, alleen maar SMT. Die TH componenten duwde ik toch ook al nooit meer in sockets (one more component which can fail). Dus ja.
Reparatie is net zo simpel, met de dremel de pootjes door, en dan even opruimen met de soldeerbout en een nieuw IC er op. Fluitje van een cent, de kleinere SMT verpakkingen is een ander verhaal, maar het gebruikelijke spul is best te repareren.
Die kit is wat dat betreft van hetzelfde hout gesneden als 99% van alle andere eurorack modules, en daar zou ik hem zeker niet voor laten liggen.
Als dit TH zou zijn, dan zou het een stuk groter zijn, of een sandwich constructie, de klant heeft daar niks aan, en het is duurder in productie.

Mooier kan uiteraard wel, kijk naar Cwejman, maar wat zou dit ding dan moeten kosten?
 
dat is het hem juist wat je typt, weinig ontwikkeling nodig voor deze circuits,verkrijgbaarbare pcbtjes elders,(through hole!,behalve de radio misschien niet),de hardware componenten die hierbij zijn zijn verder niet van top kwaliteit en het grootste minpunt is het hele pcb is SMT,lastig om te modden een beybey als iets stuk gaat

Gezien het Diy is kan je voor minder of hetzelfde geld gelijkaardig bouwen en met betere hardware componenten


de enige luxe bij deze kit is het mooi afgewerkt frontpanel,die heel duur is als je 1 exemplaar moet laten maken voor je eigen toestel.

die platenspeler van 4k kan ik zelf niet bouwen voor 20k!!

Ik kan beide niet bouwen, en vertrouw Koma een heel stuk meer om een dergelijk ding goed te bouwen en op elkaar af te stemmen etc. Het is niet alleen DIY he, je kunt ook een in elkaar gezette bestellen.

Ik zou het overigens erg knap vinden als jij voor minder dan 200 euro dat in elkaar kan zetten en dat het ook even goed werkt (gestest en wel dus. Graag ook een redelijk uurloon meerekenen aub. En dan hebben we het nog niet over het ontwerpen, wat je nu niet meer hoeft te doen, want dat hebben zij al gedaan. Plus de kennis die je er voor moet hebben opgebouwd (die ik bijvoorbeeld niet heb). Beetje het timmerman verhaal die 500 euro vraagt voor een slag met de hamer...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top