Nieuwe synth gezocht.

Siel

Nieuwkomer
Lid sinds
2 Maart 2012
Berichten
6
Hallo


Ik zoek een synth die Garageband (mac) instrumenten kan sampelen. Weet iemand welke synth daarvoor geschikt is? Het zou handig zijn moest de synth ook goeie retro presets hebben.

Alvast bedankt!!!

Groeten

Siel
 
Misschien moet je dan eenuuuh.... SAMPLER kopen :P
 
Dag VCOVA, dank voor het antwoord! Ik zoek eigenlijk een analoge synth waar ik tegelijk samples kan in steken en die dan in diverse tonen kan spelen.

Dag Lamp, merci voor de tip! Ik zoek vooral een analoge synth, zodat ik live niet moet rekening houden met een computerscherm. Ken je een goeie?
 
Elektron zoeken. Die kunnen dat. Je kan ook naar een Ensoniq ASR 10 zoeken, of een Kurzweil 2500 met sampling optie.

De Ensoniq is wel een hele fijne bak. Wel moet SQSI proberen te vinden..
 
Dag VCOVA, dank voor het antwoord! Ik zoek eigenlijk een analoge synth waar ik tegelijk samples kan in steken en die dan in diverse tonen kan spelen.
Volgens mij snap je het dan niet helemaal.

Als je samples wil afspelen - haal een sampler, maar voordat je dat doet vraag je eerst even af of je het wel uberhaupt wil, want er is geen sampler die gewoon Garageband-files slikt.

Er zijn een hoop apparaten die een sampler ingebouwd hebben tegenwoordig, maar 1) dat kost nogal wat knaken (Motif XF, Korg Kronos), 2) is absoluut niet analoog, of 3) als het goedkoop is is het al 20 jaar oud, niet te tillen en heeft het in vergelijking met een PC weinig geheugen (Akai S5000). Het meest analoge wat je kunt krijgen zijn samplers met analoge filters, maar dan zit je te kijken naar dure antieke zwik (E-mu Emulator) of zo'n Rytm waar je drums inlaadt en vooral geen 3 gigabyte piano-presets.

Als je "realistische geluiden" wil hebben zoals piano's, strijkers en blazers: haal een FA06 of soortgelijk apparaat (Korg, Yamaha, Kurzweil maken er ook).

Als je een analoge synth wil, haal een Prophet 6. Vergeet piano's maar. Genoeg leuke retro-patches!

Dag Lamp, merci voor de tip! Ik zoek vooral een analoge synth, zodat ik live niet moet rekening houden met een computerscherm. Ken je een goeie?
Computerschermen hebben helemaal niks te maken met analoog.

Een synth die een hoop knopjes en sliders heeft is niet per definitie analoog (Roland Gaia). Een synth die analoog is heeft per definitie niet altijd veel knopjes en sliders (Alpha Juno).

Ga eerst eens luisteren naar wat demo's van bovenstaande apparatuur. Geef je budget als een aantal euro. Wat heb je al verder staan?



 
Een blofeld keyboard is een synth waar je samples in kan laden. Zitten alleen niet zoveel knoppen op dus je hebt het ingebouwde scherm nodig (en is digitaal). Een korg microsampler is een sampler met toetsen.
Wil je echt een analoge synth met sample mogelijkheid, dan is er de ax-60 met sampler expander. Succes met het vinden van 1 :)
Verder kan je aan bijna iedere synth of midi keyboard (met midi out) een sampler hangen zodat je via het keyboard de toonhoogtes kan afspelen
 
Je kunt ook kijken voor een iPad + Alesis io Dock als je Garageband in je Daw wilt integreren, werkt perfect, via (usb)midi.
 
midi my friend...koop gewoon een analoge synth met midi.. en sluit deze met midi aan op je laptop.... programeer je laptop software zo dat je met de knoppen van je synth ook je software kan bedienen (midilearn in garageband).... en zet een klein mixertje tussen je laptop en synth zodat je controle hebt over welke geluidsbron wanneer te horen moet zijn. klaar! hoef je niet meer op je scherm te kijken en heb je zowel de garageband geluiden als je "retro" geluiden. wil je helemaal geen laptop... dan vervang je deze voor een sampler.
 
inderdaad, dat heet laptop, mac pro bv , met een midikeyboad eraan vast...
waarom zou je perse trouwens voor die garagebandsounds gaan, er is zoveel meer en beters.....?
 
Back
Top